Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslett

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Brukeravatar
Vibeke
Mester
Innlegg: 157
Registrert: 11 mar 2010, 09:49
Bosted: Hamar

Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslett

Legg inn av Vibeke »

12. og 13. juni braker det løs på Hamar
I den forbindelse ønsker Middelalderforeningen i Hedmark og Laugen velkommen til konkurranse :-)

Sted: Nordjordet på Domkirkeodden
Klokkeslett: 1.pulje kl 13.30
2.pulje kl 15.30

Det skytes Historisk runde (2x3 piler fra 5 hold: 6m, 12m, 18m, 24m og 30m) og de beste skytterene blir invitert til finaleskyting i form av en hat trick konkurranse på søndag, foreløbig satt til kl 14.30.
Buer, piler og bekledning skal være i samsvar med Norsk Langbuelag sitt regelverk for historisk bueskyting.

Startkontingent: Inngangspenger på festivalen + kr 50,- som betales ved fremmøte.

Påmelding: Ved fremmøte, frem til 15 min før konkurransen starter. Siden tidspunkt ikke er klart enda, så kan jeg ikke si mer om dette enda...

Spørsmål ang konkurransen kan rettes til: Kristen Brendehaugen (han tar sikkert gjerne imot påmeldinger på e-post før festivalen også) tlf.: 95 81 86 73, e-post: kbrendha@bbnett.no
jamar
Mester
Innlegg: 204
Registrert: 04 mar 2008, 21:03
Sted: Tromsø

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av jamar »

Vibeke skrev:Buer, piler og bekledning skal være i samsvar med Norsk Langbuelag sitt regelverk for historisk bueskyting.
Og på langbuelagets sider finner jeg følgende regel om klær: "Bekledningen skal være historisk etter beste evne og gjelder spesifikt for deltakelse i utendørs Norges Mesterskap i historisk bueskyting. For deltakelse i andre konkurranser er krav til bekledning opp til arrangøren og skal således annonseres på forhånd."

For å hoppe ut av sirkelhenvisningen: Jeg eier ikke et eneste plagg som med snev av troverdighet kan passere som "historisk". Blir jeg jaget fra banen, Vibeke?
mvh jamar
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av nidrinr »

Neppe. De små ord "...etter beste evne..." redder de fleste. Det å lage noe etter beste evne tar ikke lang tid. Da kommer du faktisk langt med et laken og et belte. :lol:
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av Christian »

show up naked, bring bow 8)
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
jamar
Mester
Innlegg: 204
Registrert: 04 mar 2008, 21:03
Sted: Tromsø

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av jamar »

Det var jo beroligende. Får se om jeg finner noe som kan modifiseres uten at frua blir gretten. Det mest historisk korrekte er vel å møte barføtt, så sko kan man vel trygt gi beng i...
Daniel - prøvde å sende en note til hotmail-adressen din - har du fått den?

mvh jamar
Brukeravatar
Vibeke
Mester
Innlegg: 157
Registrert: 11 mar 2010, 09:49
Bosted: Hamar

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av Vibeke »

Juksepels-pledd fra KID, med belte i livet gikk igjennom i fjor... (Han fikk vel ett par kommentarer om at det nok ikke var så mange KID-butikker i middelalderen, men....)
Har du en "normal" linbukse uten for mye dilldall så har du noe nedentil også, som burde funke
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av Moen »

Jeg har ekstra drakt(er) du kan låne, Jamar. Både for varme og kalde dager... Bare si i fra, så skal jeg fikse.. Tror det hun over her har laget den ene faktisk... 8)
Brukeravatar
Vibeke
Mester
Innlegg: 157
Registrert: 11 mar 2010, 09:49
Bosted: Hamar

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av Vibeke »

Hvis det er en rød en som sambygdingen din kom m til deg i fjor, så har jeg vel hatt en finger med i spillet på den, ja...
jamar
Mester
Innlegg: 204
Registrert: 04 mar 2008, 21:03
Sted: Tromsø

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av jamar »

Nais, Frode. Hadde vært kjempefint. Regner med man ikke blir disket for boxer i bomull under :D
Forresten: Du har ikke en "barnebue" å låne meg også? ca 30-45 pund? Prøvde å maile Daniel, men mulig jeg har feil adresse. Norwegian skal ha 216,- hver vei for den slags spesialbagasje. Piler får heldigvis plass i kofferten.
Sees; jamar
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av nidrinr »

Jeg har sikkert ftt mailen, men jeg er ikke kjent for å brukemailen mer enn et par ganger i året.. :oops: Skal sjekke mail når jeg kommer på jobb eller hjem fra jobb.
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av Moen »

Bue skal vi også fikse. Jeg har vel noe liggende her.. Med piler kan det bli værre med. Skal ta et dypdykk i haugen :lol:

Vibeke: Jepp, det er den røde. Kongedrakt 8) A`rasmus ødelegger, og du fikser?? Hehe..
Brukeravatar
GreenMan
Snikende platebein
Innlegg: 1294
Registrert: 08 jan 2006, 15:00
Bosted: Oslo
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av GreenMan »

Ang drakt: Jeg føler at kravet til drakt er høyere under slike festivaler enn på interne konkuranser slik som NM. Husk at det er publikum til stede som tror at alt de ser er "riktig" så striesekk eller laken tredd over hodet er ikke godt nok på en festival av denne typen.

Jeg kan nok dessverre ikke være med å skyte, da programmet mitt er fullt hele festivalen ;)

PS: Boxer er lov, så lenge du ikke bare sprader rundt i den. Finnes jo en middelaldervariant hvis det er veldig varmt ;)

Bilde
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
jamar
Mester
Innlegg: 204
Registrert: 04 mar 2008, 21:03
Sted: Tromsø

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av jamar »

Ikke tenk på piler, Frode. Tar med en tylft med ymse herfra. Tusen takk!
mvh jamar
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av Moen »

GreenMan skrev:Ang drakt: Jeg føler at kravet til drakt er høyere under slike festivaler enn på interne konkuranser slik som NM. Husk at det er publikum til stede som tror at alt de ser er "riktig" så striesekk eller laken tredd over hodet er ikke godt nok på en festival av denne typen.
Det er grunnen til at jeg aldri kommer til å stille i historisk konkurranse av noe slag. Altså ikke pga "riktigheten" men pga drakt i seg selv... Greit på festivaler der folk kommer for å se på. Der skal jeg være enig i at drakt og utstyr bør være korrekt. Men ikke under vanlig konkurranse. Kall det gjerne idiotisk mening, men det har utrolig lite med skytingen i seg selv å gjøre...
Brukeravatar
Vibeke
Mester
Innlegg: 157
Registrert: 11 mar 2010, 09:49
Bosted: Hamar

Re: Bueskytterkonkurranse, festivalen på Hamar *m/klokkeslet

Legg inn av Vibeke »

Jeg har en litt delt oppfatning der. Noe i meg mener at en konkurranse slik på en festival burde være åpen for de som melder seg på, det er presentert som en konkurranse og ikke en oppvisning. Hadde det vært en oppvisning derimot bør det stilles krav til antrekk.
Godt jeg ikke har mer med den konkurransen å gjøre enn å videreformidle litt info...

Moen: iflg guttungen her i huset så fikser mamma, og 'n Rasmus teiper... Litt usikker på hvorfor han har lagt inn den forskjellen på ting, men... Han er ganske konsekvent på arbeidsfordelingen der...
Svar