Referat fra Buemakertreff 2009

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Referat fra Buemakertreff 2009

Legg inn av Moen »

Puh.. Ja, da var helgen over. Og for en helg! Jeg fikk dessverre ikke deltatt så mye som jeg ønsket selv, men helt ok. Jeg har heller ikke rukket å snakke med Daniel, så noen evaluering har vi ikke hatt. Men skal man tro deltagerne (Og det gjør jeg jo selvsagt..) så har også de hatt en bra helg. Av 32 påmeldte var det 14 som kom. Og slik som det ble, passet det godt. Jeg fikk beskjed på torsdag kveld at treffet ville kollidere med et musikkseminar som også skulle være på skolen. Neste gang (for jeg kan her og nå love at det blir flere treff) kommer det til å bli en symbolsk sum i deltakeravgift. 50.- eller noe slikt. Det har ikke noe med oppmøte å gjøre, men da sikrer vi at skolen ikke dobbelbooker (nå ble det kun gjort avtale med en lærer som ikke hadde helt oversikt) Vi får med vaskehjelp, og ansvaret blir litt mindre. Jeg har allerede snakket med ansvarlig for utleie, og lagt frem mine ønsker for hvordan jeg vil ha det til neste møte.
Og så... hehe.. Til dere rotehuer som deltok... Vi sitter med en masse "leftovers" Campingstol, thermos, kjølebag, kaffe(tur)kjele, tillerstokk, snapsglass(Oddbjørn? :D ), 1 flaske AAs øl, en diger bøkeplanke osv, osv.. Så hvis dere savner noe, så slutt å let! Det ligger her..

Hvis dere som deltok har bilder, så vær snill å legg de ut her, slik at de "andre" ser hva de har gått glipp av :D

PS! Ang bilder vil jeg på det sterkeste advare mot sterkt manipulerte bilder av visse bueskyttere (som IKKE er redd for å satse!!!).. En viss Jan Martin Berg er visstnok en jævel på bildemanipulasjon.. Bare så dere har det i bakhodet når bilder blir lagt ut.. For de kommer! Garantert! :?

Her er i alle fall mine bilder (Ikke manipulerte)

Jan Martin "Jamar" og Ivar diskuterer garantert holmegård.. :D Og Rune, "Grauten" beundrer verket sitt. Barlind?
Bilde

Glenn (GB) lurer på ett eller annet...
Bilde

Daniel m/datter smiler lurt, og er bombesikker på sin lengdepil..
Bilde

På spørsmål om hva det der var for noe, svarte Per at: "Dætta hær ær rene fallos-symbole, dætta". Nåja, den var i alle fall av ask/valnøtt og jatoba..hvis jeg husker rett.
Bilde
Bilde

Her er en annen kar som smiler lurt.
Bilde

"Hardwood" er også i sin egen lille lengdeverden.. Morsomt å se så mange som er "lengdeavhengige"
Bilde

Ingar A hadde med seg noen nydelige piler av hasselskudd.
Bilde
Bilde
Bilde

Hmmm... Lurer på hvem sin pil dèt her er..? (Jeg fikk prøve den...og brakk den :oops: )
Bilde

Etter mye mas, kom endelig buksene på Eirik alias Bueeirik, alias Eggebært, endelig dit de skal være.. Noen som føler seg kallet til å spandere på gutten bukseseler???
Bilde


Bilde

Visste dere at Osebegskipet egentlig er en Toyota Hiace??
Bilde

Ivar justerer..
Bilde

..og trekker.. "Med årntli` bue, riktig pil, riktig vinkel og et riktig slipp.. Det er alt som skal til.."
Bilde

Oddbjørn med egenprod recurve.
Bilde

Til ære for ny norsk rekord..370m! Gratulerer nok en gang, Ivar.
Bilde

Nok en gang..takk til alle som deltok på treffet.

-Moen
Sist redigert av Moen den 13 sep 2009, 23:29, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
bueeirik
Mester
Innlegg: 262
Registrert: 18 feb 2009, 23:36
Bosted: Lillehammer
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Re: Referat fra Buemakertreff 2009

Legg inn av bueeirik »

Takk for en utmerket helg ja :D ny krigsbue og lengderekord (249) er greit nok for meg 8)

( bildene til Jan Martin er så mye manipulert som Frode skal ha det til :lol: )
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Referat fra Buemakertreff 2009

Legg inn av Hardwood »

Hei og hå ! Takk for en super helg ! Jeg har hatt det storveis. Ikke har jeg laget noe særlig fornuftig, men... jeg har fått mange gode tips ! Jo, jeg lærte da flintknapping eller hva det heter, av Ivar ! Og han lærte meg å lage Flamish streng.... (Takk for det, Ivar ! Lengdepers med 53 meter... 8) Pinadø så mye flott arbeid dere gjør, karer. Skulle hatt et treff til på rappen !
Og Moen... stormkjøkken-kanna er mi.... :oops: kanskje Per kan ta den med ? Han skal holde kurs her oppe den 2 - 4 okt.
Takk for meg, og på gjensyn ! ( Ute - NM 2010 på vestlandet ???? :mrgreen: )

Skal legge inn bilder når jeg kommer meg på jobb i morra !
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Referat fra Buemakertreff 2009

Legg inn av nidrinr »

Takker alle for flott helg ja! Ingen tvil om at det bør arrangeres flere slike samlinger, utrulig hvor godt det er å prate med folk som viser like stor interesse og iver for buer og piler :)
Gled dere til det kommer flere bilder folkens! Jan Martin har noen blinkskudd fra dagens lengdeskyting som er av høg kvalitet :lol:
Grauten
Mester
Innlegg: 337
Registrert: 24 sep 2008, 10:50
Sted: Mjøndalen

