Oles buer

Alt om bygging av buer

Moderator: GreenMan

olethearcher
Mester
Innlegg: 375
Registrert: 25 feb 2015, 17:38
Bosted: Arendal

Re: Oles buer

Legg inn av olethearcher »

Photobucket som jeg har brukt som bildelagringsplass og deler har tatt bildene mine og mange andre som "gisler" :? og forlanger nå 400$ i året for at de skal vises på forumet :evil: Regner med noen andre også har samme problem, har sett det på endel andre forum at bilder plutselig er fjernet...
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Oles buer

Legg inn av Jæger »

Ja, det er dessverre haugevis med verdifulle tråder rundtomkring som mister verdi når bildene forsvinner. Facebook-bilder forsvinner også - eller adressene endres. Selv har jeg brukt en del DropBox og de endra noe med innstillingene så jeg må finne og lenke alle bilder på ny. Jeg har begynt så smått å se på saken. Det som er lastet direkte til galleriet vil vel alltid være tilgjengelig(?).
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Oles buer

Legg inn av GreenMan »

olethearcher skrev: 29 sep 2017, 15:15 Photobucket som jeg har brukt som bildelagringsplass og deler har tatt bildene mine og mange andre som "gisler" :? og forlanger nå 400$ i året for at de skal vises på forumet :evil: Regner med noen andre også har samme problem, har sett det på endel andre forum at bilder plutselig er fjernet...
Det finnes et script som visstnok skal kunne løse problemet med å få lastet ned alle filer og laste opp til ny.

Husk at vi har media.bueforum.no som en mulighet - og der blir det ingen endring...
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Oles buer

Legg inn av Lurz »

Legger mine bilder på eget domene, koster under 300 kroner i året, plass til konas nettside og en haug av mine bilder når jeg reduserer størrelsen til rundt 800 piksler på lengste side. Holder fint til å vise på forum. Da har jeg ganske god kontroll selv... :)
Ellers slf. samme på media bueforum. Blir størrelsen på bilder redusert der, Stian?
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Oles buer

Legg inn av GreenMan »

Lurz skrev: 30 sep 2017, 10:55 Legger mine bilder på eget domene, koster under 300 kroner i året, plass til konas nettside og en haug av mine bilder når jeg reduserer størrelsen til rundt 800 piksler på lengste side. Holder fint til å vise på forum. Da har jeg ganske god kontroll selv... :)
Ellers slf. samme på media bueforum. Blir størrelsen på bilder redusert der, Stian?
Bildene nedskaleres automatisk på media.bueforum.no
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
olethearcher
Mester
Innlegg: 375
Registrert: 25 feb 2015, 17:38
Bosted: Arendal

Re: Oles buer

Legg inn av olethearcher »

Laget en indianerbue (eller bue fra en del av den amerikanske urbefolkningen, som vel er det korrekte å si nå..) etter mål fra buen nederst på side 19 i boka "bows and arrows of the native americans". Det står east coast, så nøyaktig stamme/er vet jeg ikke. Bua er 67" lang og av ask.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Oles buer

Legg inn av Jæger »

Skikkelig lekker bue og piler - inspirerende!
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Oles buer

Legg inn av Lurz »

Tøft! Hva slags maling har du brukt?
"If it breaks you get to keep both parts"
olethearcher
Mester
Innlegg: 375
Registrert: 25 feb 2015, 17:38
Bosted: Arendal

Re: Oles buer

Legg inn av olethearcher »

Ikke noe selvlaget jordpigment dessverre :wink: Har brukt akrylmaling fra europris. Satser på at det holder, har ikke så peiling på maling.
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Oles buer

Legg inn av Lurz »

Akryl er snedig. (om ikke akkurat historisk, men shitt :D )
Kunne være artig å høre hvordan det holder med tanke på bøying og sprekker over litt tid....
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Oles buer

Legg inn av Hardwood »

Tøft ! Akryl går fint. Jeg har brukt det på flere buer. Sitter godt og er elastisk.
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Oles buer

Legg inn av Lurz »

:)
"If it breaks you get to keep both parts"
olethearcher
Mester
Innlegg: 375
Registrert: 25 feb 2015, 17:38
Bosted: Arendal

Re: Oles buer

Legg inn av olethearcher »

Ny askepinne! 60#, men regner med den kommer til å gå ned litt. 5 piler på 29,45 gram og ett trekk på 28" ga ett snitt på 177fps. Regner med det kommer til å synke litt når bua er "innskutt". Men testa med en gammel dacron streng nå, og skal sette på en FF streng, så kanskje det går opp i opp :)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Oles buer

Legg inn av Jæger »

Tøff pinne, Ole!

Sent fra min F3111 via Tapatalk

The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Oles buer

Legg inn av Lurz »

Piler på rundr 7,5 grains per pund da. Litt lette etter sammenligninga med 10 gpp, men syns det virker som veldig bra fart uansett :D
"If it breaks you get to keep both parts"
Svar