Nytt medlem

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Svar
mikka
Nybegynner
Innlegg: 18
Registrert: 12 mai 2013, 21:43
Bosted: Borre
Sted: Borre

Nytt medlem

Legg inn av mikka »

Heisann meldte meg inn i langbuelaget for litt siden, tror jeg.. Ikke fått noe info om at jeg har blitt medlem eller bekreftelse på noe vis. Holdt på for mange år siden med noen buer men de ble aldri ferdig. Har nå laget en lite. Barnebue til eldste ungen. 2 år. Må bare finne noen emner før jeg går løs på litt større buer.

Lurte litt på Toxofil, er det noen mulighet til å få tak i noen eksemplarer av tidligere blader? Evt om det ligger digitalt?
Har brukt maange timer inne på forumet her, og sett toxofil vært nevnt her og der, ser ut som det er mye gøy innhold i de bladene.

Mikal


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Nytt medlem

Legg inn av Are »

Først av alt, velkommen som nytt medlem.
Selv har jeg vært medlem i overkant av 20 år. Jeg får bekreftelse på at jeg har betalt kontingent i form av Toxofil.

Hvis du ikke mottar Toxofil, er det bare å kontakte Lars Hoen som er redaktør. Det er mulig han også har noen ekstra eksemplarer av tidligere nummer.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Nytt medlem

Legg inn av Are »

Brukernavnet hans her er Lurz


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
mikka
Nybegynner
Innlegg: 18
Registrert: 12 mai 2013, 21:43
Bosted: Borre
Sted: Borre

Re: Nytt medlem

Legg inn av mikka »

Takk for det!
Den er god, neste nummer er vel utpå høsten en gang? Så kan kanskje ta kontakt med han om ikke lenge.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Nytt medlem

Legg inn av Ingis »

Alltid hyggelig med nye medlemmer. Neste Toxofil kommer i løpet av desember som regel, men Lars Hoen har sikkert noen "gamle" Toxofil på lur. Noen x-tra gamle skal finnes digitalt på medlemssiden langbue.no
"Back to nature!"
Rene Ramminger
Mester
Innlegg: 117
Registrert: 17 jun 2020, 20:23
Bosted: Raade

Re: Nytt medlem

Legg inn av Rene Ramminger »

velkommen :)
Da har du sikkert påmeldt deg også på Ute NM i slutten av August, for å møte gjengen ;)

mvh Rene
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Nytt medlem

Legg inn av Lurz »

Hei og velkommen hit!
Ang. Tox regner jeg med at du meldte deg inn så seint at du ikke kom med på medlemslista kasserer sendte meg. (11/5). Kan ikke finne noen Mikal der. Neste Tox kommer i desember en gang. Gamle utgaver sender jeg til leder, prøv en mail til ham og hør hva han har. (leder@langbue.no), om om han ev kan ta med på NM eller noe. Men det er ikke mange ekstraeksemplarer hver gang. Dyrt vettu :)
"If it breaks you get to keep both parts"
mikka
Nybegynner
Innlegg: 18
Registrert: 12 mai 2013, 21:43
Bosted: Borre
Sted: Borre

Re: Nytt medlem

Legg inn av mikka »

Da var jeg litt sent ute ja, var vel slutten av mai jeg meldte meg inn. Får høre med han om det finnes noe:)

NM hadde vært gøy, men har dåp til minstemann den helgen, det ble litt kræsj! Har jo vokst opp på Ringerike så det hadde jo vært litt ekstra gøy!

Holder til i asker nå, er det noe aktivitet i nærheten nå? Har sett noe snakk om Hudrimar og noen i Modum mener jeg. Må finne noe emner, har enkel tilgang på masse hassel, men ikke noe tørt. Har noen forresten prøvd alm eller ask fra tre som har dødd og tørka stående?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Nytt medlem

Legg inn av Ingis »

Modum Historiske Bueskyttere holder til i Åmot, Modum. Vi har ferie for øyeblikket, men har uteskyting på Drolsum nord for Vikersund.
I vinterhalvåret skyter vi inne i skytterhallen på ungdomsskolen i Åmot hver onsdag. Skulle du ha lyst til å ta turen til høsten kan du sende meg en melding på 45487025. :)
"Back to nature!"
mikka
Nybegynner
Innlegg: 18
Registrert: 12 mai 2013, 21:43
Bosted: Borre
Sted: Borre

Re: Nytt medlem

Legg inn av mikka »

På Drolsum ja! Kommer fra Tyristrand! Skal si ifra om jeg får tatt turen innom


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Nytt medlem

Legg inn av GreenMan »

Ingis skrev: 07 jul 2022, 00:23 Alltid hyggelig med nye medlemmer. Neste Toxofil kommer i løpet av desember som regel, men Lars Hoen har sikkert noen "gamle" Toxofil på lur. Noen x-tra gamle skal finnes digitalt på medlemssiden langbue.no
Ligger noen veldig gamle på https://ny.norsklangbuelag.no/tox.html (egentlig den forrige versjonen av nettsiden) men da snakker vi virkelig årgags Tox - siste nummer er fra 2013.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Harald
Mester
Innlegg: 304
Registrert: 23 aug 2014, 14:34
Bosted: Ramnes
Sted: Ramnes

Re: Nytt medlem

Legg inn av Harald »

Jeg har ganske mye erfaring med sjøldau ask. De blir ganske snart angrepet av forskjellige biller og den ene varianten lager et trelignende mønster som følger det døde vekstlaget under barken. Dette er ikke farlig å ha i ryggen. Men noen biller borer ned i veden og det er der buen ryker. Finner du emner som ikke har den siste varianten så kan du lage bue med meget vakkert mønster i ryggen. Men ikke forvent så tunge buer, hverfall hvis veden har mørknet.
Det er bare en måte å finne ut hvor mye en bue tåler...
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Nytt medlem

Legg inn av Bowman »

Det er jeg som har gamle Toxofil på lur.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Svar