Priser på NM (og lignende arrangement)

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Priser på NM (og lignende arrangement)

Legg inn av GreenMan »

Først og fremst all ære til de som tar på seg slike arrangement, men de to siste årene har spesielt ute-NM blitt en fryktelig dyr affære hvis man skal være med på alle felles måltider. Fra vår familie reiser vi tre stykker. Det er 800 kroner i deltageravgift som er greit nok, problemet er maten. Festmiddagen koster 300 per snute. For min familie vil det da si 900. All måltider koster vel 500. Reiser man helt alene kan en slik pris forsvares, men for en familie blir dette dyrere enn det vi kan ta oss råd til. I år er det også en utfordring i at lørdagens festmåltid skal være et annet sted enn selve arrangementet, noe som betyr at vi som velger å fikse mat selv ikke får være sosiale sammen med de andre. Jeg synes personlig at dette er noe arrangementet taper på. Halve morroa er jo å treffe nye og gamle venner. Det må være mulig å få til dette på billigere vis? I fjor på Hamar middelalderfestival serverte vi nesten 100 mennesker en femretters bankett til 150 kroner per pers. Noe lignende gjorde vi i år (men med en litt annen servering). Begge gangene gikk vi pluss.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
rope ifra nord
Nybegynner
Innlegg: 21
Registrert: 06 mar 2016, 15:33
Bosted: fredrikstad

Re: Priser på NM (og lignende arrangement)

Legg inn av rope ifra nord »

Helt enig , vi tar også maten selv i leiren.
Brukeravatar
Are
kaptein
Innlegg: 2370
Registrert: 09 jan 2006, 23:18
Bosted: Kragero
Sted: Kragerø
Kontakt:

Re: Priser på NM (og lignende arrangement)

Legg inn av Are »

Jeg skjønner godt at en del reagerer på prisen. Er man en enkelt, er det å ordne maten et tiltak. Da er det overkommelig å betale andre for maten, selvom det hadde vært hyggelig om maten ble servert til selvkost, ikke med fortjeneste.
Det at det arrangeres en festmiddag er noe som har kommet igang de senere årene. De tidligste årene var ikke maten en del av NM. Vi hadde det likevel hyggelig rundt bålet der folk tilberedte sin egen mat. Dette er noe som kanskje bør vurderes av en arrangør hvis de ikke har tilgang på mat servert i leier'n til kostpris?
Det er jo hyggeligere med et festmåltid som inkluderer alle, og ikke ekskluderer de som ikke kan ta seg råd til det.
Dette er ikke ment som en kritikk til årets arrangører, men mer tenkt som et innspill til kommende arrangører.
All respekt til årets arrangør. Jeg gleder meg.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Priser på NM (og lignende arrangement)

Legg inn av GreenMan »

Are skrev: Dette er ikke ment som en kritikk til årets arrangører, men mer tenkt som et innspill til kommende arrangører.
All respekt til årets arrangør. Jeg gleder meg.
Gleder meg også (må bare få meldt meg på) og ditt utsagn tiltredes.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Priser på NM (og lignende arrangement)

Legg inn av Bowman »

Jeg er enig i at dette blir dyrt hvis man skal ha med familien. Fremtidige arangører trenger muligens noen innspill og råd knyttet til dette. Jeg gleder meg også. UteNM er et av årets høydepunkter.

:D
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Priser på NM (og lignende arrangement)

Legg inn av Lurz »

Tror ikke årets arrangør (dvs meg innkludert) ville hatt kapasitet til å ordne festmåltid i leiren. Alternativet ville nok blitt at alle ordna sin egen mat i teltene. Men jeg er enig i at det ikke bør være forventa at nm arrangør må ordne festmiddag i tillegg til konkurransene i framtida.
"If it breaks you get to keep both parts"
Svar