Her er jeg tråden

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
KEn
Mester
Innlegg: 593
Registrert: 11 jan 2006, 09:19
Sted: Kristiansand

Legg inn av KEn »

"Ulvehund" sikter seg inn. Hickori langbue, perfekt tiller.
På Kristiansand Bueskytteres tirsdagstrening.

Bilde

K
Lill
Nybegynner
Innlegg: 2
Registrert: 01 jul 2006, 21:27
Sted: Nesodden
Kontakt:

Hei til alle sammen! Entusiastisk nybegynner her!

Legg inn av Lill »

Hei! Tar gjerne fakkelen videre :D Ikke så mange kvinner som har presentert seg,men jeg vet dere er der ute! Lill Ingeborg Isaksen er mitt navn, snart i mitt 34 år, samboer, to katter (Snorre og Rasmus). Kommer opprinnelig fra Øksfjord i Finnmark, men har oppholdt meg sørpå de siste 15 årene - Nesodden er stedet for meg! Har alltid vært fasinert av pil og bue, en riktig "tomboy" var jeg - med bare gutter å leke med i mine barneår. Forøvrig er jeg skytte - så det sier seg selv hvilket leketøy jeg burde ha :wink: Og nå har jeg ENDELIG lagd egen flatbue med hjelp av Norsk Langbuelag`s egen Torgisl Reidarson - hipp-hipp!Både jeg og min kjære samboer, Øistein, deltok på hans kurs på Allkunstnerisk Sommerskole i uka som var. Utrolig morsomt!! Ble ganske imponert :shock: over skytestilen til kona hans, Irun! Nå er det bare å øve - masse! Vil nok bruke fasilitetene på Skuterud Gård regelmessig ( bare synd at jeg ikke har mulighet til å dra til Son i helga :cry: )Har mest sansen for historiske buer - godt håndtverk generelt fasinerer meg. Er selv keramiker og liker å blande materialer (skinn,tre,ben,metall). Tre krever jo mer forberedelse og tålmodighet :oops: men det er levende og deilig å jobbe med. Har veldig lyst til å lage en langbue av hickori (riktig stavet ?)og annet utstyr - med risiko for min keramikkproduksjon.. Andre interesser jeg kan nevne er natur, dykking, historiske perkusjonsinstrumenter, tegning/billedkunst, samisk kultur, fotografering....+++
Og fakkelen sendes videre
Skytte med pil og bue - endelig!

BE THE ARROW!
Brukeravatar
Geir
Nybegynner
Innlegg: 2
Registrert: 05 jul 2006, 17:13
Sted: Trondheim

Legg inn av Geir »

Heihei.
Geir Johansen heter jeg. Er 16 år, og bor i Trondheim.
Skøyt veldig aktivt med Sverresborg Bueskyttere fram til i år, da jeg ble opptatt med skole og sånt. Så nå har jeg droppet de moderne skytterne og satser bare på de "historiske" konkuransene, som jo var hele vitsen fra starten av.

Bortsett fra det driver jeg veldig mye med musikk, og levende rollespill
Brukeravatar
Minyaliel
Nybegynner
Innlegg: 7
Registrert: 13 jul 2006, 17:08
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av Minyaliel »

Heisann der :) Har endelig greidd å somle meg bortover hit, jeg også. Jeg heter Nikola Hoff Almenning, er 19 år, bosatt i Trondheim og 100% rytterbuefanatiker ;) Jeg er medlem av håndbuelaget. Til vanlig jobber jeg hardt for å oppfylle karrieredrømmen om å bli operasanger, og fyller ellers tida med småhobbyer som piano/ fløytespilling, internett, datagrafikk, religion og eldre historie. Å, forresten, er det noen som har bilder fra Borgdagene? Hadde vært moro å sett...
Sunniva
Nybegynner
Innlegg: 2
Registrert: 24 jul 2006, 00:57
Sted: Hamar
Kontakt:

Legg inn av Sunniva »

Hepp!
Sunniva heter jeg, 22 år fra Hamar. Fikk min første langbue for 3 uker siden, og fatter ikke hvorfor jeg ikke begynte med dette tidligere. Samboern min får sin egen bue i morra, så da blir det enda morsommere å dra ned og skyte sammen!

Er dyrepleierstudent og er i Danmark deler av året, så jeg har tatt kontakt med bueskytterklubb i Kolding slik at jeg kan fortsette å trene mens jeg er på skolen. Har tre ildere og to katter, og jobber på dyreklinikk når jeg ikke er på skole i Danmark.

