Hjelp til middelalder workshop

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Hjelp til middelalder workshop

Legg inn av Christian »

Jeg var som kjent og holdt et lite foredrag om langbue på middeladerdagene i Numedal i fjor. Det var et veldig spennende treff der fokuset var på håndtverk og metoder og ikke på hvem som hadde finest "kostyme" :wink:

Jeg hadde visst vært så interesant at de ville ha meg tilbake i år også :roll: desverre er jeg i Hellas med svigermor og fruen på gjeldende tidspunkt og pendleveien ville blitt litt dryg...

Så er det noen som kunne tenkt seg å steppe inn?

Her er mail fra sjefen med info:

> Jeg er i gang med å planlegge sommerens Middelalderverksted og vil utvide virksomheten noe i forhold til i fjor.
> Det er interesse for et kurs med fokus på langbue, slik at deltagerne kan lage sin egen bue og piler (i hvert fall komme godt i gang og lære teknikken). Du sa at du var villig til å lede et slikt kurs, og jeg håper derfor det kan passe for deg siste uka i juli. For å få nødvendig tid bør kurset gå fra tirsdag24. til fredag 27.juli. Lørdag 28. planlegger vi et avsluttende gilde på Bygdetunet i Rollag, der alle som har deltatt på kurs samles og bidrar med sine produkter under arrangementet. I tillegg til et lite opptrinn med middelalderdrakter og utrustning laget i løpet av uka, skal det være marked og matservering på middelaldervis.
> Noen av de andre temaene vi skal holde kurs i er - i tillegg til jernblæstring og smiing - middelaldermat, plantefarging og båndvev, nålebinding, middelalderdrakt, skinnverksted, sveiping og tågbinding.
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Hjelp til middelalder workshop

Legg inn av nidrinr »

Mulig... Må høre med frua.
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Hjelp til middelalder workshop

Legg inn av Christian »

Jeg trenger fortsatt hjelp :?
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Hjelp til middelalder workshop

Legg inn av nidrinr »

..Fortsatt kanskje, har ikke fått godt svar på om det er greit eller ikke..
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Hjelp til middelalder workshop

Legg inn av MalaWolf »

Jeg hadde håpet å kunne delta, ikke som expert men besøkende ... Men i disse utflyttingstider kan det godt være at jeg har andre mer presserende saker jeg må prioritere foran dette ..
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Hjelp til middelalder workshop

Legg inn av Christian »

hehe, fullt forståelig :wink:
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Svar