Trad pilen på Hvaler 18 april-09

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Trad pilen på Hvaler 18 april-09

Legg inn av Truls med bogen »

Reminder!! Her treffes 60-70 trad/hist bueskyttere hvert år. De har 5 års jubileum. Ta kontakt med Ingis her på forumet eller Ingar Abrahamsen som bor på Hvaler..altså 18 april ikke lenge til!!
Bilde
Ingis
Mester
Innlegg: 677
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Trad pilen på Hvaler 18 april-09

Legg inn av Ingis »

Håper at mange vil ta turen til Hvaler-øyene og "Tradpilen" lørdag 18. april. Minner om at påmeldingsfristen er 11. april. Viktig at dere melder dere på innen fristen,da dette er bestemmende for antall premier. Vi ses! :D
"Back to nature!"
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Trad pilen på Hvaler 18 april-09

Legg inn av MalaWolf »

Da var Tradpilen 09 overstått - og det som mitt aller første stevne. Stevner er tydligvis veldig annerledes enn trening - for jeg skjøt hønndårlig :( MEN - det var morro å treffe likesinnede, og å kunne shoppe et og annet tilbehør.

Nå gleder jeg meg veldig til mitt aller første historiske stevne ... så får vi se om vi kommer over 300 når den tid kommer.

Og ja - Brage (Martin Nordli) fra Drammen vant historisk klasse :) Ettersom Brage er min bue- og pilmaker kan jeg neppe skylde på utstyret heller .. hehe
Sist redigert av MalaWolf den 15 jun 2009, 20:15, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Trad pilen på Hvaler 18 april-09

Legg inn av Truls med bogen »

Ja, artig å treffe likesinnede...men tiden går bare så alt for fort på slike treff ..Hvaler BS gjør en utrolig bra jobb... 5 års jubileet ...Takk takk...
Om ikke lenge runder du 300 som ingen ting...garantert...finn noen som skyter bra og har ro og pedagogisk evne...
Så du den eldre herre, pensjonerte engelskmannen, som fikk tredje plass?..det var andre gang han var med på en konkurranse, nå skjøt han tett opp under 500 for Fredrikstad BS!! Spennende fyr...Han har vært ridende bush-politi i Sør-Afrika...(og i Canada?) rifle og pistolskytter...tar bueskytingen meget raskt som de fleste "kruttskyttere"gjør..
Ja, historisk bue!!! Ingen følelser for glassfiber...Trond Kvitnes viser oss at det er liten forskjell på trad og historisk.
Det inspirerer til å vende tilbake til hist. permanent..men der er litt mer krevende å få fatt på rett bue og piler.
Ellers savnet jeg en skikkelig "shot-off" mellom de to beste, to mer i niere, for å vinne (Trond) er for kjiipt.
Men NBF-regler er NBF-regler og de må følges. Det hadde blitt fantastisk med en, helst en 12 pils finaleskyting, mellom de to beste, de ville få det beste publikum de kunne tenke seg. 60-70 stk....nok til å ta bølgen:-) finaleskyting er ikke kjedelig for publikum, dersom man har en god herold...som du hørte på stevnet arbeides det for å lage en mailingliste over alle norske trad/historike bueskyttere som skyter FITA/NBF, jeg tror vi er minst 4-500...sjåst i Drøbak, MalaWolf, om ikke før :D
Bilde
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Trad pilen på Hvaler 18 april-09

Legg inn av MalaWolf »

Her er noen bilder tatt av Drammen Bueskyttere :)

http://bueskyttere.org/cms/content/view/261/32/

Vinner historisk klasse, Brage:
Bilde
Brages vinnerbue - en splitter ny, hjemmelaget osage-bambus)
Bilde
Nervøst happyface, MalaWolf - rett før start:
Bilde
Malawolf prøver...og prøver :)
Bilde
Men ...
Bilde
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Trad pilen på Hvaler 18 april-09

Legg inn av Truls med bogen »

Ny Reminder Drammen :wink: : dere skriver om de som inntok pallen...Husk...det var også damer som "inntok pallen"....ca.10-20% av alle norske bueskyttere er av kvinnekjønn, vi ønsker oss fler så de må ikke glemmes!
Og norges nest beste trad-skytter heter SISSEL DRANGE...518 !!:-)



Ellers er det flott at dere stiller med historisk, Trond Kvitnes viser oss jo at det ikke er særlig forskjell på trad og hist. Jeg skal defetivt vende tilbake til historisk...ingen følelser for glassfiber fra China, masse følelser for barlind fra fedrelandets mørke fuktige skoger..
Vær også påpasselig med lovbestemt (H) på resultatlister mm..den blir nesten alltid glemt...flotte bilder...
Bilde
rfz
Nybegynner
Innlegg: 18
Registrert: 03 mar 2009, 16:00
Sted: Oslo

Re: Trad pilen på Hvaler 18 april-09

Legg inn av rfz »

Hva med å oppdatere adelskalenderen? Ihvertfall tre historiske skyttere krabbet seg opp en grad!
Ellers har jeg ikke funnet resultatlisten på nett, noen som vet hvor den er og om den har et nettliv?
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Trad pilen på Hvaler 18 april-09

Legg inn av Truls med bogen »

Det er Håkon den Gode Eriksen...god i å oppgradere adelskalendre?..han er en travel ung voksen med mange jern i ilden, gi beskjed til Håkon via NL hjemmesidene...ellers var det jo juniorer på pallen også...våre rekrutter som skal føre arven videre..
Bilde
Svar