Problemer generellt med arr. Norsk langbuelags regi.

forum for medlemmer i norsk langbuelag.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Problemer generellt med arr. Norsk langbuelags regi.

Legg inn av Bowman »

Men alle fikk skutt lengdepilene sine på søndag? Jeg målte til den store gullmedalje sammen med Hans Erik, Odin og Thomas. Lenge leve THB. Jeg var den siste som dro fra både lengdejordet og Hadeland i særdelshet. Jeg sa faktisk hade når jeg dro.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Problemer generellt med arr. Norsk langbuelags regi.

Legg inn av Bowman »

Ingar: Det var veldig mye mer som var bra. Trust me.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Problemer generellt med arr. Norsk langbuelags regi.

Legg inn av Hardwood »

Det er jeg helt enig i. Det var morsomme konkurranser, fine premier, mange blide folk, flott toalett..... mange ting var bra.
Jeg tror vi er enige om hva som kunne vært bedre, så kan vi stoppe den diskusjonen nå? Raushet. Vi må ikke glemme dette : vi er en interesseorganisasjon, drevet av frivillige ildsjeler !!!! Er det flere som vil klage, så synes jeg de herved skal melde seg til å hjelpe til med arrangementet neste år.
Til slutt vil jeg takke Bjørnar Hasle for hans brennende engasjement. Den skal vi være glade for, og hjelpe ham med å bevare !
Brukeravatar
HEO
Master bowyer
Innlegg: 625
Registrert: 28 feb 2012, 19:09
Bosted: Sande
Sted: Sande i Vestfold

Re: Problemer generellt med arr. Norsk langbuelags regi.

Legg inn av HEO »

Hardwood. Jeg er enig med deg. Det som gjøres i NL er på frivillig basis og tilrettelegging av NL arrangement gjøres med en dugnadsinnsats, i en ellers hektisk hverdag. Utfordringa ligger nok litt i forhold til forventinger til et nasjonalt arrangement, at det må inneholde visse standarder på kvalitet(NL-manualen), og hva man klarer å få til på dugnad i forhold til det. Hvis flere NL-medlemmer vil trå til på NM med hjelp, så sier man bare i fra til leder på forhånd. Jeg synes for øvrig at "Eple på kålhodet", var et underholdende innslag på arrangementet. Jeg var så redd for å miste de få poengene jeg hadde samlet opp, at jeg ikke deltok selv. Håpet jo at flere skulle treffe kålhodet, slik at jeg kunne rykke litt opp på resultatlista. 8-)
"For veik, for veik er kongens bue."
Rene Ramminger
Mester
Innlegg: 117
Registrert: 17 jun 2020, 20:23
Bosted: Raade

Re: Problemer generellt med arr. Norsk langbuelags regi.

Legg inn av Rene Ramminger »

Hva har kontruktiv kritikk med klaging eller raushet å gjøre? Om dere oppfatter det slik forstår dere ikke hva det er og hvordan det skal brukes. Tross alt er det medlemmer som betaler for et arrangement og har ( kanskje fra årene før) visse forventninger.
Reflekter litt over hva som skjer når folk går lei og dropper NM eller NL?
Det må alltid være rom for forbedring. At folk må bidra ble nevnt av flere.
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Problemer generellt med arr. Norsk langbuelags regi.

Legg inn av GreenMan »

Rene Ramminger skrev: 20 sep 2021, 17:09 Hva har kontruktiv kritikk med klaging eller raushet å gjøre? Om dere oppfatter det slik forstår dere ikke hva det er og hvordan det skal brukes. Tross alt er det medlemmer som betaler for et arrangement og har ( kanskje fra årene før) visse forventninger.
Det er forskjell på klaging og konstruktiv kritikk - jeg oppfatter ikke denne tråden som spesielt klagete - men jeg er enig i at flere kanskje kan tilby seg å hjelpe til på arrangementer.
Som en av hovedarrangørene av årets ute-NM så er det et par kommentarer jeg vil komme med
Ingar - arrangørmanualen ble brukt og i all hovedsak fulgt - dessverre mistet vi tre hjelpere til arrangørgruppa siste dagene før NM av diverse årsaker. Dette gjorde at vi ble sittende uten folk på de forskjellige øvelsene. Her kunne andre i arrangørgruppa latt vær å skyte og heller hjulpet til med å ha orden på f.eks langhold. Dessverre var jeg litt for stressa til å be om dette. Det ble også utpekt ansvarlige skyteledere i hver gruppe. Jeg tar ikke ansvar for manglende oppsatt historisk runde bane.
Informasjonen som ble sendt ut på e-post ble også lagt ut på Facebookarrangementet og i gruppa da folk sa de ikke fant det. Det ble også lagt ut informasjon om at det var sendt e-post. Så det er også deltageres ansvar å sjekke om ting kan ha kommet i spam-filteret på e-postkontoen sin. Jeg ser også at jeg burde ha lagt den informasjonen på arrangementets nettside men det ble dessverre ikke tid til det.
Vi kan alltid bli bedre, alle av oss.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Rene Ramminger
Mester
Innlegg: 117
Registrert: 17 jun 2020, 20:23
Bosted: Raade

Re: Problemer generellt med arr. Norsk langbuelags regi.

Legg inn av Rene Ramminger »

GreenMan skrev: 20 sep 2021, 18:37 Vi kan alltid bli bedre, alle av oss.
Kunne ikke vært mer enig :!:

Å leve er å lære. Slutter man å lære slutter man også å leve.
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Problemer generellt med arr. Norsk langbuelags regi.

Legg inn av Bowman »

I fremtiden tar vi dette på et evalueringsskjema. Det er under utarbeidelse.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Problemer generellt med arr. Norsk langbuelags regi.

Legg inn av Ingis »

Tviler ikke at en del av manualen har blitt benyttet, men en såpass viktig del som "Langholdskyting" burde vært løst bedre.
Hvorfor ble det ikke hengt opp pilfangernett bak og hvorfor benytte bare en blink. De siste åra har dette vært fraværene. Jeg vet at muligens netta og de to mattene (ogå omtalt som gravstøtter) vi hadde, ble borte da huset til Bård T brant.
Alt dette burde vært erstattet. Tror ikke NL's økonomi hindrer det.
Ingen bueskyttere syntes et er gøy å lete etter sine piler tror jeg.
Nok om den saken fra meg.
Når det gjelder hjelp til å arrangere, bør NL-styret gå ut i forkant på f.eks. bueforum og facebook, slik at de som har lyst og mulighet kan melde seg.
Da kan man kanskje lage grupper som kan ha ansvar for rigging sammen med styret.
Kanskje noen har mulighet til å komme tidlig på fredag, slik at vi slipper å stå i mørket å rigge.
Jeg skal gjerne stille opp hvis organisering og ansvarsfordeling er i boks. :)
"Back to nature!"
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Problemer generellt med arr. Norsk langbuelags regi.

Legg inn av Bowman »

Det ble kjøpt inn nye nett etter at det brant hos Bård og de brukes på historisk runde. Det går fint an å kjøpe inn flere nett. De store halmblinkene kan fint erstatte gravstøtter og disse er det mulig å få lånt rundt omkring i Norge. Jeg har et arbeid på gang mht utstyr og har satt igang NL kontaktene. Det foregår mye nå etter all den konstruktive kritikken og jeg ber om arbeidro.
Det blir definitivt gruppearbeid på de kommende uteNM
Denne tråden har fått frem viktigheten av å kvalitetssikre arr. Vårt.
Jeg var som sagt tidlig på plass for å rigge på fredag.
At andre medlemmer i arr. Komiteen først dukker opp langt ut på eftermiddag/tidlig kveld er ikke mitt ansvar.
Men årets uteNM sier litt om at bedre planlegging og gjennomføring må til. Riggen må være ferdig kl 18 på fredag og deretter kvalitetssikres. Det er faktisk ganske mye jobb og denne tråden har fått frem at det faktisk er en enda større jobb.
Det må være folk på stedet senest på torsdag som rigger. Da unngår vi stress. Dette er nå formidlet til neste års arrangør. Siden den konstttruktive kritikken er rettet mot meg og resten av arrangørgruppa:
Kan jeg da be om at dette er siste ord i denne tråden?
Styret er igang. Neste uteNM blir bra. Stol på oss.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Svar