Ute NM 2020

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Svar
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Ute NM 2020

Legg inn av Ingis »

Hvor blir Ute NM arrangert i år? Så på facebook at Bjørnar Burdal fikk kort reisevei i år, men jeg klarte ikke å finne ut akkurat hvor NM skulle avholdes, men et eller annet sted på Vestlandet vil jeg tro. :) :?:
"Back to nature!"
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Ute NM 2020

Legg inn av Are »

De måtte visstnok si fra seg NM fordi de ikke klart hoste opp en lengdebane som var lang nok.

Det var utløsende årsak til at jeg sendte inn endringsforslag til årsmøte. Splitte NM presisjon og NM lengde. Hadde arrangørene bare hatt presisjon å ta hensyn til, kunne man hatt arrangementet på maaaange spennende plasser i Norge.

I år blir det arrangert på Hamar igjen. Fantastisk at de nok en gang kan påta seg det på så kort varsel.
De må arrangere det 22. og 23. august siden det er da det er ledig på Domkirkeodden.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Ute NM 2020

Legg inn av Hardwood »

Veldig bra at de kunne stille opp på såpass kort varsel.
Uflaks for meg og guttene mine, siden det er konfirmasjonshelga til eldstemann. Jaja. Lykke til !
Jeg har utstyret klart til å forsøke å ta tilbake lengderekordene i 35# og 50# klassene, men da får vi heller satse på Slaget på Re i år 😎
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Ute NM 2020

Legg inn av Jæger »

Det var synd, men bra at Hamar kan ta det.
Som Hardwood er jeg også opptatt den 22. Tar sikte på å skyte halvlangt under Slaget på Re :D
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Ute NM 2020

Legg inn av Ingis »

Jeg har også tenkt at splitting av presisjon og lengde kunne vært en ide. Mye lettere å få arrangør med kun presisjon å ta hensyn til og kanskje et eget Lengde NM kan øke interessen for lengdeskytingen. Kanskje kunne "Slaget på Re" bli et Norsk Mesterskap?
"Back to nature!"
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Ute NM 2020

Legg inn av Are »

Trist at det ikke passer for Hardwood eller Jæger.
Jeg er tilhenger av å gjøre endringsforslag synlig i god tid før årsmøtet. Da kan man diskutere, bestemme seg, og eventuelt gi noen en fullmakt for å få brukt stemmen sin på årsmøtet.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Ute NM 2020

Legg inn av Are »

Når det gjelder et eventuelt Lengde-NM vil jeg anse Slaget på Re som en svært god løsning.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Svar