Lokale buegrupper.

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Svar
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Lokale buegrupper.

Legg inn av Ingis »

Norsk Langbuelag ønsker flere lokale bueskyttermiljøer, hvor det kan etableres lag/grupper.
Tenkte vi kunne se litt på hva som finnes i dag. Noen av lagene er kanskje ikke aktive lenger, men fint hvis de ansvarlige i de forskjellige kan fortelle litt om ståa.
>Tønsberg Historiske Bueskyttere (Bjørnar Hasle)- virker svært oppegående pr. i dag. Trener inne i vinterhalvåret.
>Hedemark Middelalderforening. Jeg har forstått at Eirik har startet en lokal klubb. Navn?
> Eikarskjol - tidligere Austamenn? (Bård Tennefoss). Holder til på Kråkerøy ved Fredrikstad. Egen klubbhytte med skytebaner utendørs.
> Viken Langbuelag (Håkon Rødfjell)- Holder til på Skuterud Gård på Nesodden. Usikker på hvor aktive de er.
> Hudrimar Bogelag (Lars Jensen)- holder til på Hurum. Arrangerer buetreff på nyåret hvert år. Aktivitet?
> Modum Historiske Bueskyttere (Ingar Abrahamsen) - tilhold i Åmot, Buskerud. Trening hver onsdag.
> Gaular Bogelag i Sogn (Bjørnar Burdal)? Aktivitet?
> Agder Vikinglag? (Lars Hoen) Eller er det Kristiansand BS?
Finnes det andre grupper som er aktive?
"Back to nature!"
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Lokale buegrupper.

Legg inn av Lurz »

Agder Vikinglag har ikke egen buegruppe (Og ikke særlig uteaktivitet om vinteren) Noen medlemmer av NL er også medlem i Kristiansand Bueskyttere (NBF-klubb) men er ikke en egen organisert gruppe.
"If it breaks you get to keep both parts"
rope ifra nord
Nybegynner
Innlegg: 21
Registrert: 06 mar 2016, 15:33
Bosted: fredrikstad

Re: Lokale buegrupper.

Legg inn av rope ifra nord »

Austanmenn/Eikarskjol
Hos oss har vi skyting hver søndag hele året. Vi ønsker å bruke en ettermidag/kveld også men har ikke kommet igang med det enda. Vi har som nevnt eget sted å være å planlegger gjennomføring av flere arrangementer fremover. Hvis noen er i nærheten å ønsker og komme på besøk er det bare å ta kontakt med Baard ( 92 68 58 98).

Baard T.
Brukeravatar
Lars Jensen
Mester
Innlegg: 553
Registrert: 02 sep 2014, 20:51
Bosted: Tofte

Re: Lokale buegrupper.

Legg inn av Lars Jensen »

Hudrimar Bågadrag (for det skrives sånn, nemlig) har ligget nede i flere år. Vi har ei FB-side, men aktiviteten er null.
Spikkelørdag har vi vel ikke hatt på 2 år (trur jeg). Jeg vurderer et forsøk enten 8 eller 15 januar -22. Inspirasjonen og aktiviteten er lav her ute akkurat nå. MEN: Vaffel, kaffe, pølser, sagflis og skitprat er VELDIG fristende, altså.
Kom gjerne med innspill på dato (hvis noen leser dette). Vi får det til hvis jeg vil😄
Lars
Kan det bøyes, kan det skytes!
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Lokale buegrupper.

Legg inn av Bowman »

Kommer


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Lokale buegrupper.

Legg inn av Bowman »

Tunsberg Historiske Bueskyttere THB, er navnet. Ikke Tønsberg. Vi er svært aktive og teller nå minst 15 aktive skyttere. Vi har også et eget Håndverkslaug.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Norwegianwarbows
Master bowyer
Innlegg: 316
Registrert: 12 mar 2013, 16:55
Bosted: tonsberg

Re: Lokale buegrupper.

Legg inn av Norwegianwarbows »

Opplandene Handbogelaug heter våres klubb. Vi har trening fredager og sløydsamlinger lørdagskvelder innimellom. Pr nå har vi 7-8 som er aktive. Jeg er sikker på at flere blir med etterhvert.

Vi tenker å arrangere stemne nå på våren. Forhåpentligvis ett lengdestemne men også blinkskyting. Vi hadde "koreansk runde" nå på høsten. Det ga mersmak. Håper dette er interessant for flere av dere som bor i utlandet

Sent fra min EML-L29 via Tapatalk

Svar