Norsk Langbuelag-treff i Moss.

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Ingis
Mester
Innlegg: 677
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Norsk Langbuelag-treff i Moss.

Legg inn av Ingis »

Det blir bueskytterkonkurranse i Moss Bueskytterhall Lørdag 20.november. Ikke FITA.
Nærmere opplysninger finner du på http://www.langbue.no
"Back to nature!"
Jacob97
Mester
Innlegg: 613
Registrert: 10 mar 2010, 21:42
Bosted: Stovner
Sted: Oslo

Re: Norsk Langbuelag-treff i Moss.

Legg inn av Jacob97 »

trad eller historisk utstyr?
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Norsk Langbuelag-treff i Moss.

Legg inn av Kviljo »

Historisk. Norsk Langbuelag har ingen formell tilknytning til bruk av Trad-utstyr, selv om mange (majoriteten?) driver med begge deler.
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Ingis
Mester
Innlegg: 677
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Norsk Langbuelag-treff i Moss.

Legg inn av Ingis »

Hei alle historiske bueskyttere som har tenkt å komme til Moss lørdag 20.november. Jeg unlot å skrive påmeldingsfrist på innbydelsen. Påmeldingsfrist er nå satt til SØNDAG 14. NOVEMBER. Foreløpig har ingen meldt seg på utenom undertegnede og Kvitnes. Fint hvis dere som har planer om å komme gir lyd fra dere så fort som mulig. Skulle det være noen som ønsker overnatting fra fredag til lørdag er det mulighet for dette i hallen.
Skulle vi mot formodning ikke få nok påmeldte, må vi desverre vurdere avlysning av stevnet. Håper vi treffes! :D
"Back to nature!"
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Norsk Langbuelag-treff i Moss.

Legg inn av nidrinr »

Har i grunn lyst til å ta en tur, men det må søkes lov fra frua først. Usikker på om handleddet mitt har grodd enda, men jeg tar bare med en lettvekter om handa krangler og jeg får lov til å dra.
Ingis
Mester
Innlegg: 677
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Norsk Langbuelag-treff i Moss.

Legg inn av Ingis »

Hadde vært veldig hyggelig hvis du får det til. :D
"Back to nature!"
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

Re: Norsk Langbuelag-treff i Moss.

Legg inn av SilentG2 »

kan være jeg kan være med noe, eller kanskje litt, siden jeg er på rygge den helga, men må sjekke det litt ut med barnevakt til alle 4 osv osv
Brukeravatar
Vidar
Nybegynner
Innlegg: 10
Registrert: 24 aug 2009, 17:32
Bosted: Hovedstaden
Sted: Oslo

Re: Norsk Langbuelag-treff i Moss.

Legg inn av Vidar »

Kommer.... sender påmelding.
Ingis
Mester
Innlegg: 677
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Norsk Langbuelag-treff i Moss.

Legg inn av Ingis »

Påmelding mottatt. Skulle det være flere som har lyst på en Mosse-tur med mye artig skyting er det bare å gi lyd. :D
"Back to nature!"
Grauten
Mester
Innlegg: 337
Registrert: 24 sep 2008, 10:50
Sted: Mjøndalen

Re: Norsk Langbuelag-treff i Moss.

Legg inn av Grauten »

Da har det dukket opp en lett og ledig påmelding fra undertegnede, om enn som etteranmeldt! :shock:
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Norsk Langbuelag-treff i Moss.

Legg inn av nidrinr »

Fikk lov jeg og :)

-Kommer 2 stk, en voksen og vesla på 3.
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

Re: Norsk Langbuelag-treff i Moss.

Legg inn av SilentG2 »

Jeg kommer en tur jeg også

Kommer 1 voksen og 2 små (6 + 1.5 år) usikker på om jeg får tid til å skyte men kommer innom
Ingis
Mester
Innlegg: 677
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Norsk Langbuelag-treff i Moss.

Legg inn av Ingis »

Det ble et hyggelig buetreff i Moss, selv om vi kun ble 12 skyttere til slutt. Det offisielle program var "duell-skyting" på halmringer, hvor alle møtte alle. Undertegnede mente å ha pønsket ut et feilfritt system for å få til dette, men etter noen dueller kom det fort for dagen at så ikke var tilfelle. Reserveplan måtte til og vi fikk da kåret en "Duellvinner". Trond Kvitnes og Bjørn Andreas Bull Hansen vant begge 10 av sine dueller, men Trond ble kåret som vinner da han hadde flere treff inne i halmringen.
Hurtigskytingen var en ny ting for de fleste og foregikk slik:
Skytteren skulle skyte så mange piler som mulig i løpet av 1 minutt. Det ble gitt 1 poeng for hver skutte pil - 2 poeng for hver pil som traff en firkant på 60x60 cm og til sist 3 poeng for de som traff inne i halmringen i midten. Avstanden var 18 meter. Konkurransen er inspirert av konkurransen som de bruker i Ribe i Danmark.
Vinner av hurtigskytingskonkurransen ble Daniel Taralrud med 17 skutte piler og 31 poeng totalt. Den som skjøt flest piler var derimot Robin Eriksen med 19 skutte piler, men med et poeng mindre enn Daniel.
Da ser undertegnede fram til nytt treff i januar, hvor nye konkurranser blir presentert. Til sist vil jeg takke Trond for god hjelp og også takk til dere skyttere som tok turen til Moss.
"Back to nature!"
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Norsk Langbuelag-treff i Moss.

Legg inn av Kviljo »

Det høres ut som et bra og produktivt treff!

Hurtigskytingen må ha vært artig. Er dette noe man praktisk sett kunne gjennomført på et NM med kanskje 60 deltagere? Jeg forstod ikke helt bakgrunnen for poenggivningen. Jeg ville trodd at noe så enkelt som ett poeng pr. pil som teffer en blink på en viss størrelse og avstand, kunne gjøre samme nytten?
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Norsk Langbuelag-treff i Moss.

Legg inn av nidrinr »

Flott arrangement!
-At det ble litt prøvelse for de små grå for å finne et system for oversktlig rullering der alle møter alle i duell gjorde ingenting. Hadde vi vært 70 deltagere ville det blitt morro :lol:

-Hurtigskyting må det bli mer av.. Likte det 8)
Svar