Alternative konkuranseformer til NM

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Alternative konkuranseformer til NM

Legg inn av nidrinr »

Det var ingen dum ide!
-Om det så ikke blir NM, så kan det uansett arrangeres noe større oppi lia på Brøttum. Nesten lettere å arrangere "prøve-vinter-NM" først, for ellers er det så mye regelverk å forholde seg til.
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

Re: Alternative konkuranseformer til NM

Legg inn av SilentG2 »

Prøve NM hørers kult ut...

OK.. jeg invinterer alle til gards en gang på vinteren når snøen har kommet i så store mengder at det er forsvarlig å sette utfor bakken med snowracer eller annen farkost..


Forslag til blinker mottas med takk, men jeg skal høre med aboen om jeg kan få låne et av bilvrakene som står oppi lia her..
Ingis
Mester
Innlegg: 677
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Alternative konkuranseformer til NM

Legg inn av Ingis »

Mange gode forslag på hva et NM kan inneholde, men jeg er overrasket over at så mange av dere har inntrykk av at vi har så mange regler å forholde oss til.
Konkurranseformene i NL bestemmer vi selv, og her har NBF ingen påvirkning. Vi må ikke skyte FITA-blinker innendørs, men det har hitil vært bestemt av årsmøtet. I løpet av vinteren vil styret utprøve noen alternative skytekonkurranser innendørs i Moss Bueskytterhall (annonsering kommer).
Personlig ønsker jeg meg vekk fra moderne FITA-blink og over til treff-bom.
Utendørs har vi under NM hatt en "Historisk Runde" som ble innført i 2007 av Truls Erik. Før dette har det vært mye forskjellig, men ofte en kombinasjon av jaktløype og annen presisjonskyting. Utendørs er det mange muligheter,men også innendørs er det mulig med noe annet enn FITA-blink.
Det som er viktig i forbindelse med NM er at det kan gjennomføres på en hensiktsmessig og praktisk måte med mange deltagere.
"Back to nature!"
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Alternative konkuranseformer til NM

Legg inn av nidrinr »

-Er det ikke noe om at det hele må innom som forslag på årsmøtet, vedtas, utprøves osv før det spikres..? -Håper jeg tar feil jeg da :?

Skal ikke skryte på meg å være den som følger best med i alt det her.
Ingis
Mester
Innlegg: 677
Registrert: 05 jul 2006, 00:09
Bosted: 3340
Sted: Åmot,Buskerud

Re: Alternative konkuranseformer til NM

Legg inn av Ingis »

Det er vel kun NM innendørs som er "fastlåst" med 60 pils FITA på 18 meter. Den er vedtatt på årsmøtet og kan oppheves/forandres på årsmøte etter forslag fra medlemmene.
Utendørs NM er mer fleksibelt,hvor det står at dette inneholder Historisk Runde eller eventuelt andre konkurranseformer.
På forrige årsmøte ble det vedtatt å utprøve alternative skytekonkurranser innendørs. Den utprøvingen vil bl.a. skje på noen stevner i Moss i løpet av vinteren.
"Back to nature!"
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

Re: Alternative konkuranseformer til NM

Legg inn av SilentG2 »

Etter en telefonsamtale med Nidrinr i dag har jeg kommet til følgende.

1: Det vil bli arrangert et PRØVE NM VINTER en gang i midten av februar, begynnelsen av mars på BRØTTUM eller rett i nærheten dvs. maks 10km kjøring fra CO

2: Grener det vil bli konkurert i er: LAG, Bevegelig bueskytter, brannpil lag og enkeltvis, Mest spektakulære brannpil og lengde brannpil. Kanskje også lengde da mjøså ligger 400meter unna der hvor de andre konkurransene er planlagt

LAG: Dette kommer ann på deltakere, og lagene vil bli trukket ut av påmeldte.. DVS.. Bjørnar kan risikere å komme på lag med noen fra mjøsområdet..
Bevegelig bueskytter: Dette foregår på snowboard eller ski. 3-5 stasjonære mål fordelt nedover et jorde. Tid og presisjon teller
Brannpil lag: Her gjelder det å få "blinken" til å brenne raskest mulig
Brannpil enkeltvis: se brannpil lag
Mest spektakulære brannpil: Den pila med flamme eller effekt som gjør mest inntrykk på alle som deltar. NB: Pila skal skytes og ikke ha rakettmotor...
Lengde brannpil: Avholdes på mjøsas is om det er mulig.. Pila skal brenne ved nedslag


OVERNATTING: Kommer mere info i offisiell invitasjon
Andre regler: Kommer kanskje
Dato, kommer nærmere jul en gang
MAT: det kan grilles

Utstyr: Bue som tåler litt kjølige temperaturer! Brannpiler du kanskje ikke ser igjen.

ALLE PILER MÅ MERKES da det ikke er sikkert de blir funnet igjen før snøen går




Gjerne kom med tilbakemeldigner om andre grener eller annet.




ARRANGØR: SilentG og Nidrinr (kanskje flere)





Dette innlegget blir dobbeltpostet under treff osv
Svar