Buemakertreff 2009 - Påmelding

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av MalaWolf »

DA har vi tatt beslutningen - vi kommer - undertegnede, og Brage fra Det Drafniske Buemakeri :)
Gleder oss.

Selv har jeg planer om å ta med et almeemne som såvidt er påbegynt ... mitt aller, aller første
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Hardwood »

Glimrende, MalaWolf ! Da må vi ha oss en "pelskledd" prat over mjødkruset :mrgreen:
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Moen »

DA har vi tatt beslutningen - vi kommer
Se der, ja. Slik prioritering liker jeg... :D
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3094
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av nidrinr »

Vi har skolen fra ca 1600, fredag.. Kommer tilbake med mere info senere i dag. Ikke lett å få tak i de folka der nede
-De er i møter med meg og frua, og ringer oss til stadighet..... Sikkert derfor de er så vanskelig å få tak i. :?
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Moen »

Nå har jeg snakket med overmakta. Vi har skolen fra den 11/9 kl 1600, og ut til Søndag den 13/9 kl 1700. På grunn av brannfare, lover og regler, kunne de ikke tillate overnatting inne på skolen. Men de som ønsker det, kan sette opp telt nede på skolen. (Flat fin plen, kun få meter fra døra) Ellers så leier de ut både vogner og hytter nede på campingen (ca 200m) Dere finner info på Buemakertreff 2009 Det er også plass nok til å sette opp vogner på skolegården.
Vi disponerer sløyd-rom (verktøy er ikke disponibelt) og skolekjøkken/håndarbeidsrom (Mat kan tilberedes inne på skolekjøkkenet.)og utearealer. Som sagt så er det gedigen plass utenfor, som har plass til "partytelt" for de som vil være ute med greiene sine, men under tak. Jeg tar i alle fall med partyteltet mitt. Jeg har også en 6 manns lavvo, og ett "vanlig" telt med plass til 6-8 mann. Hvis noen vil låne.
Ang sosialt på kveldene, så er det ok å ta "noen" øl (mjød), men fyll nede på skolens område tillates ikke. (Synd ikke Mr Kleppe ikke er på forumet her.. :twisted: )

Hvis dere lurer, så ring meg, eller Daniel. Mob nr og slikt finner dere på Buemakertreff 2009

Moen
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3094
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av nidrinr »

Har en 8 mannslavvu til låns om det er behov jeg også, bare ring meg hvis noen trnger.
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Moen »

Jeg har vært nede å snakket med eieren av campingen i dag. Et godt råd til de som skal leie seg inn der nede.. Bestill straks!
De tar 890.- for en 4 manns hytte. (225.- pr pers pr døgn) I de hyttene er det wc/dusj, 2 små soverom med 2 senger i hver. kjøleskap, kokeplate, kopper og glass og tv. Laken, dynetrekk og putetrekk må medbringes eller leies der nede.
jamar
Mester
Innlegg: 204
Registrert: 04 mar 2008, 21:03
Sted: Tromsø

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av jamar »

Høres fint ut. Noen som er med på å dele en campinghytte, så gi meg beskjed. Vi blir enige om hvem som bestiller, etc. Betaler heller 450,- enn 1800,- for å sove streit og ha tilgang på fasciliteter for bortskjemte. 8)
mvh jamar.
Brukeravatar
Vidar
Nybegynner
Innlegg: 10
Registrert: 24 aug 2009, 17:32
Bosted: Hovedstaden
Sted: Oslo

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Vidar »

Har forespørsel inne på Hytte: Standard 3: 1 rom ca 20 kvm. Liten overbygget terrasse. Ikke innlagt vann, men vann utenfor hytten.
4-6 soveplasser med dyner og puter. Kjøkkenkrok med kjøleskap, kokeplate, dekketøy.
Pris kr. 550,00 pr. døgn. Leie av sengesett kr. 100,00 pr. sett. Rengjøring kr.: 100,- pr. hytte

Vi er 2 stk. nå. To til som vil spleise?

Vidar og Anne
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3094
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av nidrinr »

Tenke,tenke,tenke....
Er det minst to stk som har deltatt på minst tre lengdeskytinger som kommer og kan stille som skyteledere i lengde denne helga? -Hadde vært morro om vi kunne annonsert med lengde både fredagskveld, lørdag og søndag om det er interesse og kvalifiserte personer tilstede :wink:

(Så vil de som er tilstede på alle tre være i stand til å være en av to påkrevde skyteledere etter helga 8) )
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Kviljo »

Hehe, veeel. Treffet vil uansett kun regnes som ett treff...

Men jeg tror ikke det blir noe problem med for få folk som har vært med på lengdeskytinger tidligere. Ellers er det jo i verste fall ingenting i veien for å sette opp ei resultatliste uavhengig av adelskalenderen. Om ingenting slår feil iløpet av uka kommer jeg. (har allerede lagd to nye eksperimentelle lengdepiler 8) )
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Moen »

Uansett, så skal vi nok få lagt ut en skryteliste, om ikke annet..
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Hardwood »

Høres bra ut ! Jeg kunne godt tenke meg å låne det 5 - 8 mannsteltet ditt Nidrinr. Hvis ikke noen andre har spurt. Så kan de som vil slenge seg inn der, nær skolen kanskje. Flott å sove i telt, luksus har jeg nok av i hverdagen.... :D

Høres gøy ut med lengdeskytinga! Driver ikke så mye med det her i Fjordane, hvor et middels jorde er som en gjennomsnitts hage i Hetmarchia... :mrgreen:
Har aldri skutt lenger enn 197 meter, og da tok jordet slutt.. måtte lete etter pila oppe i bakken utenfor jordet :lol:
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3094
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av nidrinr »

197 er ikke ille, da er det mest å perfeksjonere så kommer enda noen meter fort :)
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3094
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av nidrinr »

Bare å komme etter lavvu forresten :)
Svar