Buemakertreff 2009 - Påmelding

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Hardwood »

Flott ! Skal jeg hente det hjemme hos deg, eller ? Er ikke kjent i området.
Lengdeskyting : Kan vel bryte 200 metern med "tuning" ja, men når jeg tenker på The Chief, han 200 punds - indianeren så tenker jeg vel at jeg skulle hatt noen pund til i bua. mi.. :mrgreen: Den er ca. 70 pund, men tror jeg er moden for litt mer "juice"... :twisted:
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2373
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Are »

Are skrev:Kun svært alvorlige grunner kan holde meg borte fra det treffet. Jeg kommer.
Og i dag kom det selvsagt en slik grunn. Må desverre melde avbud :-(

Ingis skrev:Vi nærmer oss buemakertreff,og i den forbindelse ønsker jeg å lufte tanken om dannelse av et "Pil- og buemakerlaug". Er det behov for en slikt laug,eller er det greit som vi har det i dag ?
Har tenkt litt på dette og siden jeg ikke har mulighet til å komme, lufter jeg tankene mine om det her:

En pil-/buemakerklubb ser jeg ikke noe vits i. Forumet og buemakertreffet dekker vel det behovet for en nøteplass for folk med den interessen

Når du skriver laug tenker jeg på de gode gamle laugene som ikke var for hvem som helst. Et laug anser jeg som et kvalitetsstempel på samme måte som et mestermerke er det. Mao kreves det en del av medlemmet i lauget for å bli/være medlem.
F.eks kan man kreve at søkeren dokumenterer en stor bueproduksjon over en viss tid og i itllegg stiller ut X antall buer for en laugsjury som vurderen denne søkeren. Jeg har fem navn jeg anser som mulige medlemmer i en slik jury som kan ta seg av videre opptak av medlemer.
Er det en idé eller virker dette bortkastet? Verd å diskutere på treffet?
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Hardwood »

Hei, Are. Synd at du ikke kan komme ! Men jeg tipper det er en meget god grunn for det. Jeg hadde sett fram til å møte deg, men det håper jeg det blir anledning til senere !
Høres ikke dumt ut det du foreslår synes jeg. Vi har jo ikke noe slikt i Norge (Lenger?) men det tipper jeg finnes i en del andre land ! Selv er jeg vel bare såvidt kvalifisert til Buemakertreffet... :D
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Moen »

Melding mottatt, sett, lagret og bannet over... Det var synd. Vi får håpe at dette ikke blir det "andre" og det siste. Som vi tidligere har snakket på...kanskje vi kan klare å gjøre dette til en årlig begivenhet? Regner med en profesjonell evaluering etter treffet :wink:
"Pil- og buemakerlaug"
Laug, ja... Kanskje ingen dum idè å diskutere det på treffet? Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det, men slik du legger det frem virker, det fornuftig..synes jeg, da.
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Hardwood »

Ikke så mye aktivitet her på forumet nå for resten.... driver dere og pakker folkens ? Det gjør jeg. + lage noen lengdepiler. Gleder meg til endelig å møte noen andre som bygger buer.... Vi sees på Tangen !
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2373
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Are »

Skulle gjerne vært der. Regner med det blir såpass vellykket at det kan bli et årlig evenement. Så jeg satser på å dukke opp neste år :wink:
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Christian »

Jeg KREVER at det blir årlig for nå ser jeg at jeg ikke klarer å bli med alikevell :cry: Jobba som en dverghamster på amfetamin de siste ukene men dissa papirene tar jo aldri slutt :evil: så jeg får bare begynne å glede meg til neste år antar jeg...
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
jamar
Mester
Innlegg: 204
Registrert: 04 mar 2008, 21:03
Sted: Tromsø

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av jamar »

Jeg og Rolv (rosa77) deler en hytte med dusj/wc og sånt 8) . Plass til to til hvis noen er interesserte. 225,- pr natt. Gi beskjed. NB! Laken og dynetrekk må medbringes (eller leies for en hundrings hos campingen)
mvh jamar
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av MalaWolf »

Det ser litt dystert ut for skyssen min til Tangen. Brage er slått ut av influensa. Må vurdere om vi kommer i morgen ettermiddag. Jeg krysser fingrene for Brage. Mindre sannsynlig at jeg tar turen uten Brage....slik situasjonen er nå. Hadde ett håp om å få med et par emner & verktøy, ser ikke at det skjer uten skyss, desverre...
GlennGB
Bueskytter
Innlegg: 31
Registrert: 26 mai 2008, 23:33

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av GlennGB »

Jeg tenkte meg oppover imorgen ettermiddag. Kjører fra Kjeller/ Lillestrøm området og har plass i bilen (håper jeg, hvis jeg ikke må ta lillebilen.. :shock: )
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Kviljo »

Jeg kommer! (er allerede på vei :mrgreen: )

Dette blir stas!
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Grauten
Mester
Innlegg: 337
Registrert: 24 sep 2008, 10:50
Sted: Mjøndalen

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Grauten »

Malawolf, bor ikke du i Mjøndalen. Jeg har plass på turen oppover, drar fra Mjøndalen sånn i
1500 tiden. Du kan ta med så mye verktøy og emner du lyster.
Dersom du er interessert ta kontakt.
Rune
911 79 738
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
Brukeravatar
Griffin
Mester
Innlegg: 892
Registrert: 22 jun 2006, 22:14

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Griffin »

Funkar dåligt att åka denna helg :(

Vi är ganska utslagna efter resan med barn på 14månader
och det är massor igen att göra.

Stod i valet och kvalet ända tills inatt när lillen inte ville sova på mååååånga timmar.


Hoppas verkligen träffen sker igen...snart.
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av MalaWolf »

Håper på bilder fra treffet deres ;)

Jeg og Brage kom oss ikke til Tangen, men vi fikk deltatt på 3D stevnet i Lier (arrangert av Drammen Bueskyttere). Fantastisk løype og godt oppmøte. Som eneste deltager i historisk klasse fikk jeg sikret meg min aller første pallplassering...*flirer* .. Men - neste år - skal vi ha mange flere deltagere - både i Lier og på Tangen - for da skal vi IKKE ha kollisjon mellom disse to arrangementene ..

Flere historiske skyttere som kunne tenke seg en 3D runde i Lier neste år? Det ble nevnt i dag, at vi burde se på muligheten til å kjøre 3D stevmet i Lier vår og høst... så får vi se -

Håper det er mjød & morro hos dere i kveld ;-)
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Buemakertreff 2009 - Påmelding

Legg inn av Moen »

Vi har også snakket om å få til to buemakertreff...på vår og høst..eller kanskje på vinteren? Hehe. Kanskje vi får til ètt uten kollisjon.
Treffet er litt over halvveis, og så langt tror jeg det er stemning for mere. Jeg er forresten overrasket over intensiteten på deltagerne. Mange buer som blir laget, eller i alle fall påbegynt. Vi hadde 3 timer med pur skyteglede i dag. Flott vær med litt vind, og mange fornøyde lengdeskyttere :wink:
Skal legge ut en oppdatering i morgen kveld, etter av folket har reist, og gulvet er vasket.. :?
Svar