Villsvin skyting!

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
woodstick
Mester
Innlegg: 250
Registrert: 15 feb 2009, 21:57

Villsvin skyting!

Legg inn av woodstick »

Som skytter med alt mulig opp igjennom årenes løp har jeg prøvd det meste av skyteformer, og noen føler jeg man kan dra veksler på til bueskyting. Jeg har lekt med tanken på "løpende svin" eller "hare" for den saks skyld. Nå er jeg hverken smed/mekaniker eller snekker slik at jeg har ikke løsningen på detalj nivå.
Jeg ser for meg at man bruker egnede 3D dyr og skyter på. De bør stå på ei tralle som går på skinner, det bør være en el.motor og en vendebryter som får den til å gå frem og tilbake. Vende bryteren bør ha en forsinkelse som gjør at man har tid til å legg ny pil på strengen.

Er det noen som har noen forslag til hvordan dette kan løses på en billig og enkel måte?

Jeg tror dette er en skyte form som kan tilltale mange trad og historiske skytter. Jeg ser for meg at man kan kopiere litt fra elgskyting og skyte noen stillestående dyr i tillegg. Man behøver ikke et stort område og ei lang 3D løype og på denne måten så kan det også være publikumsvennlig. Litt mere action enn en full FITA som går over 8 timer
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

Re: Villsvin skyting!

Legg inn av SilentG2 »

Hva med å sette opp blinkene og bruke sykkel ski eller annet på hjul..

Hvorfor er det dyret som skal bevege på seg... kan være vel så vankelig for oss å være i fart
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Villsvin skyting!

Legg inn av Kviljo »

Vi hadde jo "løpende villsvin" på sist inne-NM i Moss. Truls og co hadde satt et svin på et rullebrett med tau i endene. Jeg fikk ikke skutt, men det så artig ut.
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
woodstick
Mester
Innlegg: 250
Registrert: 15 feb 2009, 21:57

Re: Villsvin skyting!

Legg inn av woodstick »

he-he ...kanskje vi kan ta frem de gamle gjynge hestene å sette hjul på dem, ...eller skyte fra en mekanisk rodeo okse:) ..ja, mulighetene er mange. Det får bli neste prosjekt. Men å skyte på bevegelig mål er gøy
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Villsvin skyting!

Legg inn av nidrinr »

Har vært noen bevegelige mål på Vinstra.. MORRO! :)

Og det er ikke værre enn å lage et "togspor" i tre, kjøpe ei gammal barnevogn for hjul og vips. Ingen større sak enn å lage olabil..
Brukeravatar
Lurz
Master bowyer
Innlegg: 1852
Registrert: 04 feb 2006, 15:37
Sted: Kristiansand

Re: Villsvin skyting!

Legg inn av Lurz »

Skal tingen være flyttbar er det kanskje bedre å tenke "taubane", istedenfor lange lekter å drasse på?
"If it breaks you get to keep both parts"
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Villsvin skyting!

Legg inn av nidrinr »

poeng..
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

Re: Villsvin skyting!

Legg inn av SilentG2 »

Det flyvende svinet i skogen på vinstra hadde da taubane?
hardway
Mester
Innlegg: 116
Registrert: 09 jan 2006, 09:53

Re: Villsvin skyting!

Legg inn av hardway »

Woodstick. Vi har et villsvin som henger i talje og flyr gjennom lufta, og så har vi en gaupe som tusler litt mer sakte avgårde på et sett barnevognhjul. Funker fint - du får ta deg en tur til Vinstra i helgen på Høstjakta og teste det :D
Brukeravatar
woodstick
Mester
Innlegg: 250
Registrert: 15 feb 2009, 21:57

Re: Villsvin skyting!

Legg inn av woodstick »

hadde vært moro å reist opp på Vinstra ..men tid-tid-tid phhhuuu :x
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3088
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Villsvin skyting!

Legg inn av nidrinr »

kjenner til den... Men Vinstra er Vinstra, det skal mye til for at ikke jakta der prioriteres.

:)
Svar