Besettelse

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Svar
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Besettelse

Legg inn av Moen »

Hallo, folkens. Siden ferie, sommer og sol aldri har vært min store greie, har jeg benyttet sommeren til å pønske ut lette og greie løsninger på
det meste som angår pil og bue. Merker at jeg blir sykelig opptatt av å finne egne løsninger på det meste. Sitte å finkjemmer nettet etter ting og tang som
er ment for å gjøre dagen lettere for "Mr Bowyer" er nærmest blitt en besettelse. Finner jeg for eksempel en mal til fresing av ett eller annet, starter jeg umiddelbart å tenke ut en lettere, og mer effektiv løsning. Kommer den "gode" ideen, piler jeg straks ned til jobben, og prøver den ut. Noen ganger går det flere dager før det faller ned en go`en, og noen ganger sitter den der umiddelbart. Da MÅ jeg bare løpe! Denne lidelsen har jeg hatt i mange år. Pil & Bue er rimelig nytt for meg, men det var slik da jeg startet med fisking også. Fra mark og dupp, utviklet det hele seg til å bli full satsning på flue binding, stangbygging, først ta kurs, siden utvikle seg til å kunne holde kurs. Og til slutt toppe det hele med å holde kurs i alt mulig for Jeger og Fiskeforreninger rundt om i landet.
Også da jeg etter rundt ett års gnål og mas fra en arbeidskompis, om at jeg måtte bli med på skytebanen for å prøve rifleskyting, skjedde dette. Da var det gjort! Full gass, trene, trene..Til slutt kjøpe våpen, for å kunne delta på stevner og konkurranser. Det ble mange våpen, og enda flere treningskvelder. Og jeg kan ikke ungå å nevne alle de konkurransene jeg MÅTTE delta i. Først lokalt, så fylket, siden ballet det på seg med stevner både i hele Norge, Sverige, Finland. Til og med England og Frankriket. Og som de aller fleste er klar over, er det ikke bare én gren innen skyting..eller fiske for den saks skyld, men der er MANGE!
Nå merker jeg at også pil og bue greia begynner å "ta av". Jeg merker at det er i ferd å bryte ut i en sykdom. En sykdom som vanskelig lar seg kurere. Kansje helt umulig? Til og med min sønn på 4 år! kalte meg for Hiawatha i går... :? Men dèt tåler jeg. Har hatt værre klengenavn en dèt...

Fortsatt god sommer :D
Brukeravatar
ingos
Mester
Innlegg: 433
Registrert: 01 nov 2007, 13:40
Bosted: Drammen
Sted: Drammen

Re: Besettelse

Legg inn av ingos »

Det er godt flere som har denne sykdommen du beskriver:-) Ha en fortsatt god sommer til dere alle sammen!
I love Mac!

Inongogaror
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3097
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Besettelse

Legg inn av nidrinr »

Tilbake fra Estland.. Et land fullt av gode bueemner :D
Frua så masse musikk. Rart hvordan man legger merke til det man er interessert i...
Brukeravatar
ingos
Mester
Innlegg: 433
Registrert: 01 nov 2007, 13:40
Bosted: Drammen
Sted: Drammen

Re: Besettelse

Legg inn av ingos »

Fik du med deg noen gode emner? :-)
I love Mac!

Inongogaror
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3097
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Besettelse

Legg inn av nidrinr »

Ikke tid til det desverre, men det hadde vel ikke vært så enkelt å stappe det i håndbagasjen heller.. :wink:
Men det var utrolig mye ask og lønn der. Og generelt mye skog. Flott land, anbefales om noen skulle lure på hvor de skal feriere. Hyggelige priser på alt også, det ser ut som om alt er prisa som i Norge, de bruker til og med kroner. Den hyggelige overraskelsen kommer når du finner ut at Estiske kroner er verdt omtrent halvparten av Norske.
Bue på Estisk heter forresten vibu trur jeg.. :)
Svar