Spleisestevne Kristiansand høst 2016?

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Spleisestevne Kristiansand høst 2016?

Legg inn av Jæger »

Er det noen interesse for en uformell innendørs historisk runde basert på litt dugnad?
Har tilgang på lokale på jobb, det blir kanske ikke mer enn 17,5 meter. Plass til 4-5 blinker? Flere på samme blink i to omganger? Har ikke deltatt på dette så kom med innspill :-)
Tenker at det som trengs er pilnett, blinkmatter og blinker. Har et 4m nett, ellers fint lite. Avhengig av hva som eventuelt kan skrapes sammen må en kanskje be folk møte uten de kraftigere buene og kun felt-/blinkspiss. Bygget er ikke forsikret mot perforering innenfra ;-)

Kunne folk være med å bidra så ville vi kunne avholde et lite stevne på kveldstid eller en helgedag. For min del passer oddetallsuker best.

Legger ved et bilde av tenkt bane fra 18 meter. Stort lokale men stort sett belemret med maskiner og utstyr som står i veien, skal se litt mer på muligheter.

Bilde
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
flypilot
Nybegynner
Innlegg: 19
Registrert: 29 jul 2016, 02:03
Bosted: Birkeland

Re: Spleisestevne Kristiansand høst 2016?

Legg inn av flypilot »

Er det ikke innendørs skyting i Odderøyhallen en gang i uka da? Eller er det mere annen type buer/interesse? Kunne sikkert hørt med de om evt lån av hall?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Håvard Glad Andreassen
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Spleisestevne Kristiansand høst 2016?

Legg inn av Jæger »

Godt innspill, flypilot.
Lufter det litt, er helt ny og tenkte bare å få litt liv i sør. Kanksje Lurz & Co. har noe å bidra med?
Når jeg skriver uformelt så er det akkurat det, men tenker at det kunne være moro å prøve innendørs historisk runde. Ikke som et alternativ men en kanskje en inspirasjon for å folk med på inne-NM. Jeg har ihvertfall planer om å dra om ting ordner seg :-)
Finnes det forresten beskrivelse av hvordan dette skytes? Fant et poengskjema og forstår det som at det skytes 63 piler i denne rekkefølgen: 3 piler på 12, 15 og 18 meter, så samme igjen 6 ganger til - totalt 7 omganger. Ved flere skyttere pr. blink så skyter en av gangen. Hvor lang tid det tar å avvikle kommer vel mye an på hvor mange deltakere det er men ser for meg at noen timer går det kjapt.

Edit: En god del jeg kom på etter hvert...
Sist redigert av Jæger den 04 okt 2016, 23:33, redigert 1 gang totalt.
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
flypilot
Nybegynner
Innlegg: 19
Registrert: 29 jul 2016, 02:03
Bosted: Birkeland

Re: Spleisestevne Kristiansand høst 2016?

Legg inn av flypilot »

Ja sant helt ny sjøl jeg så alt av aktivitet er interessant

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Håvard Glad Andreassen
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Spleisestevne Kristiansand høst 2016?

Legg inn av Lurz »

Historisk innendørs først:
Som du sier: 3 piler på 12-15-18 meter skytes syv ganger, tilsammen 63 piler.
På inne nm pleier vi å fordele antall deltagere på tilgjenglige skiver, pleier å bli ca 4 deltagere pr skive. Blinken er 60x60 cm som er delt i tre loddrette stolper pluss en rund ring i senter. Den er 3 poeng, midtstolpen 2 poeng og sidestolpene 1 poeng.
Se forøvrig denne tråden: viewtopic.php?f=7&t=2575

Skyting i Odderøyahallen hver tirsdag kl 18.00. Det er Kristiansand Bueskyttere, en klubb under Norges Bueskytterforbund som driver. Det er en klubb for alle buetyper, olympisk recurve, barebow, compound og trad. Men vi er en god gjeng trad/historisk skyttere. Treningene er jo i utgangspunktet for medlemmer, men det er bare å stikke innom en tirsdag og ta en prat. Tror ikke noen biter. :D Når det gjelder muligheter for andre utenfor klubben til å låne / leie hallen vet jeg ikke, kan lufte det på tirsdag.
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Spleisestevne Kristiansand høst 2016?

Legg inn av Jæger »

Takk for innspill. Tanken var som sagt å få prøvd seg på et fullt program, lav terskel og basert på dugnad. Er det interesse - blir vi to eller ti? Helst gratis og uformelt, ihvertfall kjedelig om to mann må spleise på å leie et lokale.
Det er ikke noe terminfestet historisk stevne på gang som man evnetuelt kunne deltatt på før NM?
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Spleisestevne Kristiansand høst 2016?

Legg inn av Lurz »

Er jo bare langbuelaget som arrangere historiske stevner. Så det er ikke så mye annet enn ut/inne nm og bueskyting på diverse markeder i den sesongen. Det meste blir jo lagt ut her på forumet. Vet ikke hvordan det er med Tønsbergbaglerne, de arrangerte noe noen ganger.....
Andre terminfesta ting er stevner der det også skytes trad i regi av norges bueskytterforbund. Men det er jo for medlemmer der
"If it breaks you get to keep both parts"
Brukeravatar
Jæger
Mester
Innlegg: 1986
Registrert: 24 jun 2016, 10:08
Bosted: Kristiansand

Re: Spleisestevne Kristiansand høst 2016?

Legg inn av Jæger »

Har hatt dialog med Lurz, mulig noe kommer med tid og stunder. Det jobbes med saken!

I dag er jeg i det rastløse hjørnet og lurer på om noen av folket i nærheten kunne tenke seg å stikke innom på jobb i kveld?
Tenkte å ta med meg blink og bue og prøve meg på ei runde i seks-sjutida. Send PM om du vil komme. Hvis ikke blir jeg hjemme i høstværet og koser meg med Återskapat og nålebinding ;-)
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Svar