Skytehanske

Alt som ikke omhandler buen eller piler, så som strenger, tabs etc...

Moderator: GreenMan

Svar
PunyV
Bueskytter
Innlegg: 73
Registrert: 17 aug 2007, 09:37
Sted: Pepperstad, Vestby, Akershus.

Skytehanske

Legg inn av PunyV »

Jeg har bestandig når jeg skyter blitt veldig sår på fingeren (pilhyllen) som pilen ligger på nå jeg skyter. Det har jeg blitt veldig lei av. Så når jeg først hadde ofret skinnjakken min til rytterbuen, så fant jeg ut at jeg skulle prøve å lage en fingerbeskyttelse.

Hansken er sydd sammen på vanlig symaskin med litt tykk tråd. Ikke noe spesiellt med hansken annen enn at den har en ekstra lapp akkurat der pila ligger. Det er kun en kjappjobb som jeg ikke la ned mye arbeid i, men den fungerer utrolig bra for det!

Bilde
Bilde
Brukeravatar
Kviljo
Master bowyer
Innlegg: 3657
Registrert: 09 jan 2006, 01:15
Bosted: Lista
Kontakt:

Legg inn av Kviljo »

Godt jobba!

Men jeg tror du har fikset symptomet heller enn selve feilen. Prøv å flytte nokkpunktet opp litt, og pass på at fjørene ikke har noen skarp kant.
- Ivar Malde
mob: 991 55 405

Kviljo Buemakeri
Brukeravatar
ingos
Mester
Innlegg: 433
Registrert: 01 nov 2007, 13:40
Bosted: Drammen
Sted: Drammen

Legg inn av ingos »

Jeg har hatt noen fine merker i pekefingeren selv og gjordet som kviljo skriver og det hjalp:-)så prøv å juster nockhøyden.
I love Mac!

Inongogaror
Brukeravatar
Jadda
Mester
Innlegg: 195
Registrert: 22 feb 2006, 22:17
Sted: Trondheim

Legg inn av Jadda »

Det å la "pila henge" vil redusere faren for at fjærene skjærer inn i buehånda. Dersom du legger pilen 90 grader på buehnadtaket kan du nocke pila ca en skaftbredde over.
Bilde
og husk. Ikke vink til pila for da logrer den.
Brukeravatar
Griffin
Mester
Innlegg: 892
Registrert: 22 jun 2006, 22:14

Legg inn av Griffin »

Om det inte hjälper att höjja nockpunkten en liten bit så kan man höjja mer, testa då nockpunkten ca fjäderhöjden över 90grader.
Svar