åpen dag

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Svar
hardway
Mester
Innlegg: 116
Registrert: 09 jan 2006, 09:53

åpen dag

Legg inn av hardway »

For den som ikke har fått det med seg, Arnt Jonny Alme arrangerer Åpen Dag i Sandane, Nordfjord, nå på lørdag (31.05). Jeg kjenner ikke opplegget i detalj, men det er det altså åpen dag slik at alle kan komme og skyte - eller bare se på. Ingen påmelding. Det begynner ved 10-tiden med en liten 3D-konkurranse, etterpå blir det bla oppvisning av bueskyting til hest, og det er blir div aktiviteter utover dagen/kvelden + bål og overnattingsmuligheter i telt. Gleder meg, dette kan bli moro! Håper flere har anledning til å komme.
hardway
Mester
Innlegg: 116
Registrert: 09 jan 2006, 09:53

Re: åpen dag

Legg inn av hardway »

Kjapp rapport fra ett meget vellykket, spektakulært og moro arrangement i Sandane. De siste årene har jeg vært med på mange forskjellige bueskyttertreff, stevner og samlinger, men Åpen Dag hos Arnt Jonny tror jeg må være det beste og mest vellykket av dem alle! Utrolig mye folk som stakk innom på lørdag, vi telte ca 100 personer (sikkert flere). Besøkende i alle aldre fikk prøve bueskyting på blink og 3D, det var demonstrasjon av bakketrening, oppvisning av "horsmanship" og skyting fra hesteryggen, flammesluker-show, 10 måls 3D-konkurranse, salg av buer og utstyr, bål og servering av skikkelig god hjemmelaget gulasj-gryte. Han hadde også laget til en fin campingplass på gården, rett ved siden av 3D løypa. All ære til Arnt Johnny og hans hjelpere som hadde fått dette i stand. Han har planer om å ha en Åpen Dag pr måned i sommerhalvåret, så dette må dere få med dere folkens! Jeg reiser i alle fall dit igjen- helt klart! :D
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: åpen dag

Legg inn av Kviljo »

Det var som sytten at jeg ikke hadde mulighet til å være der :(

Men moro at det planlegges flere treff!
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: åpen dag

Legg inn av Truls med bogen »

Jeg kan bare bekrefte Ola, det var et utrolig bra treff.... jeg har truffet mange bueskyttere, men AJA må være landets mest dedikerte, både med hest og bue, han trener omtrent hver eneste dag!! Fikk en god del stillbilder og 30 minutter film, planlegger en liten DVD presentasjon: "Kriger og Kentaur"... på søndags kvelden fikk vi tid til en ridetur i flott Vestlandsnatur ....og noen galopper jeg aldri vil glemme. Aldri har jeg ridd så sinnsykt fort, fikk ikke tid til å bli redd..og vi red uten bitt!! :shock: Arnt Johnnys anglo-araber må være en slags hestenes Bjørn Dælie:-) Takk Takk... AJA...
Bilde
hardway
Mester
Innlegg: 116
Registrert: 09 jan 2006, 09:53

Re: åpen dag

Legg inn av hardway »

Arnt Jonny prøver igjen med en ny Åpen Dag 11-13 juli. Åpent for alle, enten bare lørdag for å se hesteoppvisningen, eller full helgepakke som inkluderer hesteoppvisning, 3D skyting så mye man orker +3D konkurranse, camping inkl fyringsved til kveldsbålet, vann, wc, mat lørdag kveld (det ryktes om heilgrilla lam+gulasj). Pris 750,- for en familie. Mulig han også får i stand en arrowball bane. Tror jammen jeg pakker lavvuen og drar en tur til Sandane igjen :D Håper flere kan komme.
hardway
Mester
Innlegg: 116
Registrert: 09 jan 2006, 09:53

Re: åpen dag

Legg inn av hardway »

Reportasje i Vestlandsrevyen om Arnt Jonny: http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/sog ... erdi/59694
og artikkel i Firda Tidend: http://www.firdatidend.no/nyhet.cfm?nyhetid=4621
Brukeravatar
Jadda
Mester
Innlegg: 195
Registrert: 22 feb 2006, 22:17
Sted: Trondheim

Re: åpen dag

Legg inn av Jadda »

Og det blir åpen dag 11 og 12 juli, og denne gangen skal jeg dit.
og husk. Ikke vink til pila for da logrer den.
Svar