Foreløpig pers på 60 piler er 273, så her er det bare å stå på :lol:
Brukeravatar
Pernille
Nybegynner
Innlegg: 1
Registrert: 08 aug 2006, 14:21
Sted: oslo

Legg inn av Pernille »

man må jo være høfflig å presentere seg selv når man kommer som nytt medlem: jeg heter Pernille, kanskje ikke så overaskende, født og oppvoksst i oslo, er nå firogtyve somre gammel. medlem av frilansene compagnie d'oslo. snart ferdig utdannet lærer, så skal snart ut og påtvinge de kommende genrasjoner bueøvelser og historietimer, hm, lurer på om budsjettet i skolen vil tillate innkjøp av klassesett med buer.[/i]
Litz
Nybegynner
Innlegg: 15
Registrert: 12 aug 2006, 18:34
Sted: Oslo

Legg inn av Litz »

Hei.
Hege her. 27 år gammel trønder bosatt i Oslo. Gift og har en datter på 7 år som fikk sin første langbue i bursdaggave i juli.
Oppdaget bueskyting for litt over 1 mnd siden og fant ut at det var som heroin; ett skudd og du er hekta. :lol:
Bestilte min første bue for 2 uker siden, en rytterbue. Tenkte jeg skulle kombinere to av mine interesser nemlig bueskyting og ridning.
Har drevet med hester hele livet, da først og fremst sprangridning og gallopphester.
Jeg er tidligere laiver og rollespiller (både brett og terninger). Har drevet mye med teater og dans.
Hadde drømmejobben som dyrepleier/klinikkassistent men pga diverse omstendigheter (som bla allergi) så flytter jeg nå papirer (og blomster) hos Blomsterringen Engros istedet.

Det var vel sånn smått om meg og mitt. :)
Brukeravatar
svange
Nybegynner
Innlegg: 18
Registrert: 20 jul 2006, 15:51

Legg inn av svange »

Hei
Eg vil også vere med :D
Mitt navn er Ståle Vange, født på Husnes i 1973 og oppvaksen på Varaldsøy i Hardanger. Er utdanna dataingeniør og jobbar til dagen med it-support i Bergen.
Forming av tre har fasinert meg frå tidleg alder. Den første bogen eg laga, var av rå hassel med surra nylonband som streng. Med heimesnekra piler av furu, skaut eg faktisk nær 200 meter med denne før den knakk :lol: . Etter at eg flytta heimefrå for å studere og sidan jobbe, har det blitt dårleg med "snekring" av mangel på høvelbenk og verktøy, men interessa har eg ikkje mista. Når eg er heime på "vitjing" står benk og båndsag klar til aksjon :) . Mitt siste prosjekt er ein rekurva D-boge av grønnask frå eigen hage. På Varaldsøy er det forøvrig massvis av barlind og einer, men det er svært vanskeleg å finna noko som passar å laga boge av..
Ellers likar eg å springe, sykle, gå tur i fjellet, fridykke og mekke på min kjære pc :)


PS! Håpar det snart blir arrangert kurs i bogebygging i Bergen.
Bjørnsdatter
Nybegynner
Innlegg: 2
Registrert: 26 aug 2006, 23:21
Sted: Blaker

Legg inn av Bjørnsdatter »

Hei!

Jeg heter Stine, og bor på Blaker i Sørum.

Ferskere bueskytter enn meg finnes ikke! Den siste bua jeg holdt i var rød og gul, ca 20 cm lang og det var sugekopper på pilene... og det var for et par og tjue år siden.

Jeg er altså helt i startgropa her, og prøver å finne meg en klubb som kan hjelpe meg å komme i gang.
Sist redigert av Bjørnsdatter den 08 apr 2008, 12:36, redigert 1 gang totalt.
Her må jeg ha noe tekst som viser hvor sinnsykt reflektert jeg er!
Mads
Nybegynner
Innlegg: 17
Registrert: 31 jan 2006, 08:49
Sted: Re

Legg inn av Mads »

Hei

Jeg heter Mads Furuseth og ble født i 1990 på rikshospitalet, og jeg bor i Re i vestfold og på Tomb nå får tiden. Tar utdannelse på Tomb landsbruksskole, på bygg- og anleggsteknikk grunnkurs.

