Emnesanking på Tangen tirsdag 7. Juli

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Svar
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Emnesanking på Tangen tirsdag 7. Juli

Legg inn av nidrinr »

Tenkte jeg like gjerne kunne sette det opp som en post her, så kan alle som vil være med ta turen til Tangen på Tirsdag. Jamar, Moen, Eirik og jeg skal ut på formiddagen og samle noen heldige trær som skal få lov til å bli buer. Om fler vil være med er det bare å komme! (Noen hemmelige :lol: plasser med meget gode trær vil røpes.. :wink: )
jamar
Mester
Innlegg: 204
Registrert: 04 mar 2008, 21:03
Sted: Tromsø

Re: Emnesanking på Tangen tirsdag 7. Juli

Legg inn av jamar »

Gleder meg allerede. Noe anbefalt antrekk? Stiller med turøks, sag, trelim og kaffe. Noe mer jeg burde huske?
mvh jamar
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Emnesanking på Tangen tirsdag 7. Juli

Legg inn av nidrinr »

Tja.. litt usikker på været, det kan ikke kalles direkte stabilt. Vi skal ikke så veldig langt unna bilen, så det er ikke nødvendig å ruste seg for langtur. Sag og økser er det mest vesentlige sammen med trelimet, så det høres ut som du er godt rusta :)

Jeg bruker å ha med ei drikkeflaske og sjokolade. Eller no slikt. :)
jamar
Mester
Innlegg: 204
Registrert: 04 mar 2008, 21:03
Sted: Tromsø

Re: Emnesanking på Tangen tirsdag 7. Juli

Legg inn av jamar »

Så var emnesankinga vel ferdig og det må sies å ha vært en brukbar tur i skogen. Eirik, Moen, nidrinr og undertegnede var på en av "hemmelig"-stedene til nidrinr og tok for oss. Og det er mer igjen der :D

Bilde

Hovedsakelig ask, men også litt lønn. Moen hadde allerede dratt med fangsten sin da dette ble tatt.

Bilde

På plass i bilen og på vei hjem til nidrinr for tørking. Med unntak av noen emner jeg pakket inn og tok med meg på flyet, ligger det litt til tørk her frem til treffet i september (de grommeste emnene). Gleder meg. OBS! Hvis noen andre får samme ide som meg om å fly norwegian med ti kilo ask, så klikk inn på spesialbagasje og velg skiutstyr. Koster 216,- :? men de kan da veie inntil 20 kilo (får kjapt 6-7 emner med på flyet da). Hvis du ikke er glad i å diskutere klikker du ikke på <fiskestang> for å slippe med halve prisen. :P
mvh jamar
Brukeravatar
bueeirik
Mester
Innlegg: 262
Registrert: 18 feb 2009, 23:36
Bosted: Lillehammer
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Re: Emnesanking på Tangen tirsdag 7. Juli

Legg inn av bueeirik »

huff, det ble en bortkastet tur :lol:
Svar