Høstjakta 2010

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Svar
hardway
Mester
Innlegg: 116
Registrert: 09 jan 2006, 09:53

Høstjakta 2010

Legg inn av hardway »

HØSTJAKTA 2010
Laugen Bueskytterklubb inviterer til to-dagers 40-måls 3D jakt-stevne på Vinstra 16 og 17 oktober 2010.

REGLER:
Uapprobert stevne med følgende klasser: Dame-og herreklasser i hhv; Historisk bue, Tradisjonell bue, Barebow, Buejeger/Compound (dersom det er få deltagere i en klasse, kan det bli aktuelt å slå sammen damer/menn i samme klasse). Egen rekruttklasse for skyttere under 14 år.

Startidspunkt: Skytterne stiller til start når de vil i tidsrommet 1100-1400 lørdag, og 1100-1300 søndag. Skytterne kan gå løypa/løypene flere ganger og beste runde blir tellende i konkurransen.

Løypa: 40 måls jaktsti fordelt på to løyper à 20 mål.

Score: Etter FITA-regler, dvs 11,10,8,5. Ikke alle blinker har 11-ring, da teller 10 som høyeste score.

Øvrig: Mat/drikke/kaffe fås kjøpt ved løypa. Premiering til beste skytter i hver klasse hver dag+ beste skytter sammenlagt for begge dager+ deltagerpremier til rekrutter.

Startavgift:
En dag/ Begge dager:
Familie......: 200,-/ 300,-
Voksen......: 150,-/ 225,-
Under 17 år: 100,-/ 150,-


Veibeskrivelse:
3D banen ligger ved E-6 ca 1 km sør for Vinstra sentrum (skiltet).

Overnatting:
Bøygen Camping (ca 2 km fra jaktsti): tlf: 61290137
Vinstra Hyttetun (ca 2 km fra jaktsti) tlf: 61291344

Påmelding:
Vi setter pris på å få beskjed om du kommer, men det er ingen bindende påmelding. Velkommen!

Laugen Bueskytterklubb
v/ leder Ola Klåpbakken
Tlf: 97643351
e-post: post@tradbow.no

Velkommen til stevne!
Grauten
Mester
Innlegg: 337
Registrert: 24 sep 2008, 10:50
Sted: Mjøndalen

Re: Høstjakta 2010

Legg inn av Grauten »

Er på Vinstra for første gang, og det blir ikke siste gang! Fantastiske baner og terreng, og utrolig godt arrangert av Laugen. Er her oppe sammen med 3 nybegynnere, og de har hatt en utrolig artig dag. Vi skal skyte i morgen(søndag) også, og satser på å klare 2 runder i morgen før vi setter nesa hjem igjen. Noen nye buer blir også med på turen nedover, og gutta er godt fornøyd. De som ikke har tatt seg en tur til arrangementene til Laugen, har gått glipp av noe. En fantastisk gjeng! :D
En stor takk til Ola også, som innimellom arrangement og overnattingsgjester har åpnet butikken når vi har ønsket det!
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
Jacob97
Mester
Innlegg: 613
Registrert: 10 mar 2010, 21:42
Bosted: Stovner
Sted: Oslo

Re: Høstjakta 2010

Legg inn av Jacob97 »

var der i dag. fantastisk arangement! to førsteklasses løyper. god service og gode konkurenter. :D
jeg HAR IKKE jaktet der for siste gang!
(ble slått av noen j**** gode skyttere, men jeg er fornøyd med god skyting og ny pers. :) )
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Høstjakta 2010

Legg inn av MalaWolf »

Argh .. skulle gjerne vært der :) Får sette av tid til vårjakta når den kommer ... mange historiske skyttere - eller gikk det mest i trad?

Bilder, video ?
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Høstjakta 2010

Legg inn av nidrinr »

-Det er omtrent litt i overkant av ei mil irriterende å ha brudd i handleddet når det er Vinstrajakt... :evil:
Grauten
Mester
Innlegg: 337
Registrert: 24 sep 2008, 10:50
Sted: Mjøndalen

Re: Høstjakta 2010

Legg inn av Grauten »

Mest trad skyttere, men ganske mange hadde ei trebue på lur, deriblandt undertegnede. Grunnen til at jeg skjøt trad, var rett og slett terrenget, og det faktum at jeg ikke har en bue som passer til dette formålet for tiden. Har stort sett bare laaangbuer om dagen, og det ville være litt "kronglete" rent skytemessig. Hadde med meg historisk utstyr siste dagen, men det ble kort bue med "Vinstraku" i steden. :roll: Men skal ikke se bort fra at det blir en bambusbacket sudbury i løpet av vinteren på 45-50#. :twisted:
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
hardway
Mester
Innlegg: 116
Registrert: 09 jan 2006, 09:53

Re: Høstjakta 2010

Legg inn av hardway »

Takk til alle frammøtte, og takk til alle som har møtt opp på et eller flere av våre stevner denne sesongen. Utesesongen 2010 går over i historien som en riktig så minnerik sesong for oss i Laugen. På arrangement-siden har dette vært vår mest aktive og hektiske sesong noensinne. Og takket være at folk møter opp og sprer skyteglede og moro- er det alltid en fornøyelse for oss som arrangører! Vi sitter igjen med mange erfaringer, tanker og ideer på ting som har funket og ting som ikke har funket like godt- så da håper vi at vi blir i stand til å gjøre ting slik at vårt neste stevne vil bli "det beste";-)
Det lå igjen en lyse blå fleece-jakke i skogen. Noen som savner den? Størrelse "ganske liten".
ola
hardway
Mester
Innlegg: 116
Registrert: 09 jan 2006, 09:53

Re: Høstjakta 2010

Legg inn av hardway »

Resultatliste er lagt ut på oppslagstavlen på Laugens sin webside: https://sites.google.com/site/laugenbsk/news
Grauten
Mester
Innlegg: 337
Registrert: 24 sep 2008, 10:50
Sted: Mjøndalen

Re: Høstjakta 2010

Legg inn av Grauten »

Bare så det er sagt, så dro jeg avgårde med den fineste premien på Vinstra: Håndlaget krus med bueskytter på. Bare synd det ikke var på grunn av god skyting! :evil: Men jeg klarte å innbille sønnen til kompis at den var for: stilleste gutten i løypa! :D Akkurat det var han skeptisk til, men han har fortsatt litt respekt for den eldre garde, så forklaringen ble godtatt. :lol:
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
Jacob97
Mester
Innlegg: 613
Registrert: 10 mar 2010, 21:42
Bosted: Stovner
Sted: Oslo

Re: Høstjakta 2010

Legg inn av Jacob97 »

hardway skrev:Det lå igjen en lyse blå fleece-jakke i skogen. Noen som savner den? Størrelse "ganske liten".
min :oops:
Svar