Barnebue ønskes kjøpt / Gode råd

salg av bueutstyr.

Moderator: GreenMan

Forumregler
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Svar
Ragnhild
Nybegynner
Innlegg: 2
Registrert: 30 apr 2006, 08:19
Sted: Lillesand
Kontakt:

Barnebue ønskes kjøpt / Gode råd

Legg inn av Ragnhild »

Hei

Jeg ønsker å kjøpe en barnebue som kan passe til begynne med for de to guttene mine som er 4 og 7 år.

Også interessert i piler og muligens utstyr som armbeskyttere og kogger.

Noen som har noen gode råd/errfaringer å komme med i forhold til barn og trad. bueskyting?
Brukeravatar
KEn
Mester
Innlegg: 593
Registrert: 11 jan 2006, 09:19
Sted: Kristiansand

Legg inn av KEn »

Hmm. lurer på det samme selv. Her er mitt utgangspunkt

Bue er nå en ting, hvilken som helst bue som er lett nok og liten nok? Ser ut som ihvertfall litt eldre barn setter veldig pris på ting de har laget selv eller vært med å lage.

2 åringen min roper "skyte bue" og tar med seg sin bue nå jeg tar fram min. Men han har ikke helt dreis på skytinga ennå, selv om han får av gårde en pil nå og da..

Han har en liten eikebue jeg har laget til ham,og når mine piler knekker bak spissen blir de fine til ham, med teip rundt framenden.

En av mine første buer var en bambus veistikke med streng på.
Jeg tror tabs, hansker og armbeskyttere er tull til barn, vi hadde det ikke og savnet det aldri.
Tror fokus må være på gøy å skyte, se pila fly, kanskje treffe av og til, eler ihvertfall nesten , på ting som tåler å skytes på, mindre på utstyr og teknikk.

En viktig ting er å lære dem at det aller meste skal en IKKE skyte på. Uten å drepe gleden.

K
Ragnhild
Nybegynner
Innlegg: 2
Registrert: 30 apr 2006, 08:19
Sted: Lillesand
Kontakt:

Legg inn av Ragnhild »

Greit å høre at armbeskyttere kanskje ikke er nødvendig. Er nok best å se om de klarer seg uten først, og så heller sy noe til dem av skinn hvis det trengs. Den eneste buen jeg hadde som barn, var en pinne med hyssing. Og den var ikke effetkiv nok til at den skaffa meg noen erfaring med om armbeskytter hadde vært nyttig eller ikke ...
Brukeravatar
KEn
Mester
Innlegg: 593
Registrert: 11 jan 2006, 09:19
Sted: Kristiansand

Legg inn av KEn »

Det kan jo godt hende at de forlanger armbeskytter og hanske/tab fordi mamma/pappa har det.. Men jeg ville ventet til de vil ha det selv.

Siden du bor i Lillesand, må nesten invitere deg til treningen vår i Kristiansand, tirsdager (1730) 1800 -2000(eller så lenge det er lyst), på det gamle deponiet til Falconbridge.

Utetreningene pleier å være veldig sosiale, mange skyter tradisjonelt, ta med campingstol og kaffe. Masse folk, mange foreldre med skytende barn, og noen få omvendt.

K
Brukeravatar
super sindre
Nybegynner
Innlegg: 16
Registrert: 30 mai 2007, 19:33
Sted: Bergen/Søreide

Legg inn av super sindre »

du kunne jo sjekke http://www.buesport.com/catalog/product ... ucts_id=50 for den eldste....
Svar