Fruen har nylig begynt å dele min interesse for bueskyting, og har akkurat kjøpt henne en 45lbs Samick sage-bue i gave.
Hennes problem er at hun har "sirkusarmer" som hun kaller det, altså armer som skyter inn i albuen så de får en noe merkelig vinkel. Når hun strekker armen bent ut er det ikke en rett linje, men snarere en veldig åpen trekantvinkel hvor albuen peker innover og legger seg innefor banen til strengen. Med andre ord hver gang hun skyter treffer strengen på innsiden av albuen, eller så må hun holde armen i en slik vinkel at hun ikke får utnyttet full drakraft og skyter enten svakt eller skeivt - eller begge deler. Hun sier selv at hun ikke klarer å unngå at armen blir slik, så det er ingenting som "låser" armen i normal stilling. Hun er ikke noen pyse så det har hendt et par ganger, men det blir jo klart en del store blåmerker og skeive skudd av det.
Jeg er redd dette etterhvert vil føre til at hun blir skuddredd, så nå leter vi etter mulige løsninger. Har kjøpt armbeskyttelse, men den rekker jo ikke langt nok opp på armen. Jeg lurer på om det er andre som sliter med dette og om det er noen tips eller råd for dette? Hun er veldig glad i denne hobbyen så det er synd at dette skal ødelegge for henne. Har faktisk gått så langt til å vurdere å lage en form for skinne for å stive av armen på innsiden og beskytte mot strengen..
Her er forøvrig et bilde av armen til fruen (med et saftig blåmerke etter en del skeive skudd), det er tatt forfra selv om det ser ut som det er tatt bakfra, så dere ser kanskje hva problemet er...