Lengdeskyting i Trøndelag etter skuronna.

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Svar
nilstor
Mester
Innlegg: 554
Registrert: 09 jan 2006, 09:53
Sted: Levanger, Norway

Lengdeskyting i Trøndelag etter skuronna.

Legg inn av nilstor »

Heisan! Lenge siden jeg har postet noe på forumet nå, men jeg er her fremdeles, og skyter kanskje mer enn noen gang, selv om det har blitt mindre med buebygging og historisk skyting, musikk og øving tar en del ledig tid. Det har mest vært skyting instinktklasse i Norges Bueskytterforbunds regi, med one piece recurve og karbonpiler. Men fremdeles blir det laget en og annen bue, selv om det i all hovedsak har dreid seg om Howard Hill-typen (de er ganske enkle å lage ...)

Men til saken:
Vi i bueskyttergruppa i Levanger Helsesportslag har funnet ut at vi vil prøve å arrangere et stevne for folk som vil prøve å skyte langt, ikke nødvendigvis for å sette rekorder i forhold til et fastlagt reglement, men som ganske enkelt er interessert i å finne ut hvor langt buen går. Det lar seg derfor ikke gjøre å sette rekorder - annet enn høyst personlige - med mindre noen av Langbuelagets medlemmer vil hjelpe oss med det formelle. Uansett, dette er tenkt som et lavterskeltilbud for dem som er interessert i å være med, eller bare se på. Vi skal også prøve å få litt pressedekning. Så jeg må vel tørke støvet av Hasselmonsteret og finne fram lengdepilene. Hadde vært moro å prøve seg på persen igjen! Dessuten har jeg en 85# + Howard Hill-kopi som jeg har tenkt å prøve med en 15 g karbonpil med små fjær ...
Sted: I nærheten av Stiklestad, ikke så langt fra der det var lengde-NM i 2006.

Tidspunkt: Avhengig av skuronna.
Mulig å skyte: Henimot 500 meter.
Overnattingsmuligheter: Fra barhytte til hotell.

Skal holde dere orientert, flere opplysninger vil følge så snart jeg har dem!

Beste hilsen

Nils Torske
"And he was clad in cote and hood of greene.
A sheef of pecock arrwes, bright and keene,
.....
His arrwes drouped not with fetheres lowe,
And in his hand he bare a mighty bowe."
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskyting i Trøndelag etter skuronna.

Legg inn av nidrinr »

Passer daton frister det med en tur nordafor fjella. Liker løse rammer 😎
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Lengdeskyting i Trøndelag etter skuronna.

Legg inn av Bowman »

Heisan Nils. Klarer du å spikre et arr. På sommerstid så stiller jeg. Vanskelig med grotid og tresketid, men vi som bor i Vestfold har lang kjøretid. Kan selvsagt fly.


Sent from my iPhone using Tapatalk
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Svar