Bueskyting til hest!!

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Bueskyting til hest!!

Legg inn av Truls med bogen »

Her har du muligheten. Arnt Jonny er gradert som eneste i norden hos den ungarske legenden Lajos Kassai . Bueskyting fra hesteryggen er optimalt, både for rytteri og bueskyting. Se også bilder av Arnt jonny til hest på www.langbue.no


hallo,då kjører vi i gang et kurs i bueskyting til hest 29-1/10. bueforum.ting som er et must:svart bukse(trening/felt/ride),noen hvite og noen mørkeblå t-shorter,mørkeblå sweather.du blir garantert svett så ha noen av hver.joggesko/fjell eller ridesko.sportstape.minst 10 piler.buen bør ikke vere for sterk,d blir mange piler i løpet av dagen.dette kurset må du ha sittet på en hest før,d blir kun riding bareback,møt opp fredag kl1500,slutter av søndag ettermiddag,alt etter som d passer for folk.pris for kurset:kr2500 inkl hest,kost og losji.ps,godt humør. spørsmål kan rettes til crazy horse tlf 94260486,e-mail:arnt-j-a@online.no. arnt-jonny
Sist redigert av Truls med bogen den 22 aug 2006, 14:57, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Litz
Nybegynner
Innlegg: 15
Registrert: 12 aug 2006, 18:34
Sted: Oslo

Legg inn av Litz »

Noen spørsmål. (ja, jeg vet at de kan rettes på mail til Crazy Horse men jeg vet også at flere lurer på det samme så det er vel like greit å ta dem her)

Er dette kun for de som er medlem i NL eller er det åpent for andre også?

Datoen: Det står 29.-1/9. Hvis det er snakk om 29. august til 1. september så er det midt i uka. Regner med det skal være 29. september til 1. oktober?

Kleskode?: Hvorfor i alle dager må man ha "noen hvite og noen mørkeblå t-shorter,mørkeblå sweather"? Vil det si at jeg som faktisk ikke har noen hvite klær må anskaffe meg dette om jeg vil være med? (jeg har heller ikke noe blått)
Er det virkelig ett must å ha en/to spesielle farger på t-skjortene?
Det kan da umulig være så farlig eller? Det er jo tross alt bare ett kurs.

Må også legge til at jeg syns prisen var fryktelig stiv til å bare være ett 2 døgns-kurs. (jeg får jo nesten 2 rytterbuer til for den prisen der)
Hadde det ikke vært en mulighet å heller ta med tørrmat selv og kuttet ned litt på prisen så det blir mer tilgjengelig for de som ikke har 2500,- å "sløse bort" sånn uten videre?



Heldigvis har jeg tilgang på hester selv så jeg får vel heller bli selvlært.
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Legg inn av Truls med bogen »

Ja, oktober. du behøver ikke være medlem av NL. (Kr. 100 pr år)
Det blir sikkert billigere om du tar med egen hest, og egen mat.. ring AJ for å høre
Bilde
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Legg inn av Truls med bogen »

Se rapport og bilder fra kurset på www.langbue.no og Oppslagstavla
Bilde
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Legg inn av Kviljo »

Tøft :)

Jeg forstod ikke helt, skyter han 7 piler i samme blink som han galopperer forbi bare ei gang?


Barbakkriding har jeg stort sett bare dårlige erfaring fra :oops:
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Legg inn av Truls med bogen »

jepp.. tøffere en toget..

90 meters bane. blinken har tre sider. 60 cm tror jeg. jo fortere du rir jo fler poeng. Les regelverket i Kassais flotte bok "Horseback-archery"
Sist redigert av Truls med bogen den 11 okt 2006, 13:45, redigert 2 ganger totalt.
Bilde
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Legg inn av Kviljo »

Hoho! Vanvittig :lol:
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Svar