Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslett

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
torkis
Mester
Innlegg: 315
Registrert: 26 mai 2010, 18:11
Bosted: Bergen

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av torkis »

Hei

Skjedde det ingenting på denne festivalen :?:
Var det ingen av dere som var der :?:
Ingen som hadde med seg kamera :?:


Vi som bor langt borte er nyskjerrige :D
Nybegynner
Livet er bue - og ørret på flue
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av Christian »

hørte noe om at det gikk 40liter mjød, så det kan jo hende folket var "opptatt" :wink:
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
GunnarE
Nybegynner
Innlegg: 27
Registrert: 01 mar 2009, 16:19

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av GunnarE »

Jeg lærte å lage langbuer av fattern en gang på 50 tallet. Og han hadde lært det av far sin, og antageligvis slik videre bakover. Jeg gikk vel i kortbukse og knestrømper, kanskje hadde jeg turnsko på føttene. Så det var mitt historiske antrekk. For meg er det å lage buene og skyte litt som er det viktigste.
Brukeravatar
Vibeke
Mester
Innlegg: 157
Registrert: 11 mar 2010, 09:49
Bosted: Hamar

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av Vibeke »

Var der
Skøt
Og vant dameklassa på lørdagen :-)

Bilder ble det dårlig med, desverre...
Var en våt helg på flere enn en måte så kamera ble klokelig liggende hjemme

Hattrick konkurransen på søndag var en morsom og spennende affære. Virka som om hele opplegget var så vellykket at arrangøren av Middelalderfestivalen har lyst til å gjøre det til en årlig affære :-)

Se om jeg får lagt ut resultatlista iløpet av helga...
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av SilentG2 »

endret av innleggforfatter
Sist redigert av SilentG2 den 19 jun 2010, 08:57, redigert 1 gang totalt.
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av Moen »

Hvorfor skrive noe som helst når dette er det eneste du har opplevd denne helgen??? tipper en tier eller to på at de ovenfor er mere interessert i hva som skjedde på festivalen, enn hva som ble konsumert der... Referat fra fester og hvor mye som ble skyllet ned, ga vi oss med i 7`de klasse. Om dere drakk 2 eller 200 liter mjød, er totalt uinteressant! Det er nemlig slik at en del mennesker ser på "partyet" som drit dårlig reklame, og finner på andre ting neste år. Og det mangler ikke på meldinger om nettopp dèt.
Brukeravatar
Vibeke
Mester
Innlegg: 157
Registrert: 11 mar 2010, 09:49
Bosted: Hamar

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av Vibeke »

Takk til Lien for at du er kjappere enn meg med å få ut resultatene :-)
Har fått flere kommentarer på premien du smidde, artig!!!

Festivalen på Hamar bar desverre litt preg av at det var mye regn :( Ridderturneringen ble litt amputert fordi gresset ble for vått og glatt for hestene, men de stilte med improvisert alternativ både lørdag og søndag.
Fikk flere tilbakemeldinger på søndagen om at bueskytterfinalen var populær blant publikum, og arrangørene ønsker seg reprise neste år. (For min del så var det skremmende å oppdage hvor fordømt skjelven det gikk an å bli da spenningen steg når konkurrenten min og jeg hadde igjen en "hatt" hver i utslagskonkurransen. Trøster meg med at jeg gikk ut mot en som kom til finalen:-))
Det var tross regnet overraskende mye folk både lørdag og søndag, og jeg hadde ingen problemer med å vimse bort hele helga på å skravle med folk, knytte noen nye bekjentskaper og bruke opp noen kroner for mye... Men er det ikke sånn det skal være??

Ellers så må jeg bare si meg litt enig med Moen, selvom jeg ikke har lest det foregående innlegget som førte til hans...
Svar