(solgt)Osage, gullregn og barlind emner til salgs

salg av bueutstyr.

Moderator: GreenMan

Forumregler
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Svar
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

(solgt)Osage, gullregn og barlind emner til salgs

Legg inn av Hardwood »

Bilde
Disse emnene blir bare stående og støve ned hos meg. Det er for ille, siden det er gode og spesielle emner.
1. Gullregn, 180 cm. Litt snaky, kvistfritt. 500.-
2. Osage, nesten ferdig ELB. Meget flott emne, ca 32 mm bredt og 188 cm langt, og det hardeste og tyngste osage emnet jeg noen gang har hatt. Egenvekt over 1.0 !! Bør kunne gi ferdig bue på langt over 100 pund. 1000.-
3. Osage halvferdig flatbue, 179 cm, godt for minst 50 - 60 pumd om man vil. Kvistfritt , bortsett fra det som gjør emnet helt spesielt : kvisthull rett over grepet, så man kan lage buen slik at man kan skyte tvers igjennom buen ...1000.-
4. Osage emne, kvarting, 178 cm. Meget godt emne med solid osage. Kvistfritt, ørlite snake i endene. 1000.-
5. Ipe og bambuslamimat, ferdig høvlet og klar til liming. 192 cm langt, 25 mm bred osag. Bambus litt bredere. Laget for ca 40 pund . Vanlig forhold er 1: 1.25 tykkelse/ bredde. 1000.-
6. 3,stk barlind kvartstokker, 121 cm lange. Det ene er smalnet inn til 4 cm. Den andre har en stor kvist, men kan jobbes rundt. Det siste har en ørliten sprekk øverst i yteveden på langs, men jeg tror ikke det går dypt og det er ikke i hele lengden. Tipper alle tre kan gi hver sin indianer med senebacking, eller man kan spleise og lage en langbue hvis man orker jobben.
Man kan også lage laminater . De to hele kvartstokkene er ca 9 × 6 cm brede / tykke. 600. - for alle tre samlet.

Kjøper betaler frakt hvis emnene skal sendes.
Send pm.
Sist redigert av Hardwood den 07 sep 2015, 13:12, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Osage, gullregn og barlind emner til salgs

Legg inn av Hardwood »

Bilde
Svar