Re: Referat fra Buemakertreff 2009

Legg inn av Grauten »

Tar av meg hatten for Frode og Daniel, håper ikke oppryddingen ble for voldsom. En fantastisk helg, som var utrolig lærerik og innholdsrik. Bare det å få treffe menneskene fra forumet, kunne sette ansikt og personlighet på de, var en stor opplevelse. Det å kunne dra nytte av andres erfaringer, der en selv var usikker, og kunne lære nye ting F2F er konge!
Hadde med meg et barlindemne som var skikkelig "snaky", og det var godt med moralsk støtte fra Oddbjørn og Ingar da vi lempet den på tillerstokken. Alle var skjønt enig om at det var risikosport, grunnet diverse "ureinheter" i emnet, men vi fikk presset den til 29,5" og den holdt. :D
Ellers må jeg innrømme at lengdeskytingen var direkte smittsom, så ved neste treff Ivar, så har jeg en god følelse! :twisted:
Takker alle sammen for en kjempehelg! :D
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Referat fra Buemakertreff 2009

Legg inn av Truls med bogen »

POKKER!!! at man ikke kan være på flere steder samtidig!! Godt jobba Frode...Terningkast seks etter bildene å dømme:-)
Bilde
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Referat fra Buemakertreff 2009

Legg inn av Moen »

Hyggelig at dere er fornøyde med helgen. Vi kan godt ta en ny runde..Tror også Daniel er klar for dèt? (Vi var to om å arrangere treffet) Jeg ser jo i dag at det er ting som kan gjøres anderledes, og ett program av en eller annen art ikke er dumt.
MalaWolf
Mester
Innlegg: 1304
Registrert: 08 apr 2009, 17:54
Bosted: Hjemme
Sted: Oslo

Re: Referat fra Buemakertreff 2009

Legg inn av MalaWolf »

Det er flere av oss fraværende som kommerneste gang :)
For dette så vakkert ut ja .. få frem en datoavstemming for vår treffet så snart som råd er. Dette må plottes i kalenderen før alt annet!
Grauten
Mester
Innlegg: 337
Registrert: 24 sep 2008, 10:50
Sted: Mjøndalen

Re: Referat fra Buemakertreff 2009

Legg inn av Grauten »

Jepp, enig med du der.! :D Men neste gang, så synes jeg at Frode og Daniel setter en dato, og at vi andre innretter oss etter det. Nå ble det en masse avstemning og styr i forkant, og allikevel dukket under halvparten opp. Så jeg jeg stemmer for en diktatorisk gjennomføring av tidspunkt. :wink: Det viktigste er jo at det passer for de som arrangerer treffet.
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
GlennGB
Bueskytter
Innlegg: 31
Registrert: 26 mai 2008, 23:33

Re: Referat fra Buemakertreff 2009

Legg inn av GlennGB »

Takk for en bra helg folkens.. :mrgreen:
Nå blir det masse nye prosjekter å starte på. prøve seg på flightbue, ny langbue, flintknapping, og div annet. Går ingen kjedelig vinter i møtet i alle fall.....
Lengdeskyting er nesten irriterende avhengighetskapende :shock:
Brukeravatar
Christian
Mester
Innlegg: 1562
Registrert: 14 sep 2007, 22:42
Bosted: tipi
Sted: Vestby

Re: Referat fra Buemakertreff 2009

Legg inn av Christian »

åååååh..... Jeg gleder meg allerede til neste gang! da SKAL jeg være med om det så koster meg jobben :evil:
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Brukeravatar
Vidar
Nybegynner
Innlegg: 10
Registrert: 24 aug 2009, 17:32
Bosted: Hovedstaden
Sted: Oslo

Re: Referat fra Buemakertreff 2009

Legg inn av Vidar »

Takk for et finfint buemakertreff!

Vi hilser alle som var på treffet! Det var stor stas å kunne delta, og vi gleder oss til neste! :-) Det var fint å møte dere! Dette styrket pil/buebyggingen.

Anne ->>>>--------------------->> Vidar
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Referat fra Buemakertreff 2009

Legg inn av Hardwood »

Hehe... her er ett bilde i alle fall... 370 meters pila !!! Skutt fra huset i horisonten til høyre for nokken.....
Vedlegg
370 meter !.JPG
(302.78 kiB) Lastet ned 4172 ganger
Brukeravatar
Hardwood
Master bowyer
Innlegg: 1762
Registrert: 19 mai 2009, 22:28
Sted: Sande i Sunnfjord

Re: Referat fra Buemakertreff 2009

Legg inn av Hardwood »

sånn da....
370 meter !.JPG
(104.34 kiB) Lastet ned 4172 ganger
jamar
Mester
Innlegg: 204
Registrert: 04 mar 2008, 21:03
Sted: Tromsø

Re: Referat fra Buemakertreff 2009

Legg inn av jamar »

Bildet Moen er nervøs for er vel det siste i denne montasjen her. Tiden det tar for den barske, målbevisste skytteren til venstre å forvandle seg til pingla til høyre er ca 0,35 sekunder.
Bilde

Hvis det er stemning for det kan jeg selvsagt lage denne montasjen i plakatstørrelse. :D
Flere bilder kommer i morra. Vært litt hektisk etter hjemkomsten fra Oslo i dag. 8)
Beste hilsener til alle fra jamar. Takk for en super helg.
Svar