NM-historisk-inne-Moss-21-22 mars

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: NM-historisk-inne-Moss-21-22 mars

Legg inn av Truls med bogen »

10 emner til salgs på tysk telefon 0178-148 60 67 spør etter Gerhart Gott...han mailer bilder...
ellers så har jeg noen gode kontakter..snakkes i Moss
Bilde
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: NM-historisk-inne-Moss-21-22 mars

Legg inn av nidrinr »

Oida.. Man måtte visst melde seg på til NM... Det fant jeg ut av for ca. 5 min. sida... Jaja, håper det holder eller at det er mulighet for å presse inn surrehuer i egen "ikkemeldtsegpå-klasse"... :|
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: NM-historisk-inne-Moss-21-22 mars

Legg inn av Moen »

Hehe... Jeg fant ut av det i går kveld... Trodde jeg var den eneste som ikke hadde sett dèt. Men jaggu var det flere fra Tangen som skulle dit :D Går sikkert bra. Var da igjen ett par plasser før i kveld.
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: NM-historisk-inne-Moss-21-22 mars

Legg inn av Truls med bogen »

Å melde seg på i "kvelden i forveien" er skummelt...excel og håkon som er hyggelig og fixer det meste, men det blir mye ekstraarbeid for arrangøren...og det er en grunn til at det er en påmeldingsfrist...kommer det over 40 bueskyttere så må man ha egen pulje på sistemann nr. 41...hallen har plass til 20 stk samtidig på skytelinja AB...og CD skyttere..får man ikke denne kabalen til å gå opp og man må ha to puljer, så kan NM lett ta dobbelt så lang tid...det pleier som regel å gå bra..få plassen til folk som ikke stiller opp osv...men som sagt... ha respekt for de flotte menneskene...Ingar, Håkon, Trond...som tar på seg dette frivillge arbeidet...prøv å melde dere på i god tid neste gang...
Bilde
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: NM-historisk-inne-Moss-21-22 mars

Legg inn av nidrinr »

Sein påmelding skyldes ikke treighet, men uvitenhet fra min side. Jeg hadde av en eller anna grunn tenkt at påmelding skjedde ved ankomst, og derfor tenkte jeg ikke over det før jeg skulle sjekke programmet. Ble litt stressa når jeg leste med store bokstaver "KUN 2 PLASSER IGJEN KL 18.00", og klokka var endel seinere enn det.. Lærer vel noe hele tida. :?

nå er det bare å få ferdig alt som skal med.. (Jada, går litt treigt her i mjøstraktene.. Tar det heeelt med ro. :P )
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: NM-historisk-inne-Moss-21-22 mars

Legg inn av Moen »

Er det noen her som skal til Moss i morgen, og samtidig har 3 stk feltspisser (eller noe annet rart) i str 3/8" eller 23/64"??? Og kunne jeg kjøpt de, så hadde jeg blitt kjempefornøyd :D
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: NM-historisk-inne-Moss-21-22 mars

Legg inn av nidrinr »

Inne NM vel gjennomført, takker for fint arrangement! :)
Utrulig morro å samle såpass med buefolk for prat og skyting. Hallen dere har i Moss viser at det nytter å gjøre en innssats, må være fantastisk å kunne bo i relativ nærhet til en slik plass når resten av oss står i kulda og skyter snømenn med blåfrosne fingre.. :) Nå er det forresten ikke lenger noe tvil, undertegnede kan tittelere seg med tittelen "Jeger bom bom bomma" helt til neste skyting. Må takke Eirik for at jeg reiste nordover med ei flott askebue (bilder og data om den kommer), og Torgisl/Griffin for de to barlindstokkene som plutselig på tampen endte i volvo'n opp til Tangen. Bedre last i bilen enn dette trur jeg ingen før meg som har endt like ensomt sist plassert i en konkurranse har hatt. :wink:
Brukeravatar
arco
Bueskytter
Innlegg: 73
Registrert: 11 jun 2008, 15:31
Sted: Kristiansand

Re: NM-historisk-inne-Moss-21-22 mars

Legg inn av arco »

Bilder?? :D
If the point is sharp, and the arrow is swift, it can pierce through the dust no matter how thick.

Bob Dylan
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: NM-historisk-inne-Moss-21-22 mars

Legg inn av nidrinr »

Det ble tatt noen bilder, og de kommer sikkert ut snart. Resultater og noen bilder er alt oppe på langbue.no
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: NM-historisk-inne-Moss-21-22 mars

Legg inn av Truls med bogen »

Om det kan være til noen trøst jeg skjøt enda dårligere førstegangen jeg var med på et NBF stevne for 6-7 år siden..tror jeg det var..50 punds bue, skakke piler..."instinktskyting" hva nå det er/var...stadige gjesteopptredner på naboblinkene..svetta litt i min ullkofte som eneste langbueskytter..det var også i Moss..pionertiden...h heh
Jeg fikk ikke tid til å studere din teknikk, skulle vært artig...men med klypa og "feil" side? Vel, etter mange års røynsle med pil og boge har jeg kommet frem til at det nok er lurt å følge læreboka..iallefall sånn i starten..litt kjedelig kanskje, men dog..
Bilde
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: NM-historisk-inne-Moss-21-22 mars

Legg inn av nidrinr »

Nåja.. Jeg holder nå fortsatt på at det ikke er valg av skytestil, men heller en nedprioritering av blinkskyting som er grunnen til labert resultat.. Jeg kommer nok aldri til å skyte på noen anna måte uansett resultater :P
Brukeravatar
Griffin
Mester
Innlegg: 892
Registrert: 22 jun 2006, 22:14

Re: NM-historisk-inne-Moss-21-22 mars

Legg inn av Griffin »

Jag vill bara påpeka att barlindemnena var från Truls.

Men jag fick förfrågan om att ta dom men hade inte plats, lite på grund av ett einer emne från Nidrinr. Så därför blev lite tack vare mig att dom hamnade i den bilen istället, men dom var alltå 100% från Truls.
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: NM-historisk-inne-Moss-21-22 mars

Legg inn av nidrinr »

Da får takken for de to barlindemnene gå til Truls. :) Jeg er forøvrig 100% sikker på at du får til noe eksepsjonelt med einerbiten. Gleder meg til å se hva du får ut av den 8)
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: NM-historisk-inne-Moss-21-22 mars

Legg inn av Truls med bogen »

Individualismen lenge leve! Tro mot barndommen og den nakne Amazonazindianer..må få funnet frem det bildet..Selv tror jeg at jeg har prøvd ALT av skytemåter...bortsett fra din:-) for egen del synes jeg jo et av poengene og gledene er å treffe godt...uansett hvordan..og på hva...filosofen LaoTse sa jo noen kloke ord lenge før før Kristus.: "Bueskytingen forteller oss hvem vi er".. :D
Bilde
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: NM-historisk-inne-Moss-21-22 mars

Legg inn av nidrinr »

Hehe :)
Jeg utfordrer alle til ny konkurranse: "Beste forbedring fra inne-NM til ute-NM". Da har jeg i alle fall et godt utgangspunkt :lol:
Om jeg bruker litt av tida jeg finner diverse ting jeg kan skyte gjennom med forskjellige buer, til å trene på å skyte med samma bue og samma (like) piler fra samma avstand med treff som fokus, kan det fort hende jeg klarer å forbedre meg noe... :wink:
Kanskje jeg skal bruke en av barlindemnene til å endelig laga meg ei bue til meg sjøl..?
Svar