Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av nidrinr »

Leit å høre. Men slik er det i blant. Jeg håper dere klarer å få til en tur en anna gang.

-Jeg foreslår at vi gjennomfører som planlagt vi som kan uansett, datoen er i alle fall satt av på kalendern.
Brukeravatar
Sur
Nybegynner
Innlegg: 4
Registrert: 06 jun 2012, 21:26
Bosted: Paloznak

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av Sur »

Mónus József asked me to forward his message to you:
Nagyon sajnalom, hogy nem tudunk reszt venni a rendezvenyunkon, de elobb-utobb osszejon vagy itthon vagy naluk egy kozos barati egyuttloves!
Kivulallo ok miatt nem tudunk eleget tenni tisztelt meghivasuknak, amit en legalabb annyira sajnalok!

Baratsaggal a Farkas!
I am very sorry that we can't participate in that event but I hope sooner or later it will be fulfilled a friendly shooting together either in Hungary or in Norway! For reasons beyond our control we can not comply with the respected invitation, what I am really sorry.

With friendship the Wolf (Mónus József)
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av Hardwood »

Det var dumt at ungarerne måtte trekke seg. Men etter spørsmål fra noen av gjengen på nm, har vi i Gaular bestemt følgende : LENGDESKYTINGA 22. SEPTEMBER GÅR SOM PLANLAGT !
Hvem kommer ?
Med unntak av ett hyggelig besøk av Ivar i fjor høst, har vi enda ikke fått besøk av skyttere utenfra på våre annonserte lengdeskytinger i de to årene vi har holdt på. Om noen trenger overnatting, ordner vi det !
Og bare så det er sagt : Alle buetyper / klasser er velkomne ! skytingen kommer til å foregå i serier på ørten x plenty piler, i begge retninger på bana, og hele dagen om det er interesse for det.
Jeg har talt.
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av nidrinr »

Jeg kommer, og fyller på med så mange som ønsker å være med fra Mjøsa og omegn. (evt. om noen bor lenger unna kan de sitte på herfra, eller om de bor langs kjøreruta kan de plukkes opp undervegs). Plass til meg sjøl og 7 til i bilen. Jeg skal være tilbake og arrangere litt bueskyting på åpen gard her i traktene på søndag klokka 13:00, så jeg må være tilbake til det. Tipper det blir kjøring natt eller veldig tidlig om mårran tilbake.
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av Hardwood »

Sprekt ! Harald og Roger kjørte hjem på ca 6 timer fra NM, jeg brukte ca 8,5 timer. Med flere matpauser/tissepauser. Vet ikke hvor mye lenger det blir til Tangen, en time ?
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av nidrinr »

Usikker på kjøretid. Litt usikker på raskeste kjørerute også, men det finner jeg ut. Men litt pauser liker jeg å ha :)
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av nidrinr »

Holder på med litt planlegging av turen. Er det noe forslag til en tidsplan? Jeg regner med at vi kommer mellom 12:00 og 13:30, for vi får kanskje ikke dratt før tidlig lørdags mårran.
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer
Innlegg: 3124
Registrert: 26 mar 2010, 21:54
Bosted: Tonsberg

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av Bowman »

Heeregud. Har du tenkt til å kjøre til Sogn og fjordane på lørdag morra og returnere til Tangen på søndag kl 13 00 og drive med bueskyting
på et jorde? Ja du er jo bare 33. Jeg er 50 og begynner å merke at jeg trenger en middagslur i ny og ne :mrgreen: Jeg skulle gjerne kommet men det blir dessverre for mye stress. 7 timers kjøring en vei fra Melsomvik. :-)
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av nidrinr »

hehe, vi er flere som kan bytte på å kjøre. Kjører du til Tangen (evt. muligens veldig tidlig til Gardermoen) er det fortsatt plass til fler som vil sitte på :) Hittil er bare 2 (3?) seter av 8 opptatt.
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av Hardwood »

Så vidt jeg vet blir det bare dere, Daniel, som kommer utenbygds fra. Så da kan vi vente til dere kommer. Vi kan jo si forløpig at det blir start rundt 13.00 ?
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av nidrinr »

Da sikter vi på klokka ett. :)

-Jeg skal se om vi får plass til den buetestebukken jeg snekra sammen. Hvis jeg får den med tenkte jeg vi kunne teste 240# bua :D
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av SilentG2 »

nidrinr skrev:Usikker på kjøretid. Litt usikker på raskeste kjørerute også, men det finner jeg ut. Men litt pauser liker jeg å ha :)
Blir pauser når du sitter ved siden av å snorker vettu :)
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av Hardwood »

Herlig ! Hehe... 240 pund,,, himmel og hav ! Jeg håper å bli ferdig med ny krigsbue for anledningen, men bare ca 105#/32". Håper været holder ! Bana er fin, ca 400 meter, ørlite fall, lite vind. Men litt slem med pilene. En del småstein, har knekt en del piler der. Spesielt fra 300 m og utover :mrgreen: Velkommen skal dere være ! får dere med dere Frode ? Hold oss oppdatert pr telefon underveis :D
Når det gjelder reiserute, så er det vel enten Krøderen - lærdal - Sogndal - Førde - Sande, eller : Gudbrandsdalen - Stryn - førde - Sande ? Har ikke sjekket, men det finnes vel flere ruter.
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av nidrinr »

Dokka, Fagernes, Sogndal og videre virker som den beste ruta. Slik det ser ut nå kan det hende vi blir 3,4,5 eller 6 personer. Aili, Egil og jeg er klare :)
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av Hardwood »

OK, supert !
Svar