Islandsk navn

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Islandsk navn

Legg inn av Moen »

Brage skrev:En ørliten klage

For en fire-fem år siden ble jeg stoppa i tollen på vei inn til island med en bue i kofferten. Fikk en bot på 1000 norske, og buen ble destruert.

Her forleden tok jeg sjansen påny og sendte tre buer med posten, fordi sønnen min for tiden bor på Island med moren sin.og er svært glad i bueskyting. jeg hadde laget tre nye barnebuer, blant annet en ganske kul sak i gullregn, og sendte det avgårde med en litt ubehagelig følelse i magen.

Nå fikk kona mi akkurat et brev fra Islanske kripos, om at buene vil bli destruert, eller tilbakesendt avsender...
Skikkelig kjiipe regler på sagaøya, med andre ord.

Bakgrunnen for reglene skal visstnok være problemer med snikjakt på rein. At dette var barnebuer hadde ingenting å si.

Nå ser jeg ingen annen råd enn å sende over plank og emner for så og lage buene på island.
For her er det bare osp...
Jada...jeg ser at dette ikke har noe med forbud om å SKYTE med pil og bue der. Skal i alle fall være vrient å få inn.
Det arrangeres vel buejakt der, om jeg ikke husker aldeles feil...
Brukeravatar
KEn
Mester
Innlegg: 593
Registrert: 11 jan 2006, 09:19
Sted: Kristiansand

Re: Islandsk navn

Legg inn av KEn »

Spurte på FB-siden jeg linket til. Bueskyting er lov, men en må ha politets tillatelse, være med i klubb, osv.. viewtopic.php?f=1&t=2165

K
Svar