Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av Hardwood »

Takk, takk ! Ble det noen pene lengder på deg da ?
Vi hadde det veldig gøy, spesielt da Daniel kom og satte fram skytebukken og 170 punderen !!!!! Han skjøt noen standardpiler med den, men han fikk ikke satt bukken høyt nok til å få rett vinkel. Gøy lell ! Og jeg er fornøyd med 326 m første gang jeg skyter med den nye bambus/osage buen. Begynte å lage den for 2-3 uker siden........Det er en del å ta av på tuppene, men det får vente til neste sesong. Nå blir det horn og senebue !!!
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av Kviljo »

Coool 8) Det lover bra!

Testa Marc St. Louis sin bue, men klarte ikke mer enn 230 med den. Bare åtte meter lengre enn egypteren som persa med 222.
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av nidrinr »

Fantastisk dag! Sjøl om vi hadde en laaaaang biltur. Var omtrent som å kjøre gjennom et postkort med det været vi fikk og den flotte naturen :)


Liten korreksjon: 236m standardpilskuddet var med 143# barlinda, ikke med bambus/eika :)

-Men bambus/eika satte også "pers" med standardpil, 227 meter. Beste standardpilskuddet den bua har gjort. Den ville også fått ny lengdepilrekord på 504 meter om ikke den nokken hadde tatt kvelden. :P
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av nidrinr »

En liten artighet til, var at jeg fikk testa den bua som er laga med lik dimensjon i grepet, lik lengde tupp til tupp, og lik lengde ntn som den største Hedebybua. Den gjorde 207 meter med standardpil, 194 meter med "jukse-MR"-pil (feil form på den hjemmesmidde spissen, ellers alt godkjent), og 227 meter med ei 40g pil som er laga av et skudd fra et eller anna Ungarsk tre jeg ikke husker navnet på.
Det hører til historien at jeg ikke tør dra bua til 32", bare til 30". Den er rett og slett litt kort ntn for at jeg tør. Hadde man dratt opp bua til 32" og den hadde tålt det, ville standardpila og "MR"-pila fått enda penere resultat.
Oddbjørn
Master bowyer
Innlegg: 1790
Registrert: 14 mai 2006, 19:30
Bosted: Tonsberg
Kontakt:

Re: Lengdeskyting i Gaular 22 - 23. sept.: Norge-Ungarn !

Legg inn av Oddbjørn »

Ja dere er noen hardinger,fine lengder.
Svar