Historiske bue-lag/grupper

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Svar
Ingis
Mester
Innlegg: 679
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Historiske bue-lag/grupper

Legg inn av Ingis »

Tenkte vi kunne starte en presentasjon av lag og grupper som driver med historisk buemaking og skyting. Jeg opplever stadig å få spørsmål under markeder og festivaler om hvor man kan kan finne dette. Fint hvis man kan få en liten presentasjon av de forskjellige miljøer som finnes.
Jeg kan jo starte med vårt tilbud i Østfold. ØSTFOLD HISTORISKE BUESKYTTERE har vært aktive i rundt tre år. Gruppen var i utgangspunktet ment som et tilbud til NL-medlemmer i Østfold, men alle er velkommen til å delta på våre aktiviteter.
På høsten har vi buemaking og skyting hver 14.dag på Åttekanten Skole på Hvaler (2 mil syd for Fredrikstad). Vi starter opp kl.10 og holder på ut over ettermiddagen.
Østfold Historiske Bueskyttere har også et samarbeid med Fredrikstad Bueskyttere i utesesongen, hvor vi får låne buebanen til trening. Her arrangerer vi også hver høst "American Round" for de bueskyttere som søker utfordringer.
Kontakt: Ingar Abrahamsen. Mob.: 45487025 eller e-post: inab-arrows@live.no
"Back to nature!"
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Historiske bue-lag/grupper

Legg inn av Bowman »

Jeg slenger meg på. Vestfolds bidrag til den historiske fronten er Tunsbergbaglerene. Vi øver og praktiserer i Tønsberg idrettshall.- (i kjelleren- bomberommet) Hver onsdag mellom 20 00 - 22 00. Vi har fått tildelt et relativt sent tidspunkt slik at det passer best for voksne som får lov til å legge seg når de har lyst. Vi planlegger å ha et eller annet å tilby i sommersesongen også, men så langt har vi ikke kommet ennå.
Vi har egen Facebookside. Det er derfor lett å holde seg oppdatert. De som ikke bruker Facebook kan ringe U.T på 97 11 29 23.

Bjørnar
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Svar