halmskive -stativ

Alt som ikke omhandler buen eller piler, så som strenger, tabs etc...

Moderator: GreenMan

Svar
Brukeravatar
arco
Bueskytter
Innlegg: 73
Registrert: 11 jun 2008, 15:31
Sted: Kristiansand

halmskive -stativ

Legg inn av arco »

Øy, har en av dere en tegning,mål eller noen tips når det gjelder stativ til en halmmatte? Det må være lett å flytte på.
If the point is sharp, and the arrow is swift, it can pierce through the dust no matter how thick.

Bob Dylan
Stein
Mester
Innlegg: 189
Registrert: 31 jul 2007, 12:57
Sted: Bergen

Re: halmskive -stativ

Legg inn av Stein »

Stein Dale
__________________________
"Benda boga"
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: halmskive -stativ

Legg inn av Moen »

Jeg lagde et stativ (tripod) i fjor sommer. Brukte 3 rognekjepper og surret med pakkehyssing i toppen. Borret 2 hull, og banka inn 10 cm lange pinner til anlegg for blinken. 10 minutter og kav gratis. Enkelt å ta ned, eller hive i bilen. Hvis du ønsker er litt eksklusiv modell, bytter du ut rogn med barlind :wink:

Eller..3 stk 2"x2" lekt, èn 10mm bolt, en drill med 10 og 20mm bor... De tuppene nede på beina er fine å ha hvis du skal tråkke de litt ned i bakken. Fester du tynt tau på alle beina, sklir de ikke ut hver gang du skal sette det opp.
Bilde
Brukeravatar
arco
Bueskytter
Innlegg: 73
Registrert: 11 jun 2008, 15:31
Sted: Kristiansand

Re: halmskive -stativ

Legg inn av arco »

Supert :) Da har jeg noe å henge fingrene i i morgen :) Har god tilgang på barlind, men vil helst bruke den i buer.. Hehe.. Har du klekket ut en lur måte å lage sikkerhetsnett på? naboen liker ikke krigspilene og monsterbuen. Spesielt ikke etter han så hva de var i stand til mot feite panelbord. Prøvde med vanlig sikkerhetsnett på trening, men de gikk gjennom 3 lag fra 40 meters hoid. :twisted: Jeg DIGGER askeskaftene dine, Moen!!!!
If the point is sharp, and the arrow is swift, it can pierce through the dust no matter how thick.

Bob Dylan
Moen
Mester
Innlegg: 1372
Registrert: 29 mar 2008, 14:47
Bosted: Tangen
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: halmskive -stativ

Legg inn av Moen »

Sånn fiberduk som vegvesenet bruker under asfalt.. 4-6meter brede, vet du... Stopper effektivt digre stygge piler:)
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Re: halmskive -stativ

Legg inn av Kviljo »

10 lag, så kanskje :lol:
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
SilentG2
Mester
Innlegg: 376
Registrert: 18 feb 2009, 00:58

Re: halmskive -stativ

Legg inn av SilentG2 »

Husk at om du har mulighet til å sette matta i løs henging, altså ikke feste den til bakken, så vil det også bremse en god del av farten.

Nå husker ikke jeg så mye av fysikken fra vidregående, men det høres jo ganske fornuftig ut.
Svar