Lengdeskytingsstevne i Vestfold.

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Lengdeskytingsstevne i Vestfold.

Legg inn av Bowman »

Takk for responsen folkens. Vi håper at dette kan bli en årlig tradisjon. Det er mye som tyder på at vi kan få være her neste år også. Jeg har snakket om dette i lang tid og er glad jeg fikk det i gang. Re ligger sentralt til for mange så det funker med en dagstur. Neste år kunne jeg tenke meg å utvide med en ekstra dag. Da setter vi opp noen telt og tar en liten fest på lørdag. Da kunne vi jo skutt York round på lørdag og lengde på søndag. Hvis Georg ønsker å åpne gårdsbutikken sin, så kommer det garantert folk for å se på. Harald er sugen på å gjøre litt mer ut av det. Vi kan ha publikumsskyting også.
Vi kan jo kalle det for"Høsttreffet på Re" Der treffer du både folk og fe. He he. ;-)

:-)
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Lengdeskytingsstevne i Vestfold.

Legg inn av Are »

Hvis eieren av jordet heter Georg, burde vi vel helt klart skyte en St.George round, og ikke en York round.
Neida. Bare spøker. Blir dette et dodagers arrangement, er det vel bedre å skyte en York Round for å fylle opp dahen.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Lengdeskytingsstevne i Vestfold.

Legg inn av Bowman »

He he. Morsomt hvis vi hadde skutt St George runde med George som tilskuer og vertskap. Todagers arr. burde kunne åpne for en full York Round. Det kjenner jeg at jeg har lyst til å bestemme meg for. Bra innspill Are. Vi skal ha to halmblinker til og lage håndmalte blinkskiver med gull i senter. Nå ble jeg inspirert. Vi pimper en skikkelig fin bane. Da kan vi trekke til oss litt mer enn bare lengdeskyttere. Da kan vi få med maaaange. Kingende mynt i kassa til George og gårdsbutikken og litt klingende mynt i kassa til Baglerene og en flott avslutning på sesongen.

:D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Lars Jensen
Mester
Innlegg: 553
Registrert: 02 sep 2014, 20:51
Bosted: Tofte

Re: Lengdeskytingsstevne i Vestfold.

Legg inn av Lars Jensen »

Salt i sår. Jeg vil at dere skal tenke GRUNDIG gjennom dette med to dager. IKKE RISIKER MAGIEN TREFFET I GÅR HADDE FOR MAMMON!!! Det at det er EN intens dag, skaper noe som gjør dette til noe magisk!!! Jeg synes dette var det beste arrangementet innafor og i forbindelse med NL jeg har vært med på, nettopp på grunn av intensiteten og det uformelle preget vi opplevde. Dette må ikke få festivalpreg, men være skyte/le/beundre/lyge/ete/skyte/improvisere/le/osv i småskala. Sånn! :wink:
Kan det bøyes, kan det skytes!
Harald
Mester
Innlegg: 304
Registrert: 23 aug 2014, 14:34
Bosted: Ramnes
Sted: Ramnes

Re: Lengdeskytingsstevne i Vestfold.

Legg inn av Harald »

Vi hadde utrolig flaks med været, været og været. Den magien som helt klart var der ved 14 grader, lett bris fra nord og sol forsvinner som dugg for solen hvis vi får 4 grader, lett bris fra nord og regn. Da ligger magien i en kopp kaffe, en vaffel og tak over hodet. Særlig formelt kommer det nok aldri til å bli... 8)
Det er bare en måte å finne ut hvor mye en bue tåler...
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskytingsstevne i Vestfold.

Legg inn av nidrinr »

Todagers blir bra. Været klarer uansett ikke å ødelegge for bål, kald øl og røverhistorier på kvelden. Uformelt er nøkkeln til gull :)

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
Svar