Resultater på NL sin hjemmeside.

forum for medlemmer i norsk langbuelag.

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Lars Jensen
Mester
Innlegg: 553
Registrert: 02 sep 2014, 20:51
Bosted: Tofte

Resultater på NL sin hjemmeside.

Legg inn av Lars Jensen »

Kan noen forklare hvorfor uteNM-resultatene fra ifjor på Re ikke ligger ute på hjemmesida til NL? Vårjakta fra Østfold er vel strengt tatt ikke et NL-arr, men ligger ute der?
Savner også referater fra div. årsmøter på hjemmesida. Veit ikke om alt dette er informert om på FB, men jeg er ikke, og kommer heller ikke til å være på FB og ønsker info gjennom de vedtatte, offisielle kanalene.
Kan det bøyes, kan det skytes!
Brukeravatar
Lars Jensen
Mester
Innlegg: 553
Registrert: 02 sep 2014, 20:51
Bosted: Tofte

Re: Resultater på NL sin hjemmeside.

Legg inn av Lars Jensen »

For øvrig leste jeg i siste Toxofil at NL var i planleggingsfase av lengde-NM på Re. Hva skjedde der? Nå ser jeg via min mye bedre halvdel (som er på FB) at arrangementet er flytta til Sørlandet. Flott det, men da bør det informeres på hjemmeside og forum at lokasjonen er endret på et mye tidligere tidspunkt.
Kan det bøyes, kan det skytes!
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2374
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Resultater på NL sin hjemmeside.

Legg inn av Are »

Helt enig med deg Lars. Selv er jeg knapt inne på FB. Hjemmesiden eller Bueforum er mye mer oversiktlig enn FB. .


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Rene Ramminger
Mester
Innlegg: 117
Registrert: 17 jun 2020, 20:23
Bosted: Raade

Re: Resultater på NL sin hjemmeside.

Legg inn av Rene Ramminger »

Hei, beklager sent svar. Det var noen problemer med forum som gjorde at jeg ikke kunne logge meg inn/lese/legge ut i flere uker. Jeg pleier å legge ut alt viktig både på forum, FB og hjemmesiden.
Jeg går gjennom punktene og prøver å svare ut. :)
1. Slaget på Re er ikke Ute NM. Ute NM var i Hønefoss i 2022 og Tingvatn 2023
2. Bård foreslå å kjøre Vårjakten som NL arrangement, jeg førte resultater og derfor ble dem lagt ut på hjemmesiden av meg.
3. Slaget på Re er et THB arrangement. Jeg har aldri deltatt siden sommer går 99% på oppussing av huset utvendig. Jeg har ikke tilgang til resultater og aldri fått en forespursel om å legge resultateter derfra ut på hjemmesiden.
4. Årsmøtereferater fra 2020,2021 og 2022 har jeg etterlyst mange ganger, men ingen klarer å finne dem. Jeg skulle oppdatere denne delen av hjemmesiden når jeg har fått dem og har også hatt en dialog med Are om det. Siden jeg ikke har fått dem glemte jeg å legge ut 2023. Takk for påminnelse.
5. Lengde var ikke planlagt på Re, men på Knaben sandsletta. Det var endel styr rund tillatelser fra forskjellige offentlige instanser, derfor tok det litt tid før inviteringen kunne legges ut. Det ble feilaktig informert i Tox og dette ble opprettet/informert om på FB umiddelbart. Det ble glemt å informere om her også. Beklager.
6. Kommunikasjonskanaler ble diskutert mange ganger. De fleste(over 90%) bruker Facebook. Jeg prøver allikevel å legge ut ting her også.
Rene Ramminger
Mester
Innlegg: 117
Registrert: 17 jun 2020, 20:23
Bosted: Raade

Re: Resultater på NL sin hjemmeside.

Legg inn av Rene Ramminger »

Årsmøtereferater på hjemmesiden er oppdatert med 2023
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2374
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Resultater på NL sin hjemmeside.

Legg inn av Are »

Takk for oppdatering Rene.
Og takk for at du ikke bare bruker FN
Det må da være noen som sitter på referatene. Deer jo skrevet. Om ingen har dem digitalt (som vil være svært skuffende), har de vel alle stått i medlemsbladet vårt?


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Resultater på NL sin hjemmeside.

Legg inn av Bowman »

Ordningen ble ikke evaluert og jeg fikk godkjenning til
Å arbeide med UteNM23/Slaget på Re 2023.
Arbeidet med Knaben burde vært bedre begrunnet.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Rene Ramminger
Mester
Innlegg: 117
Registrert: 17 jun 2020, 20:23
Bosted: Raade

Re: Resultater på NL sin hjemmeside.

Legg inn av Rene Ramminger »

Møtereferater 2020 og 2022 er oppdatert på hjemmesiden. Jeg har ikke hørt noe fra 2021 enda.
Jeg har mottatt resultater av LengdeNM/Re 2022. Det vil ta litt tid , siden jeg må bygge tabeller fra bunnen, fylle dem med alle resultater.
Rene Ramminger
Mester
Innlegg: 117
Registrert: 17 jun 2020, 20:23
Bosted: Raade

Re: Resultater på NL sin hjemmeside.

Legg inn av Rene Ramminger »

Jeg har nå gått gjennom det jeg har av resultater. Jeg oppdaterte faktisk adelskallendere i fjor med resultater fra Re 2022. Det eneste jeg ikke la inn var Broddpil og Jaktpil. Dem ligger under standardpil enn så lenge.

Grunnen var at ingen kunne forklare meg hvordan jeg egentlig skal redigere disse tabellene. Å redigere dem direkte på websiden er et mareritt. Jeg har nå funnet en bedre metode, der jeg bruker en Excel Fil, hvor jeg har samlet resuktatene fra alle øvelser. Den kan jeg oppdatere og kopiere hele oppdaterte tabellen derifra over på hjemmesiden. Den gamle tabellen må jeg slette.

Jeg har nå oppdatert lengderesultater. Presisjon inne og ute må jeg se på senere.
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2374
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Resultater på NL sin hjemmeside.

Legg inn av Are »

Da har du funnet løsningen som har vært brukttidligere. Da er det jegsom har ført adelskalenderen for standardpil og alle de andre historiske klassene. Jeg har ført dem i excel med etark tilhver klasse. Så har jeg sendt dem til Stian som har lagt dem inn.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Rene Ramminger
Mester
Innlegg: 117
Registrert: 17 jun 2020, 20:23
Bosted: Raade

Re: Resultater på NL sin hjemmeside.

Legg inn av Rene Ramminger »

Ja, den metoden fungerer best per nå. Jeg har fått endel av det tabellene og har dem nå samlet et sted.
Svar