Gratulerer Harald

For annonseringer av treff og konkurranser og også resultattavle.

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Gratulerer Harald

Legg inn av Truls med bogen »

Snart 70 år gamle Harald Økern, Lillestrøm Bueskyttere, stiller i Danish Open 3D og som sidet i svenske SM 3D, får imponerende 10endeplass i begge...tror det var ca 30-40 deltagere i begge stevnene. Egentlig er det jo i skogen vi trad/hist bueskyttere høre hjemme..Harald savner fler i dette miljøet...i skive er vi nok på høyde med svensker og dansker, i 3D er det et stykke frem pga lite rekrutering så langt..
Bilde
Brukeravatar
woodstick
Mester
Innlegg: 250
Registrert: 15 feb 2009, 21:57

Re: Gratulerer Harald

Legg inn av woodstick »

Gratulere til Harald, det er bare å ta av seg hatten for "gubben" Han flyr rundt i skogen med ei utslitt hofte og har ikke tid til å la seg operere før ute sesongen er over. På toppen av det hele så skyter han fletta av de fleste:)

Er helt enig med Torgisl, vi bør gjøre et løft for å få flere ut i skogen. På konkurranse siden prøver vi nå på vårt neste stevne med en langbueklasse etter FITA regler for å å tilpasse oss regelverket det skytes etter internasjonalt. Det er litt meningsløst å skyte etter egne regler om vi skal ut å hamle opp med omverdenen. Som Torgisl sier så er det i skogen vi hører hjemme, men det norske klimaet gjør at vi har en kort utesesong sammenlignet med mellom europa som skyter ute hele året. Vi ender opp med å bli skive skyttere siden vi kan gjøre dette hele året.

Skal vi bli gode så er det nok ingen vei utenom å skyte mye skive for å trene teknikk, men om vi kunne få til en skyteform vinterstid annet en skiveskyting for å få flere ut i skogen og øke interessen så hadde det vært genialt. Jeg har lekt med tanken om å kunne fått tilgang til et gammelt industribygg eller lignende hvor man kunne hatt lange avstander, skyte oppover og nedover trapper, lagd skytetårn, lagt opp hindringer og utfordringer osv. ...så er det noen som har et egnet lagerbygg å låne ut nesten gratis ....så rop ut :mrgreen:
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: Gratulerer Harald

Legg inn av Kviljo »

Hatten av!

Det hadde virkelig vært noe det du skriver der Woodstick! Man skulle vel tro at historisk runde måtte være en yppelig måte å trene 3d på? Om man ikke alltid får med det å skyte opp og ned, så får man i alle fall treninga på å skyte på forskjellige hold. Samtidig er det jo mange muligheter til å forandre på fotstilling/etc. for å gjøre det mer likt til 3D.
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Gratulerer Harald

Legg inn av Truls med bogen »

Som du sikkert husker Woodstick, så filmet jeg deler av LOB/kurset til svenske 3D EM-mesteren Bjørn K. litt intervju osv...dette skulle produserers i samarbeid med LOB/NL...det drar i langdrag...men jeg ser for meg en nordisk utgave av "Masters of the Barebow" . Fler teknikker og meninger....Datter av Helge har det travelt...jeg likeså...mulig det blir bedre når snøen begynner å dale....vil gjerne ha dra-hjelp til å gjennomføre dette prosjektet...ja, Harald er et jern...glemmer aldri i Hula...han satte to veldig gule piler...alle vi publikummere satt åndeløst å ventet på tredje viktigste.....jammen satt den også der den skulle den også :D ....ja Ivar "Historisk runde" er jo faktisk en fin måte å trene 3d...skog
Bilde
Brukeravatar
woodstick
Mester
Innlegg: 250
Registrert: 15 feb 2009, 21:57

Re: Gratulerer Harald

Legg inn av woodstick »

Ja, Torgisl ....det er litt hektisk nå. Kine skal til Korea og skyte nå så jeg tror vi skal la henne være i fred til hun kommer hjem og startet på skolen og har litt ro på seg:) Det kan jo hende at vi kanskje må filme litt til om vi har litt lite materiell også. Mener å huske at Kine ville ha noen action scener til
nidrinr
Master bowyer
Innlegg: 3091
Registrert: 29 mai 2007, 23:17
Bosted: Trautskogen
Sted: Trautskogen

Re: Gratulerer Harald

Legg inn av nidrinr »

Kombinasjonen vinter, snø, (ski) og bue er vel ikke ukjent reint historisk.... Så hvorfor ikke bare gjøre et forsøk på å gjøre langrennssporet litt mer underholdende? Det er vel ikke værre enn å lage til noe som fanger opp pilene som ikke treffer målet så de ikke forsvinner i snøen?

-Nå fikk jeg mange ideer og lyst til å finne på noe kreativt til vintersesongen. Om jeg får tid og krefter i tilegg til husfarplikter og jobbing kommer jeg kanskje til å kunne invitere til hedmarken en eller anna gang utpå vintern.
Brukeravatar
Truls med bogen
Mester
Innlegg: 549
Registrert: 10 jan 2006, 15:03
Bosted: SON
Sted: Son

Re: Gratulerer Harald

Legg inn av Truls med bogen »

Har fått en DVD av Keith Richardson som bor ved Mjøsa, Russisk dominans skiskyting med bue..sponset av Gasprom...hvor er Statoil??..her er mye å lære og bli inspirert av finnes sikkert mye på Youtube også...
Bilde
Svar