Moderator: GreenMan
-Ja.Er det bare å tjore fast bua, hekte vekta på snora og dra 28" og så lese av?
Joda, det er mange som mener det. Mange mener det er direkte idiotisk. Men jeg ser kanskje at innlegget mitt kan misforstås. Jeg mener selvsagt ikke at en bue på 25# ikke er velkommen. Tvert i mot! Jeg òg skyter mye med svake buer med samme grunn som deg.Hardwood skrev:Moen : Det er ingen som benekter at tunge buer er tøft ! Men når en nybegynner ber om tips fordi han har fått vondt i skulderen, synes jeg ikke man skal svare med at en 25 punds ikke har noe på et middelaldermarked å gjøre ! Da formidler man en holdning til at svakere buer ikke passer inn. Hvorfor det ?
Vi bør invitere all nye velkommen uansett bue, og råde dem til å ta det rolig til å begynne med.
Og bare så det er sagt : jeg skyter med så kraftige buer jeg kan, innimellom. Men jeg skyter mest med 30 punds, fordi jeg da kan skyte MASSE. Uten å få skader. Og treffe. Kunne jeg treffe like bra med en 90 punds, uten å få skader, hadde jeg brukt det.
Men tipset da mann?nidrinr skrev: Jeg fikk forresten et lite teknisk tips i England som gjorde at jeg gikk fra stygge grimaser og såvidt klare 130#@32, til å trekke det opp med et smil om munnen og følelsen av å ville ha noe tyngre å forsøke meg på.