Jeg har vært interessert i pil og bue i et par år nå, og buene blir bare bedre og sterkere får hver gang jeg lager en.
Brukeravatar
Kyujin
Bueskytter
Innlegg: 67
Registrert: 09 apr 2006, 15:20
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kyujin »

Johannes Ibel, født 1960 i Frankfurt / Tyskland, bor i Oslo siden 2000, jobber som allmennlege og i en tverrfaglig klinikk for ortopedisk medisin (muskel- og skjelettlidelser, idrettsmedisin, http://www.omi.royken.no)

Selv trener jeg kyudo, tradisjonell japansk bueskyting i Oslo.


(update: ny jobb)
Sist redigert av Kyujin den 06 mar 2010, 11:40, redigert 3 ganger totalt.
Brukeravatar
Jorarn
Mester
Innlegg: 262
Registrert: 09 jan 2006, 17:14
Sted: Trondheim

Legg inn av Jorarn »

Joachim Arntzen

Født og Bosatt i Trondheim by. nylig blitt far.
Utdannet produktdesigner og adjunkt, jobber som lærer og forsøker å lære den oppvoksende generasjon noget om kreativt arbeid av ymse slag. Bygde min første bue for ca fem år siden mens jeg studerte på Blaker, (Bjørnsdatter: det er fine muligheter for å skyte bak krutthuset på skansen :-))

Er styremedlem i Nidaros Håndbuelag, og hadde den glede å få bidra til gjennomføringen av årets NM på stikklestad, en fornøyelig oppgave takket være et fantastisk oppbud av muntre deltagere og blide værguder (det må kunne kalles en vell anvendt gjøkalv, eller hur Ole?)

Jeg fokuserer mest på håndverket, enten det består i å gjenskape noe tradisjonelt/historisk eller å prøve ut noe nytt. Uansett er jeg (mener noen) sykelig opptatt av detaljer og finish, kanskje en av grunnene til at det ikke er blitt så veldig mange buer, kvalitet foran kvantitet vet dere.
-Joachim-
“Only those who have to do simple things perfectly will acquire the skill to do difficult things easily” Friedrich von Schiller
Bjørnsdatter
Nybegynner
Innlegg: 2
Registrert: 26 aug 2006, 23:21
Sted: Blaker

Legg inn av Bjørnsdatter »

Kyujin skrev:(Bjørnsdatter: Det er en bueklubb i Bjørkelangen, de har nettopp fått ny skytebane.)
Jorarn skrev:(Bjørnsdatter: det er fine muligheter for å skyte bak krutthuset på skansen )
Takk for tips, har sendt mail til Bjørkelangen. Skal ta meg en tur på Skansen i morgen, tenker jeg ;)
Her må jeg ha noe tekst som viser hvor sinnsykt reflektert jeg er!
Sandern
Bueskytter
Innlegg: 62
Registrert: 24 jul 2006, 14:57
Sted: Oslo

Tråd

Legg inn av Sandern »

Heisann! Jeg heter Stian Sander og er født i 1971, samboer med Marit og katten Terje. Bor på Sofienberg i Oslo. Oppvokst på Kongsvinger, men har bodd i Oslo mer eller mindre siden -94. Er utdannet maskinsnekker og teknisk tegner, men har syslet med mye. Spilt i mange band og holdt mye på med musikk. Har laget noen kniver, og masse møbler og dingser. Lagde mange "Randbågar" (Låsbuer), og buer som barn. Har alltid vært facinert av pil og bue, men har manglet info for å lage en skikkelig bue. Det har jeg fått nå. Hurra! Arvet masse kult verktøy etter min far (R.I.P) :cry: men har ikke noe sted å bruke det. Jobber for tiden i en barnehage på Grünerløkka, og har innredet et lite snekker-rom, hvor jeg har litt stæsj. Planen er å lage noen barnebuer til femåringene, og kanskje en bue eller to, til meg på kveldstid...Synes dette forumet er knallbra, og elsker "build alongs", med bilder. (bygglogger?)
Hilsen Stian
-(-
Brukeravatar
Bendik
Nybegynner
Innlegg: 23
Registrert: 13 jun 2006, 23:54
Bosted: Vekterli
Sted: Røyrvik

Legg inn av Bendik »

Hei!

Mitt navn er Bendik Eriksen. Født og oppvokst i Trondheim og har rukket å bli 19 år gammel. Er til daglig ansatt som smedlærling ved Nidaros Domkirkes Restaureringsarbeider, og trives meget godt med det.

Begynte med bueskyting som hobby for snart tre år siden, og er medlem av Sverresborg bueskyttere. Skyter både tradisjonell og compound + litt recurve, så jeg er nok bare ca 3/8 tradisjonell bueskytter :wink:

Har også en viss interesse for musikk og spiller en del bass på fritiden.
Svar