Tor Bjarne teljer og banker

Kister, stoler, buklare, ja alt annet som kan passe inn her som ikke er nødvendigvis buerelatert men som har med håndverk og gjøre.
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Tor Bjarne teljer og banker

Legg inn av Jæger »

Takk for det, Bowman!

I det siste har jeg knota litt med kastetre/atlatl og kastepiler igjen. Har skrevet litt om det i pilmakertråden for lenge siden, nå er det vel greit å putte på litt informasjon her i det nye underforumet.
Nytt kastetre av oppsirkulert, knekt barnebue og avkapp av rådyrgevir fra Ertebølleharpun. Fri fantasi, etter man tager hva man haver-prinsippet. Det var nok en feil å lage den såpass lang, det virker som pilene jeg har er for myke, kombinert med dårlig teknikk. Jeg får det litt bedre til med det gamle kastetreet med 'kopp' i stedet for tapp. Også dette er fri fantasi...

Uansett, her kommer en lett blanding av bilder.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
olethearcher
Mester
Innlegg: 375
Registrert: 25 feb 2015, 17:38
Bosted: Arendal

Re: Tor Bjarne teljer og banker

Legg inn av olethearcher »

Kult! Har du testet hvor langt du kan kaste?
Brukeravatar
Magnus_buemann
Mester
Innlegg: 104
Registrert: 01 mai 2019, 18:35
Bosted: Volda

Re: Tor Bjarne teljer og banker

Legg inn av Magnus_buemann »

Fantastisk!!! Ein slik er på lista mi over ting eg skal prøve, Virker veldig artig

Sent fra min SM-A505FN via Tapatalk

Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Tor Bjarne teljer og banker

Legg inn av Jæger »

Takk, det er veldig enkel moro. Hadde vært enda gøyere om jeg fikk det til :lol:
Jeg ble i sin tid inspirert av Christians kastetretråd. https://forum.bueforum.no/viewtopic.php?f=6&t=2376&p
Det virker som søkefunksjonen gir få treff, jeg mener han har mer om emnet.
Han kasta anstendig langt på NM 2018 på Storedal. Selv har jeg bare kastet kort, har ikke teknikk eller kropp til lange kast (enda).

Her er et bilde jeg tok av Christian i fullt driv på Storedal. Har dessverre ikke bilder av utstyret.

Bilde
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Tor Bjarne teljer og banker

Legg inn av nidrinr »

Har brukt dette mye, også for elever på skolen. Flere elever som har kasta opp imot 70-80 meter. Det er utrolig artig!
Lego
Bueskytter
Innlegg: 90
Registrert: 14 des 2010, 22:58
Bosted: Karlstad

Re: Tor Bjarne teljer og banker

Legg inn av Lego »

Var tvungen att testa, blev en trevlig liten sak! 12" lång och pilar av 9mm furustav, 44" långa.
Vedlegg
1622305537-picsay.jpg
1622305537-picsay.jpg (26.91 kiB) Vist 1929 ganger
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Tor Bjarne teljer og banker

Legg inn av Jæger »

Oj, den var flott! Fungerte det greit?


Sent from my iPhone using Tapatalk
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Lego
Bueskytter
Innlegg: 90
Registrert: 14 des 2010, 22:58
Bosted: Karlstad

Re: Tor Bjarne teljer og banker

Legg inn av Lego »

Utan teknik, i tavlan på 20m! Runt 50m längdskytte, ska väl bli bättre! :D
Svar