(Klikk på teksten for å komme til den fulle artikkelen.
Hvordan får man tak i sene nå til dags, må man være jeger?
Moderator: GreenMan
(Klikk på teksten for å komme til den fulle artikkelen.
Jeg er vegetarianer, så et sted med masse blod og døde dyr blir nok for mye for meg. Visste du at kyr er den største kilden til global oppvarming, at grunnen til at de hugger ned amazonas ikke bare er pga faenskap, men fordi de skal ha marker til kyrne, samt at hvis man istedenfor å gi korn og mais til kyr, og heller brukt det til menneske-mat, så hadde det ikke bare vært nok mat til hele verden, men til enda en milliard etter det igjen. De fleste vil vel tenke om dette at "men biff er jo så godt", men det er avhengighet som snakker, for i både kjøtt og ost er det morfin, og velværet man føler derav er at man ruser seg og nekter plent å slutte fordi man er hektet. Det er jo også åpenbart at Norge ikke er selvforsynt på mat, når man bruker så mye jord til å gro 10 deler gress for å gi til 1 del dyr. Bønner, linser, kikerter, nøtter osv. er like bra mat og like næringsrikt, f.eks. meksikansk gryte fra Toro med bønner istedenfor kjøtt, smaker akkurat det samme. Dessuten har den største studien angående kosthold og sykdom (i Kina) vist at det er en klar sammenheng mellom typer av kreft og hjerteinfarkt o.l. der man så enorme forskjeller fra område til område basert på hva man spiste der, og et vegetabilsk kosthold ikke bare er bra for helsen, men hvis man f.eks. er åreforkalket og har et dårlig hjerte, så vil nye matvaner faktisk reversere denne typen tilstander.nidrinr skrev:hør med nærmeste slakteri..
Jeg spurte ikke om folk her har sener, og om det var gøy, viste til en link der de hadde bilde av sener, og lurte på hvor man får tak i det, altså spesialforetninger eller internet eller noe?Christian skrev:Hørte jeg sener? Jeg har sener. Sener er gøy
Edit: Du kan dessuten ikke seriøst ha ment at å gå slakteri er vanlig for å kjøpe produktene derfra.Alv skrev:Jeg er vegetarianer, så et sted med masse blod og døde dyr blir nok for mye for meg. Visste du at kyr er den største kilden til global oppvarming, at grunnen til at de hugger ned amazonas ikke bare er pga faenskap, men fordi de skal ha marker til kyrne, samt at hvis man istedenfor å gi korn og mais til kyr, og heller brukt det til menneske-mat, så hadde det ikke bare vært nok mat til hele verden, men til enda en milliard etter det igjen. De fleste vil vel tenke om dette at "men biff er jo så godt", men det er avhengighet som snakker, for i både kjøtt og ost er det morfin, og velværet man føler derav er at man ruser seg og nekter plent å slutte fordi man er hektet. Det er jo også åpenbart at Norge ikke er selvforsynt på mat, når man bruker så mye jord til å gro 10 deler gress for å gi til 1 del dyr. Bønner, linser, kikerter, nøtter osv. er like bra mat og like næringsrikt, f.eks. meksikansk gryte fra Toro med bønner istedenfor kjøtt, smaker akkurat det samme. Dessuten har den største studien angående kosthold og sykdom (i Kina) vist at det er en klar sammenheng mellom typer av kreft og hjerteinfarkt o.l. der man så enorme forskjeller fra område til område basert på hva man spiste der, og et vegetabilsk kosthold ikke bare er bra for helsen, men hvis man f.eks. er åreforkalket og har et dårlig hjerte, så vil nye matvaner faktisk reversere denne typen tilstander.nidrinr skrev:hør med nærmeste slakteri..
Slapp av Alv. Christian skriver han har, altså er det mulig han kan selge deg siden han skriver at han har.Alv skrev:Jeg spurte ikke om folk her har sener, og om det var gøy, viste til en link der de hadde bilde av sener, og lurte på hvor man får tak i det, altså spesialforetninger eller internet eller noe?Christian skrev:Hørte jeg sener? Jeg har sener. Sener er gøy
Isteden for et svar som dett er riktig respons på dette forumet:Alv skrev:Jeg spurte ikke om folk her har sener, og om det var gøy, viste til en link der de hadde bilde av sener, og lurte på hvor man får tak i det, altså spesialforetninger eller internet eller noe?Christian skrev:Hørte jeg sener? Jeg har sener. Sener er gøy
Unnskyld meg, men... JO! det er det vanlige stedet man får tak i deler fra døde dyr!Edit: Du kan dessuten ikke seriøst ha ment at å gå slakteri er vanlig for å kjøpe produktene derfra.