Norsk rekord FITA rekrutt

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Norsk rekord FITA rekrutt

Legg inn av Christian »

Ooh! Sterke meninger :mrgreen:

JEG synes at alt som er av lengdeskyting skal deles inn i klasser etter # og buetype og at egne klasser for kvinner og barn er fullstendig uten relevans når det gjelder bueskyting.

Hvis noen har en god forklaring for at jeg ikke kan skyte på samme linje som en kvinne eller et barn så er det bare å si ifra...
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

Re: Norsk rekord FITA rekrutt

Legg inn av SilentG2 »

Christian skrev:Ooh! Sterke meninger :mrgreen:

JEG synes at alt som er av lengdeskyting skal deles inn i klasser etter # og buetype og at egne klasser for kvinner og barn er fullstendig uten relevans når det gjelder bueskyting.

Hvis noen har en god forklaring for at jeg ikke kan skyte på samme linje som en kvinne eller et barn så er det bare å si ifra...

Du er vel kanskje slik som meg, at kjærringa til Magne og Bendik slår oss hardt og grundig, så hvorfor ikke :)
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3089
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Norsk rekord FITA rekrutt

Legg inn av nidrinr »

Aller først; Gratulerer med ny rekord!

Videre: Bendik er notert med alle sine rekorder her:
http://www.norwegianwarbows.com/norwegianrecords.htm

Alle som leser den lista ser at han ikke har en, men flere rekorder. Bendik kommer til å ta enda fler rekorder også. Noen fordeler skal man da ha når man bor på en plass med fler som spikker både buer og piler. Målet må vel være at vi får ei liste som har bedre rekorder enn de har i England, og der er Bendik en viktig bidragsyter.

Jeg håper at det som kommer ut av alt dette er at Bendik vil fortsette å skyte, og at alle voksne er med å rette opp de urettferdigheter som er, og ellers finner en løsning som bøter på måten han ble behandla på. Regler eller ikke regler, det som skjedde var ikke bra.

All ære til Bendik for alle fantastiske skudd han har skutt og kommer til å skyte. (Kom å spark meg i leggen om jeg tar feil Frode), men gutten fyller 14 i år, og allerede i fjor dro han nok opp buer på opptil 80-90#! Når jeg var 12-13 ville jeg kanskje klart det om jeg prøvde "fotbueteknikken"....

Jeg vil til slutt dele min mening om årsklasser: Kan du skyte sjøl, enten du er 2, 30 eller 120 år, har du to alternativer. Enten er du jr, eller så er du senior. Det er en klar grense mellom de to, enten er du over jr-alder, eller så er du under. punktum.
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Norsk rekord FITA rekrutt

Legg inn av Hardwood »

Vel talt. Og så kan man sette juniorrekord fra man er født til man er senior. Ikke sant ?
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

Re: Norsk rekord FITA rekrutt

Legg inn av SilentG2 »

Hardwood skrev:Vel talt. Og så kan man sette juniorrekord fra man er født til man er senior. Ikke sant ?

Regner med det. Men jeg mener nå fortsatt at juniorlengder skal blandes med seniorer på lengdeskytingsadelslista... Bendik skyter lenger enn meg, javel, da er han foran meg på lista..
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Norsk rekord FITA rekrutt

Legg inn av Hardwood »

Hm...godt poeng !
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3089
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Norsk rekord FITA rekrutt

Legg inn av nidrinr »

Adelskalenderlista bør skrives slik ja, lengste skudd øverst, synkende rekkefølge. Evt skrive noe i parantes bak, men herre/dame trengs vel strengt tatt ikke da de fleste av oss ser forskjell på jentenavn og guttenavn..? Alder skuddet er skutt kan skrives på i parantes for alle under senioralder. En egen liste med bare rekordene kan jeg prøve å holde styr på på norwegianwarbows-sida.
Svar