registrering gjennom Google Skjema

forum for medlemmer i norsk langbuelag.

Moderator: GreenMan

Svar
Rene Ramminger
Mester
Innlegg: 117
Registrert: 17 jun 2020, 20:23
Bosted: Raade

registrering gjennom Google Skjema

Legg inn av Rene Ramminger »

Angående registrering gjennom Google skjema.

Jeg har hørt at noe sliter og noen kanskje er usikker om å bruke det.

Da jeg organiserte Ute NM i fjor brukte jeg mye av de fremmgangsmåter som var der fra før og jeg så at det var mye potensial til forbedring. Påmelding foregikk gjennom epost. Har er det null kontroll over hva av informasjoner som blir med. Det kan bli mer an man ønsker, men oftest blir det mindre enn hva man trenger. Så må de sendes videre til den som skal registrere deltakerne og vedkommende må da alltid kontrollere om han har med alle eposter og denne personen må skrive alt manuelt inn i databasen som brukes til resultatføring. Det er mye rom for feil og at noe blir glemmt. Videre er tidsbruken høy.

Med skjema får personen som skal registere deltakerne alt automatisk i en liste. Den blir oppdatert hver gang en ny person melder seg på. Istedenfor 80 eposter har man kun en liste som man jobber med. Videre er det mulig å kopiere direkte fra listen og overfører det til databasen, mye manuel skriving bortfaller.

Jeg skjønner at noen ikke liker data, andre synes nye ting er vanskelig. La meg forklare på en annen måte. Tenk du skal spikre kledning på en husvegg i andre etasje. For å komme ditt må du opp stillasen. Tar du med alle spiker du trenger samtidig eller tar du bare en spiker om gangen og går ned/opp igjen hver gang? Det var det jeg gjorde i fjor.
Denne påmeldingen er ment for å gjøre jobben til den som organiserer mesterskap mer effektiv og enklere med mindre rom for feil. Derfor ber jeg alle å hjelpe til og bruke den. 😊

Dersom noen sliter/ er usikker må dere bare ta kontakt med meg, enten gjennom FB messenger, Epost: rene_ramminger@web.de eller telefon: 40098439. Alle som ønsker det vil få hjelp og vil være med i mesterskap!
Mvh Rene
Svar