Felles klasse for herrer og damer.

forum for medlemmer i norsk langbuelag.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
dagsunde
Master bowyer
Innlegg: 1325
Registrert: 28 jun 2007, 16:33
Bosted: Arendal
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Felles klasse for herrer og damer.

Legg inn av dagsunde »

Takk for utfyllende svar!
Da skjønner jeg hva du mener.


Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

--
Dag.

Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Felles klasse for herrer og damer.

Legg inn av Bowman »

Harald skrev: 20 okt 2017, 19:34
Bowman skrev: 20 okt 2017, 18:10 Det er ikke sikkert det er gjør noe utslag i vår uhøytidlige konkurranseform men i en ideell konkurransesituasjon vil det være en merkbar faktor.

Nå begynner det å likne noe Harald. :mrgreen: Dette var spiren til hvorfor jeg var med på å dra igang diskusjonen rundt dette. Vi er en litt uhøytidelig gjeng som driver mer med lek enn med idrett. Lek er mer riktig i historisk sammenheng tror jeg. Hadde det ikke vært greit at vi sammen sto å skaaut siden damene ikke hadde stemmerett før 1900. Nå får jeg vel juling. :shock: Dette var spøk allllså. :mrgreen:
Vel, at det ikke er sikkert er ikke godt nok for meg. Jeg er en av de som tar selve konkurransen litt høytidelig og har som mål å slå andre enn meg selv. Det kan jo hende at noen av damene har det sånn også, og derfor bør vi beholde klassene.
Bare vent til vi skal begynne å diskutere hva Norsk Langbuelag egentlig er for noe. :mrgreen: Du kan glede deg. :shock: Jeg håper du henger med etter ånd at vi har kranglet oss gjennom det historiske perspektivet.
:D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Felles klasse for herrer og damer.

Legg inn av Hardwood »

GreenMan skrev: 31 aug 2017, 18:46
Ingis skrev: 31 aug 2017, 18:34 Foreløpig har vel ingen kvinne skutt bedre enn en mann under NM tror jeg.
Nja, beste poengsum på innendørs de tre siste åra er det vel Siri som har med 142 poeng. Beste mann samme år hadde 140, og vinneren de påfølgende årene har skutt 141. De eneste som noensinne har skutt bedre etter et raskt overblikk er Trond som skøyt 150 i 2014 og Ulf Hansen med 151 i 2013.
Bare for å korrigere litt : Magne Aarberg og jeg skjøt henholdsvis 155 og 152 poeng på inne nm det første året med innendørs historisk runde.
Når.det gjelder diskusjonen deres, så leser jeg med interesse men har ingen sterke meninger om dette. Flott engasjement i alle fall !
Brukeravatar
dagsunde
Master bowyer
Innlegg: 1325
Registrert: 28 jun 2007, 16:33
Bosted: Arendal
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Felles klasse for herrer og damer.

Legg inn av dagsunde »

Veldig godt å høre fra deg igjen, Bjørnar!

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

--
Dag.

Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Svar