Buemakertreff - forespørsel

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Buemakertreff - forespørsel

Legg inn av Are »

En eller annen helg i september høres bra ut. Kan ikke noen som er mer kunnige enn meg på forumet sette opp en avstemning der man kan krysse av på de helgene man kan delta. Den helga som flest kunne tenke seg å delta er den helga det blir?

"lengde"skyting med tunge piler hadde vært moro å prøve. Min erfaring med det er ganske bedrøvelig.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Buemakertreff - forespørsel

Legg inn av nidrinr »

Tenkte jeg kunne ordne med en del emner i forskjellige treslag til treff på høsten. Var en tur i gullregnskogen neri lia i dag.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Buemakertreff - forespørsel

Legg inn av Moen »

Mente jeg skrev ett innlegg på denne tråden her om dagen, men.. Ikke alltid hjernen er med!
Kan ikke noen som er mer kunnige enn meg på forumet sette opp en avstemning der man kan krysse av på de helgene man kan delta. Den helga som flest kunne tenke seg å delta er den helga det blir?
Jeg tror Greenman er den som må lage den avstemminga. Den funksjonen er tatt bort for oss vanlig dødelige av en eller annen grunn.. :? Men vi må jo ha en avstemning uansett. Som de fleste vet, flyr tiden fortere en krigspiler..

Lengdeskyting, eller "kortskyting" med tunge piler er gøy. Mye "svosj" og ikke så himla langt å gå etter piler, heller :wink:
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Buemakertreff - forespørsel

Legg inn av Moen »

Jeg har laget en liten hjemmeside for Buemakertreff 2009 Her ligger det litt info om treffet, OG AVSTEMMING om hvilken helg som passer folket. Beklager reklamen som ligger på sidene, men hva får man vel gratis her i verden?
Grauten
Mester
Innlegg: 337
Registrert: 24 sep 2008, 10:50
Sted: Mjøndalen

Re: Buemakertreff - forespørsel

Legg inn av Grauten »

Den var jaggu snerten gitt, og mye omtanke er lagt ned i detaljene rundt arrangementet kan en se. Det kan virke som at det blir en tur til Tangen i høst :D
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Buemakertreff - forespørsel

Legg inn av Moen »

Ja, nå håper vi bare at så mange som mulig titter innom og stemmer. Og nå som Tradpilen er vel overstått, kunne kanskje Sjefen sjøl, Greenman, legge ut en link på startsiden her? Da hadde jo folk sett den, uten om å måtte søke rundt på forumet..
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Buemakertreff - forespørsel

Legg inn av Moen »

Syns tråden kom litt langt ned på siden her...Buemakertreff 2009
Brukeravatar
Rmoen
Nybegynner
Innlegg: 21
Registrert: 19 apr 2009, 21:01
Sted: Tangen City

Re: Buemakertreff - forespørsel

Legg inn av Rmoen »

Du som har lagd sia bror ?
Take you kids hunting or you will end up hunting for your kids.:)
Brukeravatar
dagsunde
Master bowyer
Innlegg: 1325
Registrert: 28 jun 2007, 16:33
Bosted: Arendal
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Buemakertreff - forespørsel

Legg inn av dagsunde »

Are skrev:En eller annen helg i september høres bra ut. Kan ikke noen som er mer kunnige enn meg på forumet sette opp en avstemning der man kan krysse av på de helgene man kan delta. Den helga som flest kunne tenke seg å delta er den helga det blir?

"lengde"skyting med tunge piler hadde vært moro å prøve. Min erfaring med det er ganske bedrøvelig.
Dette høres veldig morro ut...

Are: Kunne ikke vi funnet en måte å koordinere turen opp på?
Jeg kunne f.eks. plukket deg opp på veien forbi Kragerø?

--
Dag.
--
Dag.

Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Buemakertreff - forespørsel

Legg inn av Are »

Ække for å være frekk Moen, men det hadde vært fint med en avstemning her på forumet og en som tilot folk å krysse av flere helger. Har skjønt hvordan jeg gjør det. Blir du fornærma om jeg oppretter en avsteminng med slike muligheter i denne tråden?

Dag:
Hyggelig at du er tilbake. Selvsagt kan vi samkjøre turen. Kjøpte oss forresten en sliten Columbie 66 så det er ikke umulig at vi seiler innom Arendal i sommer
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Buemakertreff - forespørsel

Legg inn av GreenMan »

Har laget avstemning her: viewtopic.php?f=8&t=910

Beklager at det kom litt seint men har hatt alt for mye å gjøre det siste.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Buemakertreff - forespørsel

Legg inn av Moen »

Fornærmet? Jeg? Ikke i det hele tatt. Poenget er jo at så mange som mulig har muligheter til å komme. Jeg har vært på skolen i kveld, og snakket med de. Kommunen forlanger visst at det skal betales for alt utlån av skolens lokaler.. Nå var det i utgangspunktet ikke så skremmende mye, men jeg lovde bort et buemekkerkurs for småfolket (5-6 og 7 klasse)som betaling for lokalene. Og det syntes de var et glimrende forslag..

Men..! Det skal arrangeres ett musikkseminar der en eller annen gang i høst. De vet ikke når dette blir, så jeg foreslår at folket tørker sirupen av fingra, og stemmer på harde livet. Jo før vi finner en helg, jo bedre er det selvsagt. Og hvor lenge skal avstemmingen pågå?
Grauten
Mester
Innlegg: 337
Registrert: 24 sep 2008, 10:50
Sted: Mjøndalen

Re: Buemakertreff - forespørsel

Legg inn av Grauten »

Tror det bare er å skjære igjennom jeg, så får folk rydde plass i kalenderen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre i september, og det tror jeg ikke så mange andre vet heller. Skal vi sitte her og vente på at folk skal få ut fingern, og alle skal være enig og fornøyd, så tror jeg vi ender i desember. Men det hadde jo passa fint, for da kunne vi kjørt det som et kombinert juleverksted. :lol: Jeg kommer, okke som! :twisted:
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
GlennGB
Bueskytter
Innlegg: 31
Registrert: 26 mai 2008, 23:33

Re: Buemakertreff - forespørsel

Legg inn av GlennGB »

Enig med Grauten :wink:
Dette må man jo bare få ryddet plass til i kalenderen :D
Får vel øve meg på noen flere buer i sommer.. hehe..
Svar