NM utendørs 2008

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2373
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: NM utendørs 2008

Legg inn av Are »

SDakset fra NLs regelverk
Lengdeskyting

Det skytes to runder av tre piler. Etter første runde plukker man piler, men setter igjen en markørpil ved den pila som har gått lengst. Så skyter man runde to. Hver skytter skyter altså 6 (2 x 3) skudd, men kan bytte buer og piler underveis etter eget ønske...
MAT
Vi jobber med å få organisert felles mat. De vi er i kontakt med er dyktige til å lage mat til denne typen arrangementer og gjør det ikke for å tjene penger, men fordi de syns det er moro.
Hvis vi får det som vi ønsker blir det lunsj og middag på lørdag og lunsj på søndag. I tillegg prøver vi å få til brødmat til de andre måltidene. Vi renger med at dette vil komme til å koste deltakerne 150-200 kroner hver. Dette er ennå ikke i boks, men det er fint om de som har tenkt til å komme melder seg på fortest mulig slik at vi vet hvor mange vi skal budsjettere med.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: NM utendørs 2008

Legg inn av Kviljo »

Melde seg på? Såvidt jeg kan se står det kun her at man har påmelding? Dette gjelder kun maten?

Genialt med felles mat! Godt jobba :)
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2373
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: NM utendørs 2008

Legg inn av Are »

Vi har ikke tidligere ytret ønske om påmeldinger, men nå ønsker vi dem.

Du blir ikke nektet adgang hvis du ikke har meldt deg på, alle er hjertelig velkomme :wink:

Men for oss som arrangører er det lettere å gjennomføre det hvis vi vet hvor mange som kommer. Hvor mye mat skal skaffes? Hvor mange telt skal settes opp. Antall blinker/scorekort? Derfor ønsker vi at folk melder seg på. Send meg gjerne en PM eventuelt ring med på 412 97 948 hvis du vil melde deg på :D
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2373
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: NM utendørs 2008

Legg inn av Are »

Noen har sendt meg påmeldinger. En liten spesifisering: Dere behøver ikke melde dere på til meg hvis dere allerede har medlt dere på til Per. Per og jeg kommuniserer bra.

Maten er nå i boks. Prisen for den er 150,- . Det man får for det er lunsj og middag lørdag og egg/bacon til frokost søndag. Inklusive er også fri tilgang på brødmat, linsesuppe og vann. Dette skal stå framme hele tiden.

Annen drikke må medbringes.

I tillegg til NM kommer det også til å være andre selvstendige arrangementer på Domkirkeodden. Vi kommer ikke til å bli alene der. Det skal visstnok komme noen ministre m.m.

Buemaker/pilmakerkonkurransen. Det settes opp en egen paviljong avsatt til dette formålet. Her oppfordres deltakerne i disse konkurransene og la bue(r) og pile(er) ligge så sant de ikke bruker utstyret i andre konkurranser. Dette er ment som en skrytepaviljong der folk kan gå og se på bue-/pilmakernes arbeider. Vi oppforder derfor deltakerne til å ha utstyret der hele lørdagen selvom konkurransen avgjøres på søndagen.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
ingos
Mester
Innlegg: 433
Registrert: 01 nov 2007, 13:40
Bosted: Drammen
Sted: Drammen

Re: NM utendørs 2008

Legg inn av ingos »

Genialt med felles mat og veldig sosialt:-) Gleder meg til å komme og oppleve dette historiske treffet.
I love Mac!

