Buemakertreff 2009 - Påmelding

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Kviljo »

Adelskalenderen må omrokkeres en del på, for å si det slik ja :)

370 meter var lengste 8)
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Truls med bogen »

Hvorfor laug? NL kan fungere som et slikt...l "oppsplitting" og all norsk egen-individualismen er ikke bare bra, vi er få nok som det er av hist/trad folk i Norge og det ville være dumt å si at: her er buebyggere, her er bueskyttere...her er skiveskyttere, her er 3D skyttere osv osv....jeg vil ha aprobert, jeg vil ikke ha aprobert...(Hurra for Drammen BS...jeg var der:-), eia på Tangen:-(..jeg vil ha lange 40 meters skudd...jeg vil ha 20 meters FITA standard....osv osv osv ...siden NL er landsdekkende er det vanskelig nok som det er å gjøre noe i fellesskap...og kompromiss...vi må heller styrke det som er...og gjøre det bedre...og så er det ALT for få som vil sette litt av sitt eget til side og heller vil bidra med noe til bue-fellesskapet....Hurra for FRODE MOEN!!!!
ps.Jeg sier som Saxton Pope, eller var det Howard Hill? Iallefall en amerikaner: Tenk ikke på hva bueklubben kan gjøre for meg, tenk heller på hva jeg kan gjøre for bueklubben!!
pps: NL trenger en ansvarlig oppegående person som kan ta ansvar for en spamfri ikkemasete mailingliste og holde den til enhver tid oppdatert. FITA/Trad-Hist/buebygger/skyttere. ta kontakt med torgisl....
Bilde
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Truls med bogen »

Torgisl Reidarson skrev: Først og fremst er historisk bueskyting/bygging KULTUR!!
Hvorfor laug? NL kan fungere som et slikt...l "oppsplitting" og all norsk egen-individualismen er ikke bare bra, vi er få nok som det er av hist/trad folk i Norge og det ville være dumt å si at: her er buebyggere, her er bueskyttere...her er skiveskyttere, her er 3D skyttere osv osv....jeg vil ha aprobert, jeg vil ikke ha aprobert...(Hurra for Drammen BS...jeg var der:-), eia på Tangen:-(..jeg vil ha lange 40 meters skudd...jeg vil ha 20 meters FITA standard....osv osv osv ...siden NL er landsdekkende er det vanskelig nok som det er å gjøre noe i fellesskap...og kompromiss...vi må heller styrke det som er...og gjøre det bedre...og så er det ALT for få som vil sette litt av sitt eget til side og heller vil bidra med noe til bue-fellesskapet....Hurra for FRODE MOEN!!!!
ps.Jeg sier som Saxton Pope, eller var det Howard Hill? Iallefall en amerikaner: Tenk ikke på hva bueklubben kan gjøre for meg, tenk heller på hva jeg kan gjøre for bueklubben!!
pps: NL trenger en ansvarlig oppegående person som kan ta ansvar for en spamfri ikkemasete fundert mailingliste og holde den til enhver tid oppdatert. FITA/Trad-Hist/buebygger/skyttere. ta kontakt med torgisl....
Bilde
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Truls med bogen »

hmm 370 meter?? Ny tale og ny bauta ved 400 meters grensen? Det er plass til flere på Follo museum! :D
Bilde
rosa77
Bueskytter
Innlegg: 47
Registrert: 31 okt 2007, 19:32
Sted: Steinkjer

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av rosa77 »

Takker for en lærerik helg! Lagde ikke så mye, men hørte på andre og fikk diskutert mye. Ble litt diskusjon om "strengatferd" når kviljo gjorde et stunt. Stuntet rapporteres det sikkert om av andre. Uansett ble bildet under snakka om også, sjekk lenka:

http://198.170.107.188/phpBB2/viewtopic ... +behaviour
rosa
Svar