Utendørs NM 2011?

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Ingis
Mester
Innlegg: 676
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Utendørs NM 2011?

Legg inn av Ingis »

NM blir lagt til tredje helga i august. Arrangør i Bergen styrer dette i år. Kanskje andre helg kan bli en mulighet for senere NM. Styret i NL skal ta dette til underretning.
"Back to nature!"
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Utendørs NM 2011?

Legg inn av Are »

Moen skrev:Hva om NM leggers til den 13-14 August?? Siate helgen i skoleferien. Da hadde det kanskje gått ann å kombinere det med en ferietur :wink: Lettere for folk med skolebarn, liksom
Både fordeler og ulemper med å legge arrangementer i ferier. Mange har fri da, men mange har også andre planer da. Mulig det passer for deg Frode, men sannsynligvis er det andre som har planlagt annen bruk av ferien.

Men pytt. Datoen er satt i år. Jeg kommer dit.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Utendørs NM 2011?

Legg inn av Moen »

Are skrev:
Moen skrev:Hva om NM leggers til den 13-14 August?? Siate helgen i skoleferien. Da hadde det kanskje gått ann å kombinere det med en ferietur :wink: Lettere for folk med skolebarn, liksom
Både fordeler og ulemper med å legge arrangementer i ferier. Mange har fri da, men mange har også andre planer da. Mulig det passer for deg Frode, men sannsynligvis er det andre som har planlagt annen bruk av ferien.

Men pytt. Datoen er satt i år. Jeg kommer dit.
Jeg tenker ikke kun på meg selv, Are. Mulig det passer meg??? For meg passer det uansett, og vi kommer... Jeg skrev ikke at alle skulle kombinere ferien sin med NM! Jeg skrev at det kanskje var lettere for de med skolebarn å kunne kombinere nm med en ferietur! Hvorfor ikke prøve å legge til rette for alle? Eller de fleste? Når det babbles så mye om rekruttering, liksom...
Stein
Mester
Innlegg: 189
Registrert: 31 jul 2007, 12:57
Sted: Bergen

Re: Utendørs NM 2011?

Legg inn av Stein »

Tredje helg i august er valgt, mest fordi det var det på Otta, men også fordi vi fikk inntrykk av at det var normalhelgen for dette NM.
Så må jeg si at det er risikabelt å legge øvelsen tettere mot fellesferien, da det skal være nok arrangører til stede for å få alt på plass.
Det meste er selvsagt klart før ferien, men en skal alltid legge ut litt "armer-og-bein"-slark ved slike arrangementer....
Vi kunne ha valgt en helg litt ut i september, men det føler vi blir for sent.

Det positive er at det litt ut i august ofte er bra vær i Bergen. Det har regnet fra seg i fellesferien, og når alle er vel tilbake på jobb litt ut i august, da kommer godværet til Bergen....:-) Presiserer at dette er statistikk, ikke en garanti! :-)

Det vil snart bli lagt ut litt mer detaljert info om arrangementet.
Stein Dale
__________________________
"Benda boga"
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Utendørs NM 2011?

Legg inn av nidrinr »

Bergenstur er notert i kalendern.. Da gjenstår bare underskrift og godkjennelse fra sjæfen.
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Utendørs NM 2011?

Legg inn av Hardwood »

Glimrende, Stein ! Skal hilse fra De andre i Pildragarlaget. Flott at ute - NM endelig kommer til vestlandet !!! 8) Stor fare for mange deltakere herfra :D
Brukeravatar
Zeida
Mester
Innlegg: 1002
Registrert: 10 jun 2010, 07:21
Bosted: Rana

Re: Utendørs NM 2011?

Legg inn av Zeida »

Hardwood skrev:Glimrende, Stein ! Skal hilse fra De andre i Pildragarlaget. Flott at ute - NM endelig kommer til vestlandet !!! 8) Stor fare for mange deltakere herfra :D

Ja endelig vestlandet vooooo..... det er uansett pokker så langt for meg :(



(Innlegg nummer 18500 totalt på forumet)
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Utendørs NM 2011?

