Oppbrukte maskinhøvel stål

Leter du etter noen eller noe?

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Lien
Mester
Innlegg: 106
Registrert: 27 nov 2009, 21:10
Sted: Kvam

Oppbrukte maskinhøvel stål

Legg inn av Lien »

Er det noen som har en del slike liggende?
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Oppbrukte maskinhøvel stål

Legg inn av Moen »

Ja...jeg har. Og jeg har masse kapp fra rillestål. Disse er 8mm tykke, 60mm lange og div bredde rent HSS. Skal finne de til NM i Moss. Er sagbladklinger noe du kan bruke? Jeg har også mengder med rammesagblader. Tror de er 2,8mm tykke, 1meter lange og ca 10-15 cm brede. Lagde macheter av de en gang :roll: Herregud hvor mye skrot jeg har :lol:
Brukeravatar
Lien
Mester
Innlegg: 106
Registrert: 27 nov 2009, 21:10
Sted: Kvam

Re: Oppbrukte maskinhøvel stål

Legg inn av Lien »

Tøft... 8) er egentlig glad i alt stål. Hss kan brukes i laminerte kniver dersom man lodder inn stålet istedenfor å sveise det inn. Karbonstål kan brukes til alt. Har du noen meter med et slikt stort båndsagblad så tester jeg det med glede.
Du får finne en pris på det så kan jeg hente det på buemakerseminaret dersom du skal dit.
Brukeravatar
Zeida
Mester
Innlegg: 1002
Registrert: 10 jun 2010, 07:21
Bosted: Rana

Re: Oppbrukte maskinhøvel stål

Legg inn av Zeida »

Moen skrev:Ja...jeg har. Og jeg har masse kapp fra rillestål. Disse er 8mm tykke, 60mm lange og div bredde rent HSS. Skal finne de til NM i Moss. Er sagbladklinger noe du kan bruke? Jeg har også mengder med rammesagblader. Tror de er 2,8mm tykke, 1meter lange og ca 10-15 cm brede. Lagde macheter av de en gang :roll: Herregud hvor mye skrot jeg har :lol:


Det jeg kaller skrotnisse. :lol:
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Oppbrukte maskinhøvel stål

Legg inn av Moen »

Vi kan sikkert gjøre en byttehandel :D
Jeg skal ikke på noe seminar.Hadde i så fall vært kun for å skravle..og det betaler jeg ikke penger for :wink: Men jeg skal da få sendt noe "skrot" oppover til Hamar, læll..
Brukeravatar
Lien
Mester
Innlegg: 106
Registrert: 27 nov 2009, 21:10
Sted: Kvam

Re: Oppbrukte maskinhøvel stål

Legg inn av Lien »

Moen skrev:Vi kan sikkert gjøre en byttehandel :D
Jeg skal ikke på noe seminar.Hadde i så fall vært kun for å skravle..og det betaler jeg ikke penger for :wink: Men jeg skal da få sendt noe "skrot" oppover til Hamar, læll..
Klarer du det hadde det vært fint. Hva ønsker du i bytte? Hoggjern i damask?
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Oppbrukte maskinhøvel stål

Legg inn av Moen »

Foreksempel.. 8)
Svar