Om NM lengde (avledet fra resultater på NL sin hjemmeside)

forum for medlemmer i norsk langbuelag.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Lars Jensen
Mester
Innlegg: 553
Registrert: 02 sep 2014, 20:51
Bosted: Tofte

Re: Om NM lengde (avledet fra resultater på NL sin hjemmeside)

Legg inn av Lars Jensen »

Hei Lars 1. Dette er IKKE kritikk av deg som redaktør! Skjønner at det kunne oppfattes slik. Beklager! Det var en presisering av det innholdet du har fått tilsendt som du selvfølgelig trykker i Tox og det stoffet du ikke har fått, som blir gjenstand for undring.
Ville ikke drømme om å tillegge deg uetterrettlige disposisjoner, til det er du alt for proff.
Lars 3.
Kan det bøyes, kan det skytes!
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1856
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Om NM lengde (avledet fra resultater på NL sin hjemmeside)

Legg inn av Lurz »

Vet det ikke var sånn ment, ville bare presisere. Self ingen sure miner :D :)
"If it breaks you get to keep both parts"
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3094
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Om NM lengde (avledet fra resultater på NL sin hjemmeside)

Legg inn av nidrinr »

Joggu! der fant jeg ut at bueforum funka på datamaskina, men ikke på tlf.. På alle måter synd det ikke ble noe lengde-NM i år, men lengdeskyting er i mye større grad enn presisjons-NM avhengig av at det ikke er meldt altfor store humørsvingninger fra værgudene. Området det var planlagt å bruke i år virka på alle måter perfekt, og jeg så virkelig fram til å endelig få skyte lengde en plass der pilene ikke hadde 50% sjanse for å knekke ved hvert skudd :)

Og, for å komme med en personlig mening her: Jeg driter litt i hva som var eller skulle ha vært, hvem som har sagt hva, hvem som ikke har sagt hvor, eller for den sags skyld hvem som rir på den største kjepphesten. Jeg håper vi kan styre hele praten inn på noe som resulterer i at vi kan få arrangert flere lengdeskytinger. Stort eller lite arrangement spiller ikke så stor rolle, bare vi har en lav terskel for å få til noe, og annonsere det her (og sikkert andre steder), så flest mulige får mulighet til å komme.
Det hadde f. eks vært nyttig å fått en oversikt over mulige steder å skyte lengde her i landet. Den lista kunne inneholde Sted i landet, hvor langt det er mulig å skyte der, kvaliteten på "landingsplassen" og kanskje litt om når på året det er mulig å skyte der.
Her oppi skogen er det i alle fall mulig å skyte lengde på islagt vann om vintern. Det er ikke langt til gode jorder med flat mark og lite stein heller, men jeg må prate med ansvarlig bonde før jeg kan si noe om muligheter for et arrangement.
Svar