Legg inn av Moen »

Dèt er desverre bakdelen med et så jææævelig langt land... :? Kunne godt tenkt meg et NM oppi nord. Dèt skulle i alle fall kombineres med ca 4 ukers fiskeferie 8)
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Utendørs NM 2011?

Legg inn av Christian »

Neste nm legges til Lakselv! Eventuelt sammenslått splitcane bambusbue seminar 8)
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Utendørs NM 2011?

Legg inn av Are »

Moen skrev:Dèt er desverre bakdelen med et så jææævelig langt land... :? Kunne godt tenkt meg et NM oppi nord. Dèt skulle i alle fall kombineres med ca 4 ukers fiskeferie 8)
Og året etter i Kristiansand. DA hadde vi fått en god spredning (og kort vei for meg :wink: )
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Utendørs NM 2011?

Legg inn av nidrinr »

Støtter å legge NM til så ulike deler av landet som mulig jeg. Morro å variere, og om jeg sitter 1,2 eller 10 timer i bil er ikke så fordømt viktig.
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Utendørs NM 2011?

Legg inn av Moen »

Jeg fikk en guidet tur på Hordamuseumets område i går.. Stein stilte opp og viste både lengdebanen og området der NM skal holdes + skravlepause i "snekkerboden". Jeg er brennsikker på at dette blir flott. Planlagt 3D-bane i gammal eikeskog, flotte bygninger spredt rundt og plass til alt. Lengdebane med god bredde og lengde på ca 500m (uten potetåker på siden, for de som måtte uti den i fjor :lol: ) Alt i alt en glimrende arena :D Jeg gleder meg i alle fall...og det burde dere òg :wink:
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Utendørs NM 2011?

Legg inn av MalaWolf »

Moen skrev:Jeg fikk en guidet tur på Hordamuseumets område i går.. Stein stilte opp og viste både lengdebanen og området der NM skal holdes + skravlepause i "snekkerboden". Jeg er brennsikker på at dette blir flott. Planlagt 3D-bane i gammal eikeskog, flotte bygninger spredt rundt og plass til alt. Lengdebane med god bredde og lengde på ca 500m (uten potetåker på siden, for de som måtte uti den i fjor :lol: ) Alt i alt en glimrende arena :D Jeg gleder meg i alle fall...og det burde dere òg :wink:
Hørte av Stein at du hadde vært innom - han ventet spent på disse ordene du kom med her. Dette blir glimrende :-D - OG de er i ferd med å sette sammen en bueutstillign på museet også - dette blir bedre enn bra! 3D banen i gammel eikeskog :shock: wow .. det er definitivt noe å se frem til ;-)
Tjarand
Bueskytter
Innlegg: 93
Registrert: 29 aug 2008, 16:18

Re: Utendørs NM 2011?

Legg inn av Tjarand »

Hvordan er det med overnatting rundt der? Går det an å slå opp et telt på området?
Stein
Mester
Innlegg: 189
Registrert: 31 jul 2007, 12:57
Sted: Bergen

Re: Utendørs NM 2011?

Legg inn av Stein »

Takk for hyggelig tilbakemelding Frode! :-) Satt stor pris på å kunne vise deg området. Det var kjekt.

Det vil være godt med teltplass. Også for "moderne telt".

Vi håper flere av deltagerne har med "vikingtelt" eller tilsv. Disse vil vi søke å plassere i et definert område, for stemningens skyld. Rett og slett for å ha et "historisk" område, og så plassere det moderne litt utenfor denne sonen.

Det vil også være muligheter for overnatting innendørs, i noen av bygningene på området.
Familier eller mindre grupper kan ikke regne med å få et rom for seg selv. Det blir pilgrims-varianten.
Ingen luksus, men tørt og innendørs. Helt grei overnatting, i bygninger med historie...:-)

Campingvogner og bobiler må godta å bli plassert noen minutters gange fra området, dersom det blir for mange av disse. Dette grunnet lende, hvor vi må prioritere telt på områdene som er flate. Men det problemet får vi ta hvis det oppstår.
Stein Dale
__________________________
"Benda boga"
Svar