Inongogaror
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2373
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: NM utendørs 2008

Legg inn av Are »

Hyggelig at folk melder seg på. Vi ligger på rundt 50 påmeldte skyttere. Det blir i så fall det størte NM hittil. Gleder meg stort til å møte kjente og ukjente buefolk fra hele landet.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Jadda
Mester
Innlegg: 195
Registrert: 22 feb 2006, 22:17
Sted: Trondheim

Re: NM utendørs 2008

Legg inn av Jadda »

Driver å mekke pile som skal brukes i Hysterisk klasse, Hvor mange piler trenger man ? og kan man bruke bodkin spisser ?
(laga min første linstreng :D )
og husk. Ikke vink til pila for da logrer den.
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: NM utendørs 2008

Legg inn av GreenMan »

Skal bli fint buevær på Hamar i helga: http://www.yr.no/sted/Norge/Hedmark/Ham ... arsel.html
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Jorarn
Mester
Innlegg: 262
Registrert: 09 jan 2006, 17:14
Sted: Trondheim

Re: NM utendørs 2008

Legg inn av Jorarn »

Ahh, glimrende, i går viste samme nettside 12 grader og 6 mm nedbør på lørdag, jeg var i ferd med å ty til moderne impregneringsmiddler :oops:
-Joachim-
“Only those who have to do simple things perfectly will acquire the skill to do difficult things easily” Friedrich von Schiller
Brukeravatar
Jadda
Mester
Innlegg: 195
Registrert: 22 feb 2006, 22:17
Sted: Trondheim

Re: NM utendørs 2008

Legg inn av Jadda »

Hehe det værvarslet forandere seg fra time til time, fra fossregn til sol og så yr igjenn.
Tror på ustabilt vær jeg.
og husk. Ikke vink til pila for da logrer den.
Brukeravatar
ingos
Mester
Innlegg: 433
Registrert: 01 nov 2007, 13:40
Bosted: Drammen
Sted: Drammen

Re: NM utendørs 2008

Legg inn av ingos »

Takk for en koselig helg til dere alle som var med!

Dette var veldig godt arr, med mange gode innslag og artige konkurranser. Felles maten gikk over alt forventning og det er bare å glede seg til neste gang.
Norsk og nordisk rekord ble tatt i dag på 325 meter, det var veldig bra og tatt været i betraktning så kommer det nok en ny rekord snart.

Denne helgen har mine øyne gått mere opp, for hvor stort mangfold bueskyting er og dette gir nye dimmensjoner.


Skulle jeg gitt en utfordring, så måtte det være at flere hjalp til å rydde bort telt, skytebane osv.


Mvh
Ingar;-)
I love Mac!

Inongogaror
Brukeravatar
Andy Archer
Bueskytter
Innlegg: 31
Registrert: 28 aug 2006, 18:22
Sted: tåsen,oslo

Re: NM utendørs 2008

Legg inn av Andy Archer »

vil bare takke for supert NM :D
var jo litt heldige med været til tider, på tross av enkelte skurer :P
håper NM neste år blir like bra :)

forresten noen som vet om det er noen flere middelalder-markeder/konkuranser utover høsten??
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: NM utendørs 2008

Legg inn av Moen »

Heisann.
Kan ikke påstå at iveren ble redusert etter det jeg har sett disse to dagene. Selv om jeg fikk med meg hele lengdekonkurransen i dag, ble det bare en liten svipptur innom på lørdag. Men moro var det! Masse hyggelige mennesker og mye bra håndverk. Frister definitivt til gjentagelse, men da selvsagt MED pil og bue.

Jeg fikk også tatt en god del bilder i helgen. Og de har jeg tenkt jeg skal dele med dere, altså. Dette vil dessverre ta litt tid. Laderen til det digitale kameraet måtte jo selvsagt streike (Virker som de digitale greiene lever sitt eget liv, fulle av hevnlyst for ett eller annet...), så den gamle speilrefleksen måtte vekkes til live igjen. Noe spektakulært ble det òg... èn ting er at flystripa på hamar har en del sprekker, men å treffe en av de... :shock:
Brukeravatar
Griffin
Mester
Innlegg: 892
Registrert: 22 jun 2006, 22:14

NM utendørs 2008

Legg inn av Griffin »

Skulle vara kul att ha en bild av pilen sen i framtiden när den blir klar.


Lite andra bilder:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Brukeravatar
Griffin
Mester
Innlegg: 892
Registrert: 22 jun 2006, 22:14

Re: NM utendørs 2008

Legg inn av Griffin »

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Svar