Oppbevaring av mange buer

Alt som ikke omhandler buen eller piler, så som strenger, tabs etc...

Moderator: GreenMan

Svar
olethearcher
Mester
Innlegg: 375
Registrert: 25 feb 2015, 17:38
Bosted: Arendal

Oppbevaring av mange buer

Legg inn av olethearcher »

Er det noen som har noen gode løsninger på oppbevaring av mange buer. Tenker ulike stativ enten hengende eller liggende som ikke tar for mye plass. Tenker for fornuftig oppbevaring av 10-20-30 buer. Tidligere har jeg hatt de fleste liggende på en hylle, men det blir alltid et kaos når jeg skal ha ut en og strengene fester seg i hverandre og ting raser ned osv. :lol:
Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Oppbevaring av mange buer

Legg inn av Ingis »

Evig problem. Jeg har kjøpt noen store T-oppheng på Biltema som du kan montere i taket. Fungerer jo til en viss grad. :)
"Back to nature!"
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Oppbevaring av mange buer

Legg inn av Are »

En mulighet angående strenger som huker seg fast i hverandre, er å ha buesokker til alle buene. Du kan feste en merkelapp som sier hvilken bue som er inni. Alternativt sy poser i forskjellige fargekoder som sier deg noe.
Hvis du har plass, kan du da la alle buene ligge i en hylle/krybbe med merkelappene på høyre eller venstre side. Når du skal ha ut en bue står du da på kortenden av hylla, finner den buen du skal ha ut, og trekker den ut på kortenden.
Dette er et system jeg bruker på jobben med stoffruller. Siden disse ruller av en hylle når det blir for mange av dem, har jeg sperret fronten av hylla, slik at jeg trekker dem ut på enden av hylla.
Hylla kan selvsagt være åpen i toppen så du kan legge inn buer ovenfra.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
olethearcher
Mester
Innlegg: 375
Registrert: 25 feb 2015, 17:38
Bosted: Arendal

Re: Oppbevaring av mange buer

Legg inn av olethearcher »

Takk for tips. Jeg har kjøpt en bolig som skal totalrenoveres, så skal se om jeg får lagd en god løsning for buene :